Marianness Skrevet 17. desember 2015 #1 Skrevet 17. desember 2015 Vi har helt siden april prøvd å få barn. Har enda ikke klaffet. Har kjøpt eggløsningstester på eggløsningstester. Har en regelmessig menstruasjon. Har også eggløsningsslim før selve eggløsningen. Er det noen som har noe råd til hva en kan prøve ? eller hva en skal gjøre. Er litt bekymret om det kan være noe galt? Hilsen vi som prøver
TPK Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 Hvor gammel er du? Er du over 35 kan det være aktuelt med utredning før dere har prøvd i ett år (som er den vanlige anbefalingen). Ellers er det noen som sverger til både wild yam og hostesaft til visse tider i syklusen, men det kan jeg ikke så mye om.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #3 Skrevet 17. desember 2015 Vi "did the deed" annenhver dag hele perioden - fra siste mensdag til planlagt første. Ble ingen første.. Fungerte bra Anonymous poster hash: 69c19...372
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #4 Skrevet 17. desember 2015 Last ned menskalkulator appen. Finn ut din lutealfase, tiden fra eggløsning til mens. Kjøp billig eggløsningstester på nettet. Test fra dag 10 til 25 ca. Er du over 35, gå til legen. Anonymous poster hash: 1cd09...f47
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 Jeg brukte kjerringråd. Slimløsende hostesaft hver morgen og ett glass rødvin to ganger i uken for å få bedre flyt på blodsirkulasjonen. + sex annen hver dag hele tiden utenom mensen. Ble gravide med begge ungene den mnd vi gjorde dette. med første hadde vi da prøvd i 6 mnd da jeg fikk dette tipset. Med nr.to gjorde jeg det allerede første mnd og ble gravid med en gang. Anonymous poster hash: 85c05...ef0
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 Vi prøvde på nr 2 i 18mnd (nr 1 kom på ppilla). Bestemte oss for å gi opp prøvinga ei stund, da det ville passe svært dårlig i forhold til ny jobb og barnehageopptaket. Ble gravid dagen etterpå.. Anonymous poster hash: 73fe1...934
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 Jeg ble raskt gravid når jeg brukte clearblue fertilitetsmonitor. Hadde prøvd 6 mnd før det. Med fertilitetsmonitor ble jeg gravid hhv første og tredje måneden. Anonymous poster hash: c1b93...fc1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 Last ned app for å tracke mensen og eggløsning. Slapp av mest mulig. Prøv å gjøre noe hyggelig sammen. Eks.. Reise en tur. Glem det hele... Hvis du klarer. Mange klarer det bare de slapper litt av. Ha sex hver dag i fruktbarhetsperioden. Det hadde vi 😉 men ser anbefalt er annenhver. Ha sex doggystyle. Ligge med rompa opp 5-10 min etter samleie. Da sklir sæden ned. Lykke til Anonymous poster hash: 6f072...a73
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #9 Skrevet 17. desember 2015 Be om henvisning til gynekolog, de kan gjerne ha over 6 mnd's ventetid. Eller ta en UL og noen blodprøver hos privat gyn og en sædprøve av mannen. Dersom alt er fint så er det bare å fortsette som dere gjør, masse sex, litt trim og sunn mat:) Gå ned noen få kilo dersom du er overvektig. Hvis noe er galt, tar ting tid i det offentlige, så jeg ville bare satt igang med litt prøver nå for å utelukke iallefall:) Men jeg har flere venninner som har måtte prøve rundt et år før de ble gravide. Det er helt normalt, men man hører jo om alle som blir gravide med en gang så da begynner man fort å tro at noe er galt. Her tok det 3 år og vi måtte ha IVF for å lykkes. Anonymous poster hash: 0871a...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå