Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Trodde aldri i mitt liv at jeg skulle legge på meg så mye som jeg gjorde etter å ha fått kunn 1 barn. Deprimerende som F**** Anonymous poster hash: 9aa02...1fe
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Så gjør noe med det. Det er fullt mulig om du legger litt innsats i det. Lykke til! Anonymous poster hash: f8e2f...090
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Det er ikke SÅ grusomt vanskelig å gå ned i vekt heller. Jeg har ikke mye overskuddsfett, og kan pr dags dato ikke trene- likevel går jeg ned 0,5-1kg i uken uten noe problem overhodet. Og jeg er overhode ikke fysisk aktiv i hverdagen, samt spiser sjokolade hver dag. Skjønner ikke hva som er så vanskelig.. Anonymous poster hash: aab62...de9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #4 Skrevet 17. desember 2015 Det er ikke SÅ grusomt vanskelig å gå ned i vekt heller. Jeg har ikke mye overskuddsfett, og kan pr dags dato ikke trene- likevel går jeg ned 0,5-1kg i uken uten noe problem overhodet. Og jeg er overhode ikke fysisk aktiv i hverdagen, samt spiser sjokolade hver dag. Skjønner ikke hva som er så vanskelig.. Anonymous poster hash: aab62...de9 Okey? Så bra! Da er mitt spm - hva er den hemmelige oppskriften? Anonymous poster hash: 9aa02...1fe
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 Det er ikke SÅ grusomt vanskelig å gå ned i vekt heller. Jeg har ikke mye overskuddsfett, og kan pr dags dato ikke trene- likevel går jeg ned 0,5-1kg i uken uten noe problem overhodet. Og jeg er overhode ikke fysisk aktiv i hverdagen, samt spiser sjokolade hver dag. Skjønner ikke hva som er så vanskelig.. Anonymous poster hash: aab62...de9 Okey? Så bra! Da er mitt spm - hva er den hemmelige oppskriften? Anonymous poster hash: 9aa02...1fe Spis mindre og beveg deg mer! Anonymous poster hash: 168fe...9d8
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 Last ned LIFESUM så får du oversikt på hva du spiser. Man tror ofte at man spiser lite igjen sunt.. men kan ta feil.. Lykke til Anonymous poster hash: 9544f...1cd
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 Kutt ut sukker og hvetemel så ordner det meste seg! Anonymous poster hash: e5f92...db5
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 Den superhemmelig oppskriften som ingen tørr å si høyt? Spis mindre enn du forbrenner= voila! ! Anonymous poster hash: c9479...510
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #9 Skrevet 17. desember 2015 Synes det er vanskelig selv! Og ikke hjelper det at jeg, av en eller annen grunn, plutselig har blitt så sulten👎 Prøver å spise sunt, men hjelper lite når jeg spiser så ofte.. Anonymous poster hash: e18db...ed9
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #10 Skrevet 17. desember 2015 Om du virkelig hater det, så gjør noe med det da. Det er faktisk ikke vanskelig! Jeg har selv gått ned 35 kg ved hjelp av endring i kosthold og ytterlige 10 kg etter jeg begynte å trene i tillegg. Anonymous poster hash: 97ef9...e7e
Syngensang Skrevet 17. desember 2015 #11 Skrevet 17. desember 2015 Skjønnar deg godt eg hi. Og som de over påpekeikar så går det an å gjere noko med det. Men det er slett ikkje slik at alle berre kan "ete mindre og springe meir" så ordnar det seg på eit blunk som de påstår. Så det så.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #12 Skrevet 17. desember 2015 Skjønnar deg godt eg hi. Og som de over påpekeikar så går det an å gjere noko med det. Men det er slett ikkje slik at alle berre kan "ete mindre og springe meir" så ordnar det seg på eit blunk som de påstår. Så det så. Ingen som påstår at det ordner seg på et blunk. Det tok meg to år å gå ned 40 kg. Det er i underkant av et halvt kilo pr uke. Hemmeligheten er å ikke gi opp når vekta plutselig står stille en stund, for det er der mange feiler. Anonymous poster hash: 97ef9...e7e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #13 Skrevet 17. desember 2015 Skjønnar deg godt eg hi. Og som de over påpekeikar så går det an å gjere noko med det. Men det er slett ikkje slik at alle berre kan "ete mindre og springe meir" så ordnar det seg på eit blunk som de påstår. Så det så.Ingen som påstår at det ordner seg på et blunk. Det tok meg to år å gå ned 40 kg. Det er i underkant av et halvt kilo pr uke. Hemmeligheten er å ikke gi opp når vekta plutselig står stille en stund, for det er der mange feiler. Anonymous poster hash: 97ef9...e7e Enig med denne. Jeg hadde 30 svangerskapskilo å bli kvitt. Veide 90 kg. De første 15 forsvant i løpet av første mnd. Deretter gikk jeg ned 2 kg i mnd til det var 5 kg igjen. Disse var seige og jeg gikk bare ned 0,5 kg i mnd til jeg var i mål. Tok meg et år å bli kvitt de 30 kiloene. 11 mnd å bli kvitt de siste 15. Nå er jeg 60 kg og 174 cm. Ikke gi opp. Vær streng med deg selv helt til du når målet. Vær meget kritisk til hva du putter i deg. Skal du ned i vekt må du dessverre kjenne på sultfølelsen innimellom, det er ikke farlig å gå sulten en time eller to før det er "tillatt" med neste måltid. Last ned lifesum. Registrer ALT du putter i deg. Spis bare en porsjon. Drikk mye kalorifattig drikke. Vann, lettbrus, saft uten sukker, sukkerfri pastiller. Jeg spiste en del riskaker før jeg leste at det var arsenikk i dem. Men det er kanskje ikke så farlig likevel. Knekkebrød med et tynt lag smør og skinke et supert. Det er dobbelt så mye kalorier i gulost som i skinke. MÅ du ha noe søtt kjøper du deg en sånn liten eventyrmelkesjokolade på 24 gram. Den inneholder litt over 100 kcal. Som du sikkert forstår er du helt nødt å få oversikt over hva du putter i munnen. Lifesum regner ut hvor mange kalorier du bør ligge på dersom du skal nå målet du har satt til den datoen du ønsker. Du er også som sagn nødt til å lære deg å ikke være mett til enhver tid, men tørre å kjenne på sulten mellom måtidene og finne kaloriløse alternativer til å stille denne sulten. Ikke minst vil mer bevegelse få i gang forbrenningen og få vektendgangen til å gå raskere. Anonymous poster hash: 2fcaf...1e1
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #14 Skrevet 17. desember 2015 Jeg var 90 da jeg fødte og 85 etter en uke. Satt igjen med 25 kg. Gjorde lite med vekta de første mnd, ammet. Men gikk sakte ned. Etter 6 mnd stoppet ammingen og jeg begrenset eget inntak. SPIS MINDRE. Det er faktisk så enkelt, bare innse at det må til😉 Når babyen var 9 mnd var jeg nede på 60 🙂 Anonymous poster hash: e83f1...121
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #15 Skrevet 17. desember 2015 Jeg var 90 da jeg fødte og 85 etter en uke. Satt igjen med 25 kg. Gjorde lite med vekta de første mnd, ammet. Men gikk sakte ned. Etter 6 mnd stoppet ammingen og jeg begrenset eget inntak. SPIS MINDRE. Det er faktisk så enkelt, bare innse at det må til😉 Når babyen var 9 mnd var jeg nede på 60 🙂 Anonymous poster hash: e83f1...121 Og jeg trente ikke en meter! Gikk svært lite tur. Anonymous poster hash: e83f1...121
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #16 Skrevet 17. desember 2015 Du har fått mange bra tips om hvordan du kan snu på det, men ser at du skriver at du plutselig har blitt mer sulten? Sjekk stoffskiftet just incase! Anonymous poster hash: 6600d...d5d
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #17 Skrevet 17. desember 2015 Jeg hater også å være tykk, fader, ja, vet det er sååååå e n k e l t å gå ned - b a r e å gjøre sånn og slik. Men så var det den viljestyrken da, og det med å ha dårlig tid om dagene, og det med å generelt ikke ha det så bra på innsiden, sikkert fordi jeg føler meg så feit. Jeg MÅ bare lage meg noe selvdisiplin! Føler HELT med deg og alle mine feite medsøstre Anonymous poster hash: a5f8a...880
Syngensang Skrevet 18. desember 2015 #18 Skrevet 18. desember 2015 Skjønnar deg godt eg hi. Og som de over påpekeikar så går det an å gjere noko med det. Men det er slett ikkje slik at alle berre kan "ete mindre og springe meir" så ordnar det seg på eit blunk som de påstår. Så det så.Ingen som påstår at det ordner seg på et blunk. Det tok meg to år å gå ned 40 kg. Det er i underkant av et halvt kilo pr uke. Hemmeligheten er å ikke gi opp når vekta plutselig står stille en stund, for det er der mange feiler. Anonymous poster hash: 97ef9...e7e Enig med denne. Jeg hadde 30 svangerskapskilo å bli kvitt. Veide 90 kg. De første 15 forsvant i løpet av første mnd. Deretter gikk jeg ned 2 kg i mnd til det var 5 kg igjen. Disse var seige og jeg gikk bare ned 0,5 kg i mnd til jeg var i mål. Tok meg et år å bli kvitt de 30 kiloene. 11 mnd å bli kvitt de siste 15. Nå er jeg 60 kg og 174 cm. Ikke gi opp. Vær streng med deg selv helt til du når målet. Vær meget kritisk til hva du putter i deg. Skal du ned i vekt må du dessverre kjenne på sultfølelsen innimellom, det er ikke farlig å gå sulten en time eller to før det er "tillatt" med neste måltid. Last ned lifesum. Registrer ALT du putter i deg. Spis bare en porsjon. Drikk mye kalorifattig drikke. Vann, lettbrus, saft uten sukker, sukkerfri pastiller. Jeg spiste en del riskaker før jeg leste at det var arsenikk i dem. Men det er kanskje ikke så farlig likevel. Knekkebrød med et tynt lag smør og skinke et supert. Det er dobbelt så mye kalorier i gulost som i skinke. MÅ du ha noe søtt kjøper du deg en sånn liten eventyrmelkesjokolade på 24 gram. Den inneholder litt over 100 kcal. Som du sikkert forstår er du helt nødt å få oversikt over hva du putter i munnen. Lifesum regner ut hvor mange kalorier du bør ligge på dersom du skal nå målet du har satt til den datoen du ønsker. Du er også som sagn nødt til å lære deg å ikke være mett til enhver tid, men tørre å kjenne på sulten mellom måtidene og finne kaloriløse alternativer til å stille denne sulten. Ikke minst vil mer bevegelse få i gang forbrenningen og få vektendgangen til å gå raskere. Anonymous poster hash: 2fcaf...1e1 Det var dette eg ville ha fram. Mange av dei først svara gav inntrykk av at det er lettvint å slanke seg. Og det er det ikkje. Det veit eg alt om. Men eg har greidd det altså, men det er svært lite oppmuntrende når ein får inntrykk av at "alle andre" greier det utan noko særleg strev. For det krev mykje sjølvdisiplin og ein må heile tida ha fokus på eit mål som ein ikkje heilt veit om ein når.
uanonym Skrevet 18. desember 2015 #19 Skrevet 18. desember 2015 Jeg er helt enig med mange her, det er ikke vanskelig å slanke seg. Men det som er helt forferdelig vanskelig, det er å holde vekten etterpå! Kroppen kjemper etter å få lagt på seg igjen, matlysten er på topp og motivasjonen som gjorde at man klarte selve slanking er på tur ned. Tar gjerne imot gode råd fra dere som har klart å holde vekta, for her er den største jobben synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #20 Skrevet 18. desember 2015 Jeg er helt enig med mange her, det er ikke vanskelig å slanke seg. Men det som er helt forferdelig vanskelig, det er å holde vekten etterpå! Kroppen kjemper etter å få lagt på seg igjen, matlysten er på topp og motivasjonen som gjorde at man klarte selve slanking er på tur ned. Tar gjerne imot gode råd fra dere som har klart å holde vekta, for her er den største jobben synes jeg. Du kan aldri gå tilbake til de gamle matvanene. Skaff deg nye og sunnere og se deg aldri tilbake. Du må rett og slett endre livsstil. (mange er ikke villig til å gjøre dette og dermed tror at en kan få i pose og sekk......-urealistisk!) Anonymous poster hash: a97f7...0cc
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #21 Skrevet 18. desember 2015 Kjære hi, har vært der du er nå. Det er så lett å si slank deg, tren, spis mindre osv. Men når man sitter der, med kiloer man vet kommer til å ta måneder, kanskje et år eller to å få av, mister man virkelig inspirasjonen. Det er ikke vanskelig å slanke seg, det er omstillingen og veien til å begynne å slanke seg som er vanskelig. Det er hardt å få en helt ny hverdag, det er hardt å tenke kalorier og mat HVER dag (hver time). Men hi, du må bestemme deg for hvorfor du vil slanke deg, skriv dette ned, skriv hva du føler, hvor lei deg du er pga vekten, hvor forbannet du er på deg selv, og start jobbingen. Ikke på mandag, ikke etter jul, men NÅ. Jeg tok av 30kg på et år, jeg var så lei, så sliten og holdt på å gi opp mange ganger. Men hadde bestemt meg for at dette skulle jeg klare, for hva er sjokolade, chips, kaker etc. egentlig verdt når alt kommer til alt? Ingen verdens ting. Jeg ble ikke lykkelig av det, jeg ble det motsatte, og jeg begynte sakte men sikkert å miste kiloer. Jeg ble lykkeligere for hver kg jeg mistet, fikk humøret tilbake, fikk energien tilbake, fikk selvtilliten tilbake. Dette klarer du hi! Lykke til Anonymous poster hash: 72d08...59d
Maibaby:) Skrevet 18. desember 2015 #22 Skrevet 18. desember 2015 Jeg har god erfaring med fitness pal appen. Som andre skriver, registrer det du spiser, du kan få en aha opplevelse ifht hvor mye kalorier du får i deg i løpet av en dag. Jeg har gått ned 10kg ved bruk av denne appen. Du vil også oppleve at etter å ha spist mindre en stund, så blir du mindre sulten☺️☺️ Lykke til☺️
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #23 Skrevet 18. desember 2015 Hovedingrediens; TÅLMOD! Jeg hadde over 30kg ekstra etter første graviditet som ikke gikk av så lett som forhåpet. Jeg begynte prosjekt ned i vekt med en gang, ved og trille turer eller trene mens baby sov (bare enkle kroppsvektøvelser 10-15 min) hver dag. SÅ ble det trening i mer TRENINGSform 2 dager i uka. Samtidig gjorde jeg små endringer i kosten. I første omgang,- siden jeg prøvde og amme,- bytte ut det mest usunne med sunne/mer sunne matvarer. Etter hvert fikk jeg inn 3 MÅ-treninger i uka,- og kuttet ned på mat. Det vil si bittelitt på mengden, og kuttet ut så og si helt alt av "kveldskos" bortsett fra på fredagskvelder,- og lørdagskvelder. I starten ble det nærmest fråtsing disse kveldene,- men det roet seg ned etter hvert,- for hver søndag så lærte jeg meg og tenke at det er bare 5dager til fredag og til jeg kan spise godt igjen,- og når fredag kom så ble det mer og nyte enn og pakke innpå......Men tror det var "riktig" og bare la det gli helt ut i starten, bare for og "lære meg" at det er greit og kose seg disse kveldene.... Økte treningsmengden etter hvert,- men har nå 4dager jeg MÅ trene ett eller annet,- men trener nesten hver dag (bonusøkter) fordi jeg kjenner jeg trenger det som kontorrotten jeg er. Maten ble gradvis sunnere og mengder redusert der det var "for mye". Og slik tok det meg 3år og gå ned de siste 17-20 kilo....Men jeg følte ikke jeg slanket med. Ny graviditet med disse vanene førte til total vektoppgang før fødsel på 11kilo, og jeg var nede i vekta jeg hadde FØR jeg ble gravid første gang, 3mndr etter denne fødselen. Det var faktisk 3-4 kilo MINDRE enn jeg veide før jeg ble gravid....Den vekta har holdt seg stabil i nå 8år! Så ta tak i det du VET ikke er bra for deg og vekta først, bytt ut disse vanene med noen gode vaner og øk aktivitetsnivå. Ikke nødvendigvis via trening! Også lar du vanene endre vekta,- ikke via slanking..Tar tid,- og jeg var nær på og gi opp da jeg ett år etter fødsel med første fortsatt ikke hadde gått ned mer enn 4.5kilo! Og jeg stod dønn fast i flere måneder,- før det løsnet igjen og jeg begynte og gå ned litt.....Måtte faktisk bare innfinne meg i og for alltid være "feit",- og tenke trening og sunn mat for HELSA sin del. Det var jo uansett bra for meg og trene og spise sundt,-og om jeg IKKE gikk ned i vekt,- var det totalt bedre og være tung og sunn enn tung og usunn.. Og det var vel på dette punktet jeg faktisk begynte og gå jevnt ned i vekt...De siste 5-6 kilo "raset av" da jeg bestemte meg for og ha halvmaraton som mål. Greie og jogge denne distansen UTEN og gå Da ble fokuset på vekt helt uviktig, det var resultatet på landeveien som gjaldt Lykke til Anonymous poster hash: 7954a...a89
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #24 Skrevet 18. desember 2015 Skjønnar deg godt eg hi. Og som de over påpekeikar så går det an å gjere noko med det. Men det er slett ikkje slik at alle berre kan "ete mindre og springe meir" så ordnar det seg på eit blunk som de påstår. Så det så.Ingen som påstår at det ordner seg på et blunk. Det tok meg to år å gå ned 40 kg. Det er i underkant av et halvt kilo pr uke. Hemmeligheten er å ikke gi opp når vekta plutselig står stille en stund, for det er der mange feiler. Anonymous poster hash: 97ef9...e7e Enig med denne. Jeg hadde 30 svangerskapskilo å bli kvitt. Veide 90 kg. De første 15 forsvant i løpet av første mnd. Deretter gikk jeg ned 2 kg i mnd til det var 5 kg igjen. Disse var seige og jeg gikk bare ned 0,5 kg i mnd til jeg var i mål. Tok meg et år å bli kvitt de 30 kiloene. 11 mnd å bli kvitt de siste 15. Nå er jeg 60 kg og 174 cm. Ikke gi opp. Vær streng med deg selv helt til du når målet. Vær meget kritisk til hva du putter i deg. Skal du ned i vekt må du dessverre kjenne på sultfølelsen innimellom, det er ikke farlig å gå sulten en time eller to før det er "tillatt" med neste måltid. Last ned lifesum. Registrer ALT du putter i deg. Spis bare en porsjon. Drikk mye kalorifattig drikke. Vann, lettbrus, saft uten sukker, sukkerfri pastiller. Jeg spiste en del riskaker før jeg leste at det var arsenikk i dem. Men det er kanskje ikke så farlig likevel. Knekkebrød med et tynt lag smør og skinke et supert. Det er dobbelt så mye kalorier i gulost som i skinke. MÅ du ha noe søtt kjøper du deg en sånn liten eventyrmelkesjokolade på 24 gram. Den inneholder litt over 100 kcal. Som du sikkert forstår er du helt nødt å få oversikt over hva du putter i munnen. Lifesum regner ut hvor mange kalorier du bør ligge på dersom du skal nå målet du har satt til den datoen du ønsker. Du er også som sagn nødt til å lære deg å ikke være mett til enhver tid, men tørre å kjenne på sulten mellom måtidene og finne kaloriløse alternativer til å stille denne sulten. Ikke minst vil mer bevegelse få i gang forbrenningen og få vektendgangen til å gå raskere. Anonymous poster hash: 2fcaf...1e1 Det var dette eg ville ha fram. Mange av dei først svara gav inntrykk av at det er lettvint å slanke seg. Og det er det ikkje. Det veit eg alt om. Men eg har greidd det altså, men det er svært lite oppmuntrende når ein får inntrykk av at "alle andre" greier det utan noko særleg strev. For det krev mykje sjølvdisiplin og ein må heile tida ha fokus på eit mål som ein ikkje heilt veit om ein når. De gjorde da ikke det? Tren og spis mindre kort oppsummert. Ingen som sa det gikk fort og var lett Anonymous poster hash: c9479...510
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2015 #25 Skrevet 18. desember 2015 Synes det er vanskelig selv! Og ikke hjelper det at jeg, av en eller annen grunn, plutselig har blitt så sulten👎 Prøver å spise sunt, men hjelper lite når jeg spiser så ofte.. Anonymous poster hash: e18db...ed9 Man må ikke gi etter for sult! Det er ikke farlig å være sulten, man MÅ ikke spise hver gang man føler man må ha mat. Å gå ned i vekt er som å slutte å røyke. Man må ville det på ordentlig! Anonymous poster hash: 183a2...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå