Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Det har seg sånn at jeg jobber 100% fast og har nå i det siste vært en del borte fra jobben (enkelt dager, ikke sykemeldt - arbeidsgiver får dette dekket av nav grunnet kronisk migrene hos meg!). Jeg snakket nylig med arbeidsgive og sa det var mye nå på jobben og at dette kan være med på å utløse migrenen. Han foreslo at jeg tenkte over en fri dag i uka.. Men det vil jeg ikke og har ikke råd. Jeg sa jeg skulle tenke på det.. Nå lurer jeg fælt på om han kan pålegge med fridagen eller justere min stillingsprosent?? Dette er en privat bedrift med 30 arbeidstakere. Anonymous poster hash: 7714a...086
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Nei, arbeidsgiver kan ikke nedjustere din stillingsprosent uten videre når du er fast ansatt. Anonymous poster hash: 9ce48...83b
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Selvfølgelig ikke. Arbeidsgiver er derimot pliktig å tilrettelegge så godt som mulig for deg med dine helseproblemer. Anonymous poster hash: 55464...d2d
TPK Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Nei, da må du i så fall bli sykemeldt 20%. Men de plikter å tilrettelegge
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Følte sjefen mente jeg skulle vurdere å gå ned i stilling pågrunn av migrenen..... Anonymous poster hash: 7714a...086
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå