Gå til innhold

Erfaring med barn med hoste og påfølgende oppkast?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 5 år gammel jente som har fått seg en luftveisinfeksjon. Hun hoster og hoster. Vi har vært hos legen i dag, og legen sa at hun har mye slim i lungene, men crp var (dessverre?) fin, så vi fikk ikke antibiotika. Hun har kastet opp en gang om dagen, og det er mye slim som kommer opp.

Er det vanlig at barn blir kvalme, og spyr av å ha luftveisinfeksjon? Hun er i fin form på dagen, leker og tuller som vanlig. Har villet ut og leke osv. I dag hadde hun karantenedag i forhold til forrige oppkast, og fikk gå ut da det var gått nesten 48 timer siden sist. (hun spydde tidlig i går). Men da vi skulle legge henne, kom det opp igjen. Omgangssyken oppfører seg ikke sånn?? Får jo noia i forhold til at hun har vært ute og lekt..

Anonymous poster hash: cba40...38b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir vel kvalm av slimet vil jeg tro.greit at hun får kastet det opp om ikke annet.

Skrevet

Helt normalt. Det er slim som svelges ned i magen, og som irriterer. Det er lettere for kroppen å kaste det opp enn å sende gjennom tarmsystemet. Bare bra at det kommer opp.

Skrevet

Jeg tenker at det ikke nødvendigvis er fordi hun blir kvalm at hun kaster opp. Jeg har selv sterk hoste, og kaster opp slim når jeg hoster nå. Jeg har blitt smittet av min datter, som har det samme selv nå. Jeg kaster ikke opp fordi jeg er kvalm, men fordi det rett og slett er så mye slim at luftveiene og bihulene er helt tette av slim og fortykkede slimhinner. Hosten er så kraftig at den, sammen med store ansamlinger av slim, fremprovoserer brekninger og til slutt oppkast. 

Anonymous poster hash: f6380...889
Skrevet

Min spyr ofte når han hoster. Blir vel " for mye" action i systemet så brekningsrefleksen settes igang når han hoster masse. Pluss at slimet ikke er så greit i magen.

Anonymous poster hash: c5392...6e3
Skrevet

Ok. Det er jo godt å høre da... Men sånn i forhold til barnehage da.... Kan hun gå i bhg? Formen er fin. Ikke feber, hopper og spretter...

Planen er at hun er hjemme i morgen.Men det er nissefest, så hvis hun egentlig kan gå på den så hadde det jo vært lykke.... Er jo ikke smittsomt når det er slim? Annet enn forkjølelsesmitte så klart.

Anonymous poster hash: cba40...38b

Skrevet

Har ei jente som hadde veldig ofte hoste ig skildre luftveier da hun var liten, plages enda en del som 15-åring også. Men hun hadde perioder da hun hoster til hun kastet opp opptil 20-25 ganger på en dag/kveld, jeg husker jeg telte antall og skrev det opp. Det var ikke omgangen, men som andre her sier er det best at slim kommer opp.

Hun her kastet opp mat også når det sto på som verst, det skjer enda. Hun var i barnehagen, men ikke i de aller verste periodene, var da mest inne siden hun ble værre av å være ute.

Har hatt lungebetennelse flere ganger, noen ganger uten feber faktisk.

Tror du kan ha henne i barnehagen så lenge formen er grei nok til det :) god bedring.

Anonymous poster hash: 4f1a5...a81

Skrevet

Send henne i barnehagen om formen er fin.

Helt vanlig at barn kaster opp ved forkjølelse. Mine gjør alltid det. Små barn hoster sjelden ut slim (vi voksne spytter jo ut slimklumper ved slimhoste), så der renner det ned i magen.

Min minste har kastet opp en gang til dagen i barnehagen denne uka. Men formen er topp utenom akkurat under hosteriene. Hosten er langvarig denne høsten virker det som (er på fjerde uka nå, har blitt lyttet på av lege).

Anonymous poster hash: d2ff9...8b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...