Gå til innhold

Tre som drysser - reklamere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte en flott edelgran på Plantasjen for fem dager siden, og har behandlet det fint etter alle kunstens regler (som vi pleier). Men det drysser enormt allerede, og klarer seg garantert ikke gjennom julehøytiden med aktive unger, katt og diverse juletregang. Treet må ut, og vi må kjøpe nytt. Vi har selvsagt ikke tatt vare på kvitteringen, så da er det vel ingen vits i å kontakte selger? Litt kjipt med 700 kroner rett i dass :-(

Anonymous poster hash: ffa72...d5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer.

Anonymous poster hash: 67243...eea

Skrevet

Jeg kjøpte et tre på plantasjen ifjor som også drøste noe vanvittig etter svært kort tid. Hadde heller ikke kvitteringen, men fikk tilbud om å komme å få et nytt. ( husker ikke om jeg måtte evt tatt med det gamle)

Jeg droppet det fordi vi hadde pyntet og skulle reise utenlands i to uker i jula. Når vi kom hjem hang alle greinene, og det var et mareritt å få det ut. Nåler overalt.

Så det ble absolutt ikke tre fra plantasjen i år.

Anonymous poster hash: 8df4f...282

Skrevet

Har treet fått riktig næring da? Og ble det tilpasset foten riktig? Tok du det rett utenfra og inn eller lot du det avklimatisere seg først? Står det på varmekabler? Alt dette har innvirkning på treets holdbarhet!

Men snakk med de på plantasjen mulig du får ett nytt.

Skrevet

Har treet fått riktig næring da? Og ble det tilpasset foten riktig? Tok du det rett utenfra og inn eller lot du det avklimatisere seg først? Står det på varmekabler? Alt dette har innvirkning på treets holdbarhet!

Men snakk med de på plantasjen mulig du får ett nytt.

Alt er gjort riktig, så jeg skjønner det ikke. Mulig jeg ringer og hører med dem, jeg har jo ikke noe å tape.

Skrevet

Stemmer.

Anonymous poster hash: 67243...eea

Du burde ikke vært så skråsikker, for nå ringte jeg og hørte med dem, og vi får nytt tre om vi leverer det gamle i retur. Selv uten kvittering. Hurra for Plantasjen, bra service! (Og normalt også fine trær, så dette var forhåpentligvis et enslig, råttent eple vi fikk).

Skrevet

vi investerte i ett edelgran plasttre, kostet sørn klype meg 5000,- men drysser ikke. og har juletre. ser helt ekte ut. og nålene kjennes ekte ut. har de siste årene reagert litt på treet, og syns lukta blir fort borte uansett. så om noen år er det inntjent :P

Anonymous poster hash: 4429f...fe6
Skrevet

Med tanke på at de fleste juletrær er hogd i midten av oktober, så er det ikke så rart at de drysser...

Anonymous poster hash: a6f2f...7b7

Skrevet

Kjøper ikke juletre i fra plantasjen. De er hugget for mange måneder siden.

Glad jeg har min egen skog slik at jeg bare kan hugge noen dager før julaften. Drysser ikke.

Skrevet

vi investerte i ett edelgran plasttre, kostet sørn klype meg 5000,- men drysser ikke. og har juletre. ser helt ekte ut. og nålene kjennes ekte ut. har de siste årene reagert litt på treet, og syns lukta blir fort borte uansett. så om noen år er det inntjent :P

Greit med fake tre, men ikke lur deg selv til å tro det ser ekte ut. Det er teit...

Anonymous poster hash: 861eb...b89

Skrevet

Selger ikke Plantasjen danske trær som er hugget for en evighet siden da?

Nei, støtt heller de lokale bøndene og kjøp norsk tre.

Anonymous poster hash: 24aa5...5cc

Skrevet

Greit med fake tre, men ikke lur deg selv til å tro det ser ekte ut. Det er teit...

Anonymous poster hash: 861eb...b89

Ehhh, jo det gjør det. Jeg har ekte juletre, men det er mange av mine venner som har kunstig juletre og de dyreste ser faktisk akkurat ut som ekte tre. Men kjøper man et for 799 på Plantasjen så ser det selvfølgelig fake ut.

Anonymous poster hash: d6296...d8b

Skrevet

Nei, selv de dyreste fake-trærne ser faktisk ikke ut som trær. De ser ut som dyre fake-trær. Og det er greit det om man ikke synes det er hyggelig at det er et ekte tre.

Anonymous poster hash: ba498...ae3
Skrevet

Nei, selv de dyreste fake-trærne ser faktisk ikke ut som trær. De ser ut som dyre fake-trær. Og det er greit det om man ikke synes det er hyggelig at det er et ekte tre.

Anonymous poster hash: ba498...ae3

Må si meg enig med deg. På grunn av min allergi er et ekte tre helt utelukket, så da er det jo hyggelig med et pent plasttre. Endelig kommer jeg meg gjennom jula uten å bli sengeliggende til slutt. Det tok ei stund før vi skjønte at det var treet...

Anonymous poster hash: f3fc9...709

Skrevet

Selger ikke Plantasjen danske trær som er hugget for en evighet siden da?

Nei, støtt heller de lokale bøndene og kjøp norsk tre.

Anonymous poster hash: 24aa5...5cc

Hvordan vet man hvem som selger lokale trær? Reklamerer de med det eller må man spørre? (Første gang vi skal kjøpe juletre selv, så har ikke peiling. :P)

Anonymous poster hash: f8c58...bf8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...