Gå til innhold

Hjelp - skifte av operasjonsbandasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at dette kanskje ikke er riktig sted å spørre, men kan liksom ikke ringe kirurgen heller..

Hadde kikkhulsoperasjon i forrigegårs. Fikk med hjem bandasje til skift, og de sa jeg kunne skifte i dag. Nå aner jeg ikke helt hva og hvordan.. Skal man bare skifte plaster? Skal man bruke pyrisept? Kan jeg vente til i morgen tidlig? Det sto at jeg ikke skulle dusje på 3-4 dager etter operasjon, men jeg tenkte at det vel er bedre å dusje før jeg skifter første gang?

Noen med erfaring som har noen tips?

Fjernet galleblære og begynner å bli bedre nå, men fortsatt veldig øm i navelen - det er vel vanlig?

Anonymous poster hash: 67102...907

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Regner med det er vanlige hvite plaster du har fått, med sånn pad i midten?

Det gjør nok ikke noe å vente til i morgen, men du bør dusje med plasteret på. Så kan du rense med pyrisept om du trenger det. Pass på å ikke få såpe på. Det er nok ikke store såra, så det skal gå fint

Skrevet

Regner med det er vanlige hvite plaster du har fått, med sånn pad i midten?

Det gjør nok ikke noe å vente til i morgen, men du bør dusje med plasteret på. Så kan du rense med pyrisept om du trenger det. Pass på å ikke få såpe på. Det er nok ikke store såra, så det skal gå fint

Tusen takk for svar!

Da venter jeg til i morgen tidlig og dusjer med plasterene på og skifter etterpå. Trenger sårt en dusj nå! Jeg takler dårlig å ikke dusje hver dag :)

HI

Skrevet

Hvis bandasjen ikke er løs, og blod ikke har trukket gjennom, trenger du ikke skifte. Og pyrisept trenger du ikke. Som regel trenger du ikke rense det i det hele tatt. Sår skal ha ro, ikke bli plaget.

Skrevet

Hvis bandasjen ikke er løs, og blod ikke har trukket gjennom, trenger du ikke skifte. Og pyrisept trenger du ikke. Som regel trenger du ikke rense det i det hele tatt. Sår skal ha ro, ikke bli plaget.

Deg er litt blod på den i navelen og den ene på siden. Er redd det skal bli uhygienisk. Men skifter i morgen og lar det være i fred. Plaster er ikke løst.

Noen som har hatt samme inngrep som kan si noe om når stølhet i navelområdet går over?

Det er bedre i dag enn i går, nå kan jeg endelig ligge på siden igjen også :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...