Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Jeg skal ta hurtigruten på lørdag, og skal egentlig ha med bilen. Så har håndbrekket røket, og jeg har snakket med verkstedet, men de får ikke tak i deler tidsnok til å få fikset det før helgen... Er det mulig å ta med seg bilen på hurtigruten uten håndbrekk eller er det uansvarlig? Anonymous poster hash: ec3f7...87c
klg,2 boys now:) Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Da ville jeg prøvd å ringe de og høre.bilen bør ha på håndbrekk,men om de kan gjøre noe midlertidig ville jeg rådført meg med de på båten
HvittHus Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Uten håndbrekk får du ikke sikret bilen tilstrekkelig under fart. Men du kan ta kontakt med fergeselskapet og høre om du kan få være med hvis mannskapet kan sikre bilen med stoppklosser under hjulene.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Hørt om parkere i gir? Anonymous poster hash: bd980...afb
HvittHus Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 (endret) Hørt om parkere i gir? Anonymous poster hash: bd980...afb Å parkere i gir ombord på en båt hvor det blir mye bevegelse, er ikke tilstrekkelig sikkert og vil kunne gi redusert/ingen forsikringsutbetaling hvis noe skulle skje. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/forskrift-om-transport-med-ferje/id92240/ Endret 16. desember 2015 av HvittHus
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Ja, man kan jo parkere i gir, men jeg ville likevel tatt en telefon til dem å hørt om det var noe å gjøre på båten. Ellers så vet jeg ikke om jeg ville ha turt.. Blir gjerne en del bevegelse og bøler utpå havet! Anonymous poster hash: 04972...7a6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Du får sitte i bilen hele turen da veit du å holde inn pedalen i midten, eventuelt til venstre hvis du har automat... God tur, ta med vafler og kaffe Anonymous poster hash: 87af5...a8d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Parkere i gir går fint - på flat mark eller med svak slutning. I sistnevnte tilfelle er presset konstant og bare en vei, så da har bilen lett for å holde tilbake. På havet er kreftene i alle mulige retninger, bilen kastes hit og dit av bølgene og gir klarer bare ikke holde godt nok (gir har litt slark, så bilen vil bli presset i det slarket hele tiden, det vil ta på). Jeg ville heller ha byttelånt med noen jeg kjente godt. Anonymous poster hash: 48e25...993
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Hørt om parkere i gir? Anonymous poster hash: bd980...afb Ja, jeg har selvsagt det. Men jeg vet også at det ikke er det samme som å ha på håndbrekk! HI Anonymous poster hash: ec3f7...87c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Du får sitte i bilen hele turen da veit du å holde inn pedalen i midten, eventuelt til venstre hvis du har automat... God tur, ta med vafler og kaffe Anonymous poster hash: 87af5...a8d Hehehe, 31 timer ombord i en båt med to små barn sittende i bilen hadde blitt en artig tur :-P Vel.. tror jeg hadde stått over det uansett om det hadde vært lov. HI Anonymous poster hash: ec3f7...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå