Gå til innhold

Mat på julaften.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha pinnekjøtt.  Bruker dere og ha forrett? ...og hva har dere til dessert?

Min manns tradisjon. De bruker riskrem til dessert, men det liker jeg ikke...

Anonymous poster hash: f9bd5...e28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri forrett på julaften.

Pinnekjøtt til middag og riskrem til dessert. Mannen min og guttungen liker ikke riskrem, så de får hjemmelaget gele i stedet for.

Ellers har vi hatt sitronfromasj eller appelsinfromasj til dessert også. Eller is og bjørnebær.

Skrevet

Jeg har vokst opp med ribbe, medisterkaker, pølse, surkål og poteter. Riskrem til dessert. Samboer er vokst opp med kalkun og riskrem.

I år blir det nøttestek, Vegisterkaker og ellers vanlig tilbehør. Mulig vi lager noe annet også som vi ikke vet helt. Det blir litt ekseperimentering i år. Riskrem til dessert. Ble veggis i år, så det blir første jul uten å spise julemat. Det føles helt uproblematisk, heldigvis. Foreldrene mine skal spise ribbe. (vi feirer annethvert år hos foreldrene våre og i år er vi hos mine) 

Forrett har vi ikke, det er det ingen som orker, det blir jo så mye mat!

Anonymous poster hash: ecfdc...1cd

Skrevet

Pinnekjøtt med kålerabistapp, poteter og julepølser 😊

Sitronformasj til dessert

Anonymous poster hash: 46e1e...431

Skrevet

Har aldri forrett, men pleier ha et fat med lefser,sylte, sennep,spekeskinke, rømme på bordet når gjestene kommer😊

De kommer alltid en halvtime-time før middag😊

Ribbe,sosisser, potet, rødkål , grønnsaker og brunsaus .

Riskrem og sjokoladepudding .

Skrevet

Takk for svar:)

Anonymous poster hash: f9bd5...e28
Skrevet (endret)

Ikke forrett til julemiddagen, den er tung nok! Jeg er vant med riskrem, men liker det egentlig ikke, og tåler det ikke heller. Nå som vi har julaften hjemme har vi prøvd oss på hjemmelaget karamellpudding, is eller creme brulee.

Endret av TPK
Skrevet

Vi skal ha svensk julbord, så da er det som et koldtbord. Trenger ikke forrett da!

Skrevet

Ikke forrett på julaften.

Har riskrem og karamellpudding til dessert, noen har riskrem som favoritt andre karamellpudding, så jeg lager begge deler.

Anonymous poster hash: 7ae9f...4e8
Skrevet

Pinnekjøtt og karamellpudding 👍🏼

Anonymous poster hash: 1bcbc...7ed

Skrevet

Vi har ikke forrett, men bestandig en stor bokse potetmel på bordet som alle går og snoker på før vi spiser. Aner ikke hvor vi fikk den tradisjonen fra.

Til middag har vi selskutt vilt, sopp og tyttebær som ungene har plukket og eplesaft av egne epler å drikke. Vi har litt annet også, men julemiddagen er noe vi planlegger gjennom hele høsten. Ungene er altid veldig stolte når de finner de første kantarellene, eller en busk med einerber, så det er i orden til julaften for eksempel.

Til desert har vi krumkaker, krem, fruktsalat og karamellpudding.

Anonymous poster hash: a0169...0b7

Skrevet

Har heller ikke forrett til julemiddagen.

Har hatt litt forskjellig til dessert - sviskegrøt, riskrem, hjemmelaget fruktsalat, multekrem. Jeg har mest sansen på sviskegrøt eller hjemmelaget fruktsalat til dessert, fordi julemiddagen er så mektig. Har egentlig ikke behov for dessert den dagen, men det hører jo liksom med.

Lag noe som du liker til dessert, Hi, kanskje starter du en ny tradisjon med deg :)

Anonymous poster hash: 402be...213
Skrevet

Vi har ikke forrett, men bestandig en stor bokse potetmel på bordet som alle går og snoker på før vi spiser. Aner ikke hvor vi fikk den tradisjonen fra.

Til middag har vi selskutt vilt, sopp og tyttebær som ungene har plukket og eplesaft av egne epler å drikke. Vi har litt annet også, men julemiddagen er noe vi planlegger gjennom hele høsten. Ungene er altid veldig stolte når de finner de første kantarellene, eller en busk med einerber, så det er i orden til julaften for eksempel.

Til desert har vi krumkaker, krem, fruktsalat og karamellpudding.

Potetmel??? :D Nå ble jeg nysgjerrig ;)

Hørtes ellers veldig godt ut det dere har, og ikke minst veldig koselig med å forberede det hele høsten sammen med barna :)

Skrevet

Vi har ikke forrett, men bestandig en stor bokse potetmel på bordet som alle går og snoker på før vi spiser. Aner ikke hvor vi fikk den tradisjonen fra.Til middag har vi selskutt vilt, sopp og tyttebær som ungene har plukket og eplesaft av egne epler å drikke. Vi har litt annet også, men julemiddagen er noe vi planlegger gjennom hele høsten. Ungene er altid veldig stolte når de finner de første kantarellene, eller en busk med einerber, så det er i orden til julaften for eksempel.Til desert har vi krumkaker, krem, fruktsalat og karamellpudding.Anonymous poster hash: a0169...0b7

Potetmel??? :D Nå ble jeg nysgjerrig ;) Hørtes ellers veldig godt ut det dere har, og ikke minst veldig koselig med å forberede det hele høsten sammen med barna :)Anonymous poster hash: 402be...213
Skal være potetgull. Auokorekt

Skrevet

Vi har ikke forrett, men bestandig en stor bokse potetmel på bordet som alle går og snoker på før vi spiser. Aner ikke hvor vi fikk den tradisjonen fra.Til middag har vi selskutt vilt, sopp og tyttebær som ungene har plukket og eplesaft av egne epler å drikke. Vi har litt annet også, men julemiddagen er noe vi planlegger gjennom hele høsten. Ungene er altid veldig stolte når de finner de første kantarellene, eller en busk med einerber, så det er i orden til julaften for eksempel.Til desert har vi krumkaker, krem, fruktsalat og karamellpudding.Anonymous poster hash: a0169...0b7

Potetmel??? :D Nå ble jeg nysgjerrig ;) Hørtes ellers veldig godt ut det dere har, og ikke minst veldig koselig med å forberede det hele høsten sammen med barna :)Anonymous poster hash: 402be...213

Aha! Det var noe annet, ja :) Og litt mer forståelig ;)

Lurte på om dere gjorde noe med det potetmelet og hva som var så spesielt med det at dere brukte det på julaften ;)

Autokorrekt skaper i hvert fall en og annen god latter ;)

Skrevet

Potetmel??? :D Nå ble jeg nysgjerrig ;) Hørtes ellers veldig godt ut det dere har, og ikke minst veldig koselig med å forberede det hele høsten sammen med barna :)Anonymous poster hash: 402be...213

Aha! Det var noe annet, ja :) Og litt mer forståelig ;)

Lurte på om dere gjorde noe med det potetmelet og hva som var så spesielt med det at dere brukte det på julaften ;)

Autokorrekt skaper i hvert fall en og annen god latter ;)

Såg for meg hele familien som snoket hver sin linje med potetmel før middag!😂😂

Anonymous poster hash: 10977...93a

Skrevet

Vi har forrett på julaften, terteskjell med fiskeboller, erter, , Gulrøtter og reker:-) ribbe til hovedrett og karamellpudding til dessert. Har også is da jeg ikke spiser karamellpudding.

Anonymous poster hash: 55f71...6e4

Skrevet

Forrett?! Alle vil jo uansett bare hugge rett i pinnekjøttet ;)

Min familie spiser alltid pinnekjøtt, og desserten blir riskrem, og fruktcocktail til de som ikke liker riskrem - 50/50 hermetikk og frukt man kutter selv. 

Anonymous poster hash: 8c3e6...675
Skrevet

Ingen forrett. Jeg lager pinnekjøtt, poteter og kålerabistappe.Og varmer surkål. Svigermor har med ribbe rett fra ovnen, og saus.

Til dessert har vi de siste årene hatt pannacotta. Hadde nok hatt karmellpudding, eller dronning Maud om ikke mannen hadde hatt eggallergi :)

Anonymous poster hash: 614f7...6c5
Skrevet

Vi har heller ingen forrett. Men så har vi svineribbe, pinnekjøtt, vigramør(!), medisterkaker, kålrabistappe, surkål og rødkål..

Dessert er riskrem, karamellpudding, multekrem og div julekaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...