Gå til innhold

Hva pleier dere ha på dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: ac316...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penklær, kjole eller skjørt.

Barna har dress eller bunad og mannen dress.

Svigerfamilien pleide å spise i hverdagsklær ble tatt litt på sengen første året, men nå er de i finstasen også.

Anonymous poster hash: 6bc85...71f

Skrevet

Jeg har på en fin kjole, gjerne svart eller andre mørke farger.

Mannen har dressbukse og en fin skjorte i en mørk farge.

Barna har dress eller en fin mørk bukse og skjorte, slips og cardigan eller vest.

Skrevet

Mellompent. Jeg skal ha på meg en enkel grå ullkjole. Datteren skal ha hjemmestrikket mariuskjole, og mannen sikkert en pen bukse og skjorte.

Pent avslappet beskriver vel kanskje stilen 😄

Anonymous poster hash: 44bc7...b3e

Skrevet

Vi feirer jul med bare vi 4, min mann jeg og 2 barn. Så vi pynter oss ikke.

Anonymous poster hash: 88276...b2b

Skrevet

Vi feirer jul med bare oss 4 + mine foreldre. Vi bruke bunad.

Anonymous poster hash: c28bb...3c2
Skrevet

En sort pen paljettkjole, har ikke funnet kjolen min datter skal gå med enda, men den blir fin 😊

Skrevet

Før jeg fikk barn: pen kjole, sminke og oppsatt hår.

Etter barn: joggebukse, genser med gulp og rufsete hår. Hehe!

Neida😂 Men i fjor hadde jeg bukse og en passe fin genser. Rakk litt maskara.

Merket det på 17 mai også.. Få samboer og barn i dusjen, ordne hår, på med finstas. Så var det 5 minutter siden vi skulle dratt og mor med sin 6 mnd gravidmage fant ingenting å ha på. Ble en grå maxikjole og hestehale.. Hehe😊

Anonymous poster hash: f82e8...033

Skrevet

Jeg skal ha kofta på. Datteren min skal enten ha på kofte eller en penkjole.

Anonymous poster hash: c07fb...934
Skrevet

Pleier å ha på meg penkjole. Er glad i å pynte meg.

Skrevet

Vi pynter oss alle sammen vi jentene finner fram finkjolen og mann i dress😊

Skrevet

Finkjole. Er vi heime kjem gjerne pysjen på etterkvart.

Skrevet

Pyntet. Pynter alt og alle! Elsker å pynte meg og være fjong, skjer alt for sjelden :D

Skrevet

Fin kjole selvsagt, til middagen og kvelden. På dagen blir det joggebukser.

Skrevet

Kjole på meg og 2 åringen. Bukse, skjorte og slips på gutta. Samme med mannen. Selvfølgelig pynter vi oss litt.

Skrevet

Jeg har på en bukse og topp/bluse, pent.

Jentene har på kjole

Guttene penbukse og skjorte

Mannen dressbuksa og skjorte, men dropper dressjakka.

Det er vel ganske sært å feire julaften i hverdagsklær?

Anonymous poster hash: 8a39e...50c
Skrevet

Synes det er helt idiotisk å stivpynte seg når man skal feire jul hjemme med nærmeste familie. Det er da ingen som synes det er behagelig å gå rundt i dress eller bunad eller høyhælte sko hjemme i sin egen stue..

Tar folk seg selv så høytidelig altså??

Greit når man skal bort eller ha folk men hallo..

Her i huset er det vanlig behagelige klær. Blir like mye julaften, bare uten de ubehagelig klærne. Bunad må da også være fryktelig varmt!

Anonymous poster hash: d9e90...ccb

Skrevet

Pysj!

Har alltid feiret hjemme med mine foreldre, brødre og nå datteren min. Når det bare er oss går vi i vanlige behagelig klær på dagtid og gjerne i pysj etter middag. Litt merkelig tradisjon det kanskje, men pynte oss gjør vi i romjula når vi skal bort eller arrangerer middagsselskap for andre i familien :-) 

Anonymous poster hash: a7e66...0de
Skrevet

Synes det er helt idiotisk å stivpynte seg når man skal feire jul hjemme med nærmeste familie. Det er da ingen som synes det er behagelig å gå rundt i dress eller bunad eller høyhælte sko hjemme i sin egen stue..

Her i huset er det vanlig behagelige klær. Blir like mye julaften, bare uten de ubehagelig klærne. Bunad må da også være fryktelig varmt!

Jeg liker ikke å pynte meg, men akkurat slike dager gjør jeg det likevel og mener det er viktig for å skille mellom hverdag og fest. Selv om det bare blir oss og mine foreldre i år, skal alle pynte seg. Det har noe med helheten for dagen å gjøre, det understreker at dette er en festelig og spesiell dag, og at den da også krever spesielle tiltak (som å pynte seg litt ekstra).

Når det er sagt, så trenger ikke penklærne å være stive og ekle. Jeg skal ha på meg en sort tights med en lang grå og myk kjole over (svært komfortabelt!), så det er så abolutt behagelig selv om det er pyntet.

Anonymous poster hash: d6db6...cae

Skrevet

Lang kjole.

Menn stiller i mørk dress og slips.

Anonymous poster hash: 9a078...1b8

Skrevet

Jeg liker ikke å pynte meg, men akkurat slike dager gjør jeg det likevel og mener det er viktig for å skille mellom hverdag og fest. Selv om det bare blir oss og mine foreldre i år, skal alle pynte seg. Det har noe med helheten for dagen å gjøre, det understreker at dette er en festelig og spesiell dag, og at den da også krever spesielle tiltak (som å pynte seg litt ekstra).

Når det er sagt, så trenger ikke penklærne å være stive og ekle. Jeg skal ha på meg en sort tights med en lang grå og myk kjole over (svært komfortabelt!), så det er så abolutt behagelig selv om det er pyntet.

Anonymous poster hash: d6db6...cae

Samme her.

Vi går ikke i ubehagelige klær og høye heler, men er litt penere kledd enn til en vanlig fredagsmiddag. En strømpebukse og myk kjole er faktisk veldig behagelig å gå i det...

Vi pynter også bordet, barna får drikke brus av stetteglass osv

Anonymous poster hash: 8a39e...50c

Skrevet

Vi feirer jul med bare vi 4, min mann jeg og 2 barn. Så vi pynter oss ikke.

Anonymous poster hash: 88276...b2b

Det hørtes litt trist ut 😥

Vi feirer også kun oss fire. Vi pynter oss for det om.

Anonymous poster hash: eb594...8ac

Skrevet (endret)

Sønnen min på 4 år skal gå med dette:

Buksen har vi byttet ut med en annen ettersom den på bildet ikke var så fin.

Jeg skal gå med denne kjolen :

https://cubus.com/no/7172105_F395

Syns kjolen er finere i virkeligheten :)

Anonymous poster hash: 51ed6...c19

Endret av Jigglewiggle
Bilde er fjernet grunnet brudd på opphavsrett. Bruk heller link.
Skrevet

Vi pynter oss alltid julaften. Julaften er jo en festdag. Hvis msn ikke skal pynteseg da, når skal man da bruke finklærne?

Rød kjole på meg, dress på mannen, skjorte og slips på 6-åringen og kjole på 9-åringen.

Anonymous poster hash: 69882...d7a

Skrevet

Da jeg var barn feiret vi ofte bare med kjernefamilien og vi pyntet oss alltid. Middag på julaften er litt høytidelig og det var så stas når koftene var på, mamma i finkjolen (åhh, som hun luktet godt med parfyme) og med smykker. Bordet var dekket med pent servise, stetteglass, sølvbestikk og tøyservietter. Bordet var pyntet så fint og flott.

Klærne setter ikke standard for en fin julefeiring, men jeg husker det som veldig stas at vi pyntet oss, hadde det litt høytidelig (julaften er mer enn lørdagskosemat i hverdagsklær), pappa holdt alltid en liten tale og vi skålte i fine glass. Følte meg alltid så ekstra fin på julaften og det var så koselig at vi alle pyntet oss. Det markerte at julaften var noe mer enn bare mat og pakker.

Hvorfor skal man ikke pynte seg for seg selv og for hverandre på julaften?

Anonymous poster hash: c07fb...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...