Gå til innhold

julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når spiser dere middagen på julaften, og når åpner dere pakkene? (med barn) 

Anonymous poster hash: 7bb6b...470
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Middag 17.00 med sølvguttene i bakgrunnen. Åpner gaver når vi er ferdige å rydde av bordet. (Venter med desserten til ca halvveis i gaveåpningen siden de fleste av oss blir stappmette etter middagen. :P)

Anonymous poster hash: e3e25...9ff
Skrevet

Slik har jeg også lyst til - synes fort det blir så seint på kvelden når mange gaver skal åpnes og man ikke åpner som gale i et eneste rot :) 

Skrevet

Slik har jeg også lyst til - synes fort det blir så seint på kvelden når mange gaver skal åpnes og man ikke åpner som gale i et eneste rot :)

Det blir sent her også, men det gjør ingenting om de minste legger seg før vi er ferdige og åpner noen gaver 1. juledag også. :) Gidder ikke å stresse når vi skal kose oss. ;)

Skrevet

Middag 17.00 med sølvguttene i bakgrunnen. Åpner gaver når vi er ferdige å rydde av bordet. (Venter med desserten til ca halvveis i gaveåpningen siden de fleste av oss blir stappmette etter middagen. :P)

Samme som hos oss :-)...og blir ungene trøtte, så sparer vi noen til 1.juledag :-)

Anonymous poster hash: f3fff...028

Skrevet

Gaveåpning klokken 8 hos barnefaren sin familie,altfor sent når vi har en gutt på 4 år syns jeg.

Han blir gjerne veldig trøtt halv 9 å da må vi bare legge han før han blir overtrøtt.

Anonymous poster hash: 08795...2d1
Skrevet

Spiser kl 17. Så får ungene se julekalenderen på TV med riskrem. Så åpner vi gaver litt før 7 😀 Så sovner dei vel kl 2 om natten siden di skal leke med alt 😀

Anonymous poster hash: 2e24f...d89

Skrevet

Blir som regel 17.15-17.30 da både svigers og flere drar i kirke, som er ferdig litt før 17.00. Så skal noen kjøres hjem og andre komme seg hit. Men skrur på Sølvguttene og hører julen ringes inn og har all mat klar til alle kommer :) barna får åpne pakke fra nissen før på dag så ventetiden til pakkene ikke blir sååå lang.

Skrevet

Middag mellom 16 og 17.

Åpner gaver når middagen er ryddet bort. Vi venter med dessert, ungene er utålmodige og venter på gaver, vi voksne er stappmette.

Vi er ikke så stor familie så barna får ikke hundrevis av gaver, selve gaveåpningen tar ikke så veldig lang tid. Når gavene er åpnet finner vi frem desserten. Da er det kaffe, kaker og kos mens ungene leker med det de har fått.

Anonymous poster hash: 541e4...766
Skrevet

Hvorfor åpnes gavene når det egentlig er leggetid for små barn? Jeg skjønner ikke at et fast klokkeslett for å starte åpning av gaver er viktigere enn at alle får delta?

Det kan jo ikke være gøy for bestemor om hun ikke får sett barnebarna åpne gaven hun har kjøpt?

Her har vi middag kl 15, de som går i kirka går på gudstjenesten kl 13. Åpner gaver og barna får leke utover kvelden. De minste legger seg i 19 tiden (under 2 år).

Utpå kvelden serverer vi nybakte rundstykker med godt pålegg, litt mer riskrem og har store fat med frukt, godteri og kaker.

De største spiller brettspill med noen sv de voksne, mens fedre ligger på gulvet og montere diverse bilbaner, dippedutter osv!

Anonymous poster hash: 66bda...397

Skrevet

Vi spiser ca 17 vi og. Med sølvgutter i bakgrunnen :)

Gavene åpnes etter dessert. Så det blir i 18-19 tiden et sted.

Anonymous poster hash: 0aea7...453

Skrevet

Vi spiser middag kl 17. Så åpner vi gaver når de voksne har ryddet av bordet. Er som regel ferdig å åpne gaver til senest kl 20.00. Da koser vi oss med godteri, frukt og nøtter og barna leker med de nye lekene.

Anonymous poster hash: f3f59...9e9

Skrevet

Vi spiser ribbe :) med alt tilbehør..

Lar barnet pakke opp noen gaver før middagen så ikke det blir så sent, middagen er vel kl 16 tenker jeg.

Skrevet

Spiser middag kl.17 og åpner gaver i 19-tiden. I fjor sovnet ungene kl.22:30. Blir sikkert noe av det samme i år :)

Anonymous poster hash: 06ff9...736
Skrevet

I år blir det gaveåpning for barna før middag. Middag ca kl 17. Vi voksne åpner gaver etter barna er lagt. Feirer med tre barn under 2 år, derfor gjør vi det sånn i år 😊

Skrevet

Vi tar en velkomstdrink med sølvguttene i bakgrunnen. I år har noen av gjestene tidligvakt julaften og vi ønsker ikke å stresse dem. Vi spiser rundt klokken 18. Pakkene begynner så smått å åpnes i 19-20 tiden. Men vi har unger på 8 år+. De synes det er greit. Vi startet tidligere da de var yngre.

Anonymous poster hash: 9d7d6...bf3

Skrevet

Vi gjør det nettopp omvendt. Jeg er vokst opp med å gjør oss klare på rommet, så ble vi kalt ned av foreldrene våre, og da hadde pappa tent på juletreets lys (levende lys). Det var som oftest rundt kl 17. Vi sang gjerne en sang eller to, så fikk vi åpne gavene. Etter rundt en time gjorde mamma klar resten av maten. Vi fikk leke imens og når maten var ferdig spiste vi også, storfornøyd.

Syns det er mye bedre enn unger som omtrent ikke klarer spise og sitte og maser annenhvert minutt "Er vi ferdig snart?". Vi har det fremdeles slik hos min familie, hos mannen er det som hos folk flest, men det er definitiv mest avslappet hos min, og mer koselig fordi det ikke er noe stress. Blide unger som spiser fornøyd.

Anonymous poster hash: f40af...40b
Skrevet

Hvorfor åpnes gavene når det egentlig er leggetid for små barn? Jeg skjønner ikke at et fast klokkeslett for å starte åpning av gaver er viktigere enn at alle får delta?

Det kan jo ikke være gøy for bestemor om hun ikke får sett barnebarna åpne gaven hun har kjøpt?

Her har vi middag kl 15, de som går i kirka går på gudstjenesten kl 13. Åpner gaver og barna får leke utover kvelden. De minste legger seg i 19 tiden (under 2 år).

Utpå kvelden serverer vi nybakte rundstykker med godt pålegg, litt mer riskrem og har store fat med frukt, godteri og kaker.

De største spiller brettspill med noen sv de voksne, mens fedre ligger på gulvet og montere diverse bilbaner, dippedutter osv!

Anonymous poster hash: 66bda...397

Vi hadde middag tidligere et par år, men nå er sønnen vår stor nok til å klare å være oppe litt lenger, så da gikk vi tilbake til middag klokken 17. For noen av oss er det viktig at middagen begynner når sølvguttene synger. Kan ikke forklare det, annet enn at vi "alltid" har gjort det sånn. ;)

Han rekker nok fortsatt ikke gjennom alle gavene, og hvis det hadde plaget ham å ha noen igjen på 1. juledag så kunne vi sikkert endret på det, men det gjør det ikke. 2 dager med pakker er jo dobbelt så bra. :P Han får dessuten åpne et par i løpet av dagen, pluss at nissen kommer med den største gaven på formiddagen. :)

De som er hos oss på julaften overnatter, så de får uansett se ham åpne gavene de har gitt. Eneste vi passer på er at han rekker gavene fra svigers, for de kan fort bli fornærma ellers, selv om de ikke er her. ;)

Skrevet (endret)

Vi spiser i 16-17 tida, åpner gaver fra ca 18.

Ungene er 16,10 , 5 og 1mnd.

Endret av skinnfilla
Skrevet

Middag kl 17. Jeg ville hatt det litt tidligere, men mannen mener man ikke kan spise før jula ringes inn. Åpner gaver fra kl 18, sikkert med Julekongen i bakgrunnen. Tar desserten når maten har sunket litt, 1-2 timer senere.

Skrevet

Hos svigerforeldrene mine har vi hatt middag kl.17 eller 18. Også med små barn 😕

Gaveåpningen er da kanskje ikke i gang før 2 timer senere. Trist!

Når vi er hjemme spiser vi kl.16. Gaveåpning ca.1 1/2 time etterpå.

Skrevet

Vi spiser ca 17. Deretter rydder vi opp og går rundt juletreet. Nissen kommer gjerne mellom 19 og 20. Vi har unger som fint tåler å være oppe til 2 eller 3 en kveld, bare det ikke skjer ofte. I fjor satt barna oppe lengre enn oss voksne.

Anonymous poster hash: 0e0eb...13e
Skrevet

Jeg er første av mine søsken og søskenbarn som har fått barn, så når vi feirer med hele storfamilien skjer det på deres premisser. Middag kl 18. Gavene åpnes ca kl 20/21.

Anonymous poster hash: 74cf9...61b

Skrevet

Middag 17, gåver etter oppvasken. Vil gjerne nyte julaften, ikkje berre få den overstått. Gjer ingen ting om nokon sovnar frå nokre gåver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...