Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har hatt en umåtelig slapp mann. En gutt kan det vel kalles. En som aldri ryddet, spilte data hele døgnet, var "sykemeldt" og arbeidsledig i lange perioder, ikke tok særlig ansvar med barna, knapt svarte på spørsmål osv. Vurderte å gå. Flere ganger i uka. Men så er det dette med ungene da. Og det at han er så god, omsorgsfull og flink når han bare vil. Jeg har grått. Kjeftet, truet, vært bitter, grått igjen, forklart, lyttet, støttet, vært psykolog, oppmuntret, motivert etc. Når løsnet det? Når jeg var bunn ærlig uten å være opprørt. Vi satte oss ned og jeg fortalte fra A til Å hvordan jeg hadde hatt det de siste årene. Han ble sjokkert. Hadde aldri tenkt at det var så ille. Jeg forklarte at husarbeid ikke var noe jeg likte bedre enn han. At jeg av og til var så sliten at jeg nesten ga opp. At han begynte å bli like fraværende som sin egen far. Og at han måtte velge mellom dataen og oss. Det funker kun når man er villig til å miste han. Da går det inn. Og han valgte oss. Nå har jeg en mann. En som rydder, vasker, pynter til jul, lager mat, deltar og kun spiller etter barnas leggetid. Vi har sex igjen og med sex kommer man langt.. Så jenter, det ER mulig å forandre en mann. Her tok det 7 år. Men det var fortsatt verdt det. Har noen andre tips om hvordan man kan forandre det tilsynelatende håpløse forholdet sitt? Anonymous poster hash: d381d...77e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Så bra at han tok seg sammen. Venninna mi hadde en som du beskriver, men han ville ikke endre seg. Da gikk hun fra ham.Vanskelig et halvt år. Nå har hun ny mann som også har et barn og er veldig lykkelig og glad for at hun ikke bare ble i forholdet... Anonymous poster hash: b6ebb...c45
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Så bra at han tok seg sammen. Venninna mi hadde en som du beskriver, men han ville ikke endre seg. Da gikk hun fra ham.Vanskelig et halvt år. Nå har hun ny mann som også har et barn og er veldig lykkelig og glad for at hun ikke bare ble i forholdet... Anonymous poster hash: b6ebb...c45 Da var det jo uansett bra at hun stilte ultimatum og slapp å kaste bort mer tid på det HI Anonymous poster hash: d381d...77e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Alle kan ikke forandre seg...vil ikke heller og det er jo en forutsetning for å forandre seg. Min kommer ikke til å forandre seg, det har jeg innsett. Om jeg så venter resten av livet.. Hans eks prøvde I 10 år før meg og tar jeg ikke feil prøvde eksen hans før der og. Hår på andre ting enn din mann da men likevel. Bra at det ordner seg for noen, det gir håp til andre:) Anonymous poster hash: 097ea...349
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Så bra at det funket for deg. Her har jeg prøvd alt.. virkelig ALT! Jeg gikk så langt at jeg valgte å gå for halvannet år siden. Vi var fra hverandre noen mnd før jeg gikk med på å prøve igjen. Og joda.. Mannen endra seg han. Han var KJEMPE FLINK! I 3 uker.... Så var det tilbake i samme gamle tralten, så jeg har gitt opp. Jeg kan ikke forandre et annet menneske som ikke vil forandre seg selv. Men jeg kan forandre meg selv. Så det er akkurat det jeg har gjort. Jeg forventer INGENTING av han. Når jeg ikke har noen forventninger så blir jeg heller ikke skuffa, såra og sint. Alt jeg gjør, måtte jeg uansett gjort om jeg var alene. Så hvis vi skal være sammen så er jeg nødt til å ta han som han er. Det er det jeg har skjønt etter snart 7 år. Jeg elsker han - ikke spør meg hva det er ved han jeg elsker for det aner jeg faktisk ikke, men han er en del av familien min og vi har barn sammen. Han er og blir håpløs når det kommer til å hjelpe til i huset og med barna, som vi har 3 stk av. Anonymous poster hash: caeab...825
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Alle kan ikke forandre seg...vil ikke heller og det er jo en forutsetning for å forandre seg. Min kommer ikke til å forandre seg, det har jeg innsett. Om jeg så venter resten av livet.. Hans eks prøvde I 10 år før meg og tar jeg ikke feil prøvde eksen hans før der og. Hår på andre ting enn din mann da men likevel. Bra at det ordner seg for noen, det gir håp til andre:) Anonymous poster hash: 097ea...349 Men vil du bli da? Går regnestykket over pluss og minus fortsatt i pluss? Ellers ville jeg gått om jeg var deg. Jeg kom frem til at det faktisk var bedre å være alene enn frustrert.. HI Anonymous poster hash: d381d...77e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Så bra at det funket for deg. Her har jeg prøvd alt.. virkelig ALT! Jeg gikk så langt at jeg valgte å gå for halvannet år siden. Vi var fra hverandre noen mnd før jeg gikk med på å prøve igjen. Og joda.. Mannen endra seg han. Han var KJEMPE FLINK! I 3 uker.... Så var det tilbake i samme gamle tralten, så jeg har gitt opp. Jeg kan ikke forandre et annet menneske som ikke vil forandre seg selv. Men jeg kan forandre meg selv. Så det er akkurat det jeg har gjort. Jeg forventer INGENTING av han. Når jeg ikke har noen forventninger så blir jeg heller ikke skuffa, såra og sint. Alt jeg gjør, måtte jeg uansett gjort om jeg var alene. Så hvis vi skal være sammen så er jeg nødt til å ta han som han er. Det er det jeg har skjønt etter snart 7 år. Jeg elsker han - ikke spør meg hva det er ved han jeg elsker for det aner jeg faktisk ikke, men han er en del av familien min og vi har barn sammen. Han er og blir håpløs når det kommer til å hjelpe til i huset og med barna, som vi har 3 stk av. Anonymous poster hash: caeab...825 😔 Føler med deg. Vi har også tilbakefall i perioder og da må jeg minne han på det. Ved tilbakefall hjelper det mest med sex egentlig. Da er han plutselig villig til å gjøre alt for meg 😂 Æsj menn. De er håpløse til tider. Håper i det minste du kan prøve å senke skuldrene dine og gi litt faen du også i perioder. Ikke med ungene, men husarbeid. HI Anonymous poster hash: d381d...77e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Alle kan ikke forandre seg...vil ikke heller og det er jo en forutsetning for å forandre seg. Min kommer ikke til å forandre seg, det har jeg innsett. Om jeg så venter resten av livet.. Hans eks prøvde I 10 år før meg og tar jeg ikke feil prøvde eksen hans før der og. Hår på andre ting enn din mann da men likevel. Bra at det ordner seg for noen, det gir håp til andre:) Anonymous poster hash: 097ea...349 Men vil du bli da? Går regnestykket over pluss og minus fortsatt i pluss? Ellers ville jeg gått om jeg var deg. Jeg kom frem til at det faktisk var bedre å være alene enn frustrert.. HI Anonymous poster hash: d381d...77e Nei, det har gått I minus noen år nå. Og jeg dkal gå, vi har ikje barn sammen så det skal visstnok være lettere da... Jeg må likevel flytte fra plassen ungene mine har vokst opp... Men det blir, når barnet mitt er ferdig med skoleåret. Her går det på gjerrighet, han unner meg ikke så mye som han burde, jeg er ikke bra nok, klager mye på det jeg gjør og ikke gjør. Vil ikke dra på ferie med meg, sier aldri han er glad I meg ol. Anonymous poster hash: 097ea...349
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Alle kan ikke forandre seg...vil ikke heller og det er jo en forutsetning for å forandre seg. Min kommer ikke til å forandre seg, det har jeg innsett. Om jeg så venter resten av livet.. Hans eks prøvde I 10 år før meg og tar jeg ikke feil prøvde eksen hans før der og. Hår på andre ting enn din mann da men likevel. Bra at det ordner seg for noen, det gir håp til andre:) Anonymous poster hash: 097ea...349 Men vil du bli da? Går regnestykket over pluss og minus fortsatt i pluss? Ellers ville jeg gått om jeg var deg. Jeg kom frem til at det faktisk var bedre å være alene enn frustrert.. HI Anonymous poster hash: d381d...77e Nei, det har gått I minus noen år nå. Og jeg dkal gå, vi har ikje barn sammen så det skal visstnok være lettere da... Jeg må likevel flytte fra plassen ungene mine har vokst opp... Men det blir, når barnet mitt er ferdig med skoleåret. Her går det på gjerrighet, han unner meg ikke så mye som han burde, jeg er ikke bra nok, klager mye på det jeg gjør og ikke gjør. Vil ikke dra på ferie med meg, sier aldri han er glad I meg ol. Anonymous poster hash: 097ea...349 Men da går du. Jeg heier på deg. HI Anonymous poster hash: d381d...77e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Man kan ikke forandre en mann, ham må ønske forandring selv. Så enkelt er det. Og for å være helt ærlig, jeg hadde aldri satt i mange år og håpet at ting bedrer seg. Som regel venter man enda lengre og likevel forgjeves. Ikke kast bort livet og energi på en guttevalp. Anonymous poster hash: c04ce...647
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 Helt supert at det gikk slik for dere! Virkelig. Men husk: DU forandret ham ikke. Du fortalte ham hvordan tingene lå an, og at han måtte endre seg dersom han ønsket å beholde deg. Men det var HAN som tak valget om å forandre seg. Akkurat det er det veldig viktig å huske på: Man kan ikke forandre andre. De må ønske å forandre seg selv. Anonymous poster hash: ceea0...587
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #12 Skrevet 16. desember 2015 Det vet jeg ikke.. Men jeg vet hva som imponerer en mann, skikkelig! Anonymous poster hash: 25328...fa9
Gjest Antarctica Skrevet 16. desember 2015 #13 Skrevet 16. desember 2015 Helt supert at det gikk slik for dere! Virkelig. Men husk: DU forandret ham ikke. Du fortalte ham hvordan tingene lå an, og at han måtte endre seg dersom han ønsket å beholde deg. Men det var HAN som tak valget om å forandre seg. Akkurat det er det veldig viktig å huske på: Man kan ikke forandre andre. De må ønske å forandre seg selv. Anonymous poster hash: ceea0...587 Helt sant! Og HI startet med seg selv: hun forandret seg selv og sin egen kommunikasjonsmåte først.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #14 Skrevet 16. desember 2015 Helt supert at det gikk slik for dere! Virkelig. Men husk: DU forandret ham ikke. Du fortalte ham hvordan tingene lå an, og at han måtte endre seg dersom han ønsket å beholde deg. Men det var HAN som tak valget om å forandre seg. Akkurat det er det veldig viktig å huske på: Man kan ikke forandre andre. De må ønske å forandre seg selv. Anonymous poster hash: ceea0...587 Helt sant! Og HI startet med seg selv: hun forandret seg selv og sin egen kommunikasjonsmåte først. Sant det. I stedet for å kjefte viste jeg sårbarhet, istedet for å hate gikk jeg inn for å elske. Det høres klysete ut da men.. Det som trengs for å bryte en ond sirkel er at den ene parten reagerer på en ny måte. Jeg innså etterhvert at han ble udugelig og tiltaksløs fordi jeg gjorde alt uansett. Først ved å vise meg svak ble han sterk HI Anonymous poster hash: d381d...77e
Merdee Skrevet 17. desember 2015 #15 Skrevet 17. desember 2015 (endret) Jeg hadde gått for en mann som var ferdig oppdratt før vi ble sammen. Endret 17. desember 2015 av Virginia!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2015 #16 Skrevet 17. desember 2015 Jeg hadde gått for en mann som var ferdig oppdratt før vi ble sammen. Sendte ikke akkurat bestilling da. For meg var det viktigst med gode verdier, tiltrekning, humor og annet man tidlig legger merke til. Enkelte sider kommer jo fram mer etterhvert og her var det en depresjon med i bildet viste det seg. Så når man da har stiftet familie sammen, skal man bare stikke før man har prøvd å kjempe? Tenk deg litt om der du sitter på din høye hest. Anonymous poster hash: d381d...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå