Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #1 Skrevet 17. desember 2015 På ungene når de søler? Feks når dere har sagt 10 ganger at de må spise fint eller sitte i ro ved bordet og så klarer de likevel å søle melk utover bord, golv og klær? Vanligvis blir ikke jeg sint, men i dag fløt det over her. 😟 Anonymous poster hash: ba815...cbc
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 Nei, har ikke blitt sint så ungen har sett det, men har telt til 10 noen ganger. Anonymous poster hash: 29bcc...501
Plutselig_gravid Skrevet 17. desember 2015 #3 Skrevet 17. desember 2015 Det hender en gang i blant at søleuhell er dråpen som får begeret til å renne over ja :-P
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #4 Skrevet 17. desember 2015 Ja, når det skjer fordi han vifter med beina over bordet selv om jeg gang på gang har sagt at beina skal ned. Når det bare skjer uten at han har gjort noe galt så bare banner jeg inni meg, smiler og tørker opp og sier at det gjør ingenting, det er sånt som skjer. Anonymous poster hash: 078b9...778
Mandala Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 Ja,hvis det er et "uhell" som kommer av leking med glasset etter beskjed om å slutte feks, så kan jeg absolutt vise at jeg blir irritert. Eller fullstendig ut av det blå veiving med armer over matbordet feks.
Gjest Antarctica Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 Ja, litt muggen blir jeg. Ikke som rutine, men hvis jeg har advart mot f eks å sette glasset ytterst på bordkanten og det faller ned like etterpå fordi de ikke gadd å flytte det - da får de ingen sympati herfra!
februarprins2013 Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 bare hvis han gjør det bevisst
Elsker livet Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 Det kommer an på hvor mange ganger det allerede har vært sølt den dagen, hvor ubeleilig det var, hvor det ble sølt, hva som ble sølt og hvordan uhellet skjedde. Jeg blir som regel ikke sint, men kan få nok til tider.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #9 Skrevet 17. desember 2015 Ja selvfølgelig, gjør ikke du? Sint for meg er streng og irritert stemme. Naturlig, de får bare venne seg til det Anonymous poster hash: 781ce...bf3
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #10 Skrevet 17. desember 2015 Har en liten forsiktig gutt som blir så lei seg når han søler. Så her forklarer vi at det ikke gjør noe og at alle søler iblandt. Ingenting å bli lei seg for.. Anonymous poster hash: 3aca8...2bd
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. desember 2015 #11 Skrevet 17. desember 2015 Hvis det er åpenbart med vilje eller fordi jeg har sagt fra hundre ganger uten at de har hørt etter, ja. Ikke sånn at jeg gauler til dem, men jeg hever stemmen litt, gitt. Det er da naturlig når ungene ikke kan oppføre seg, er det ikke? Men det er selvsagt forskjell på reaksjonen overfor en toåring kontra en åtteåring, da.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #12 Skrevet 17. desember 2015 Jeg sier ikke i fra 10 ganger, og unngår heller problemet. Etter noen advarsler er leken over. Aldri dårlig humør da, bare konsekvent. Har skjedd at jeg blir irritert over sutring, det er verre å gjøre noe med, men de blir bedre med alderen. Jeg viser da at jeg er lei, men er ikke sint. Anonymous poster hash: b10f9...3e1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #13 Skrevet 17. desember 2015 Jeg jobber i bhg, og har fundert litt på dette. Selvsagt kan alle ha en dårlig dag, og kjenne at ting topper seg, men sånn generelt: Lett å se hvem som får kjeft ved søling, og hvem som har foreldre som sier pytt-pytt! Det gjør noe med barn om man (konsekvent) får kjeft for slike ting som søling. De blir ofte ukonsentrerte, klumsete og usikre på seg selv, og i det de søler, kan de sette et skremt blikk i deg, og trekke skuldrene opp mot ørene - som om de bare venter på hva som kommer. Barn som ikke får kjeft for søling, derimot, ofrer deg nesten ikke et blikk, og sier ting som "ojsann, jeg må bare hente papir". Nå ammer jeg bare første enda, men jeg ønsker å være i sistnevte kategori. Anonymous poster hash: b0241...ce1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #14 Skrevet 17. desember 2015 Ikke sint, men oppgitt. Jeg kan sukke ganske høyt når det skjer. Anonymous poster hash: af13c...b13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå