Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Jeg bør gi en oppmerksomhet til jul. Men vi er ikke så nære så noe personlig føles litt feil. Formen er litt opp og ned. Prognosen videre svært god. Anonymous poster hash: a16ed...7c3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Min mormor spiste sjokolade og god mat med en gang hun følte seg litt bra under cellegiften. Da koser hun seg med vin og sjokolade. Hun viste hun skulle dø Anonymous poster hash: 00721...fd2
TinaK 1990 Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Naboen min går på cellegift nå. Kuren gjør henne ekstremt kvalm. Som hun sier selv: "lengste omgangssyken hun har hatt". Tror jeg ville gitt noe annet.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Mannen min ble overhodet ikke kvalm da han fikk cellegift, så det er ikke alle som mister appetitten. Anonymous poster hash: dabe0...fa9
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Hva med en god luktfri fuktighetskrem til kroppen? Luktfri pga kvalme som mange plages med og mange får tørr hud av behandlingen. Anonymous poster hash: f31ec...710
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Har selv gått på cellegift, og kvalmen var grusom! Jeg som er et sjokolademonster spiste ikke det igjen på 3 år 😳 Så det kan slå veldig feil! Men ja, en luktfri fuktighetskrem høres bra ut 😊👍 eller en god bok! Noe som ikke lukter eller smaker 😉 Anonymous poster hash: dd998...f50
Husbygger Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Kjenner to stk som har gått på cellegift, svigermor som går på cellegift for 5 (eller er det 6) gang nå og sønnen til en venninne av meg som gikk på cellegift når han var 4 år. Ingen av de likte sjokolade når de gikk på cellegift. Ikke pga kvalme for de fikk og får gode kvalmestillende tabletter. Men pga metall smak I munnen. Gutten ville heller ha frisk frukt og eventuelt noe salt, svigermor kan ikke spise sterk mat pga sår I munnen. Men spiser litt salt potetgull og litt frukt. Svigermor har I tillegg mistet luktesansen så for hennes del kunne eventuelle såper/bodylotioner luktet. Hva med en god bok, en god te eller noe sånn. Forresten så drikker ikke svigermor kaffe heller under cellegiften fordi den ikke smaker godt. Men liker godt å drikke en kopp med te ☺
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Body lotion og bok føles litt personlig. Men te var en god ide ja:) kan jo mekke en kurv med noe te, en god olivenolje og noe fancy ost? Hi Anonymous poster hash: a16ed...7c3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Fancy ost kan være nei-mat for de på cellegift pga nedsatt immunforsvar. Det gjelder ikke alle typer ost, men sjekk det nøye 😉 Anonymous poster hash: dd998...f50
the amazing spidermamma Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Hva med en lydbok eller en bok? Så slipper du å tenke på om personen spiser det ene eller andre? Men det viktigste er jo helt sikkert uansett at du viser at du bryr deg.
Parallellogrammet Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 I resten av verden rådes kreftpasienter til å avstå fra sukker. Sukker er nemlig favorittmaten til kreftceller, men Norge har litt tungt for det så vi selger sjokoladekake på Radiumshospitalet. En lett og morsom bok tror jeg du kommer langt med
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #12 Skrevet 16. desember 2015 Blomster da? Roser lukter ikke.... Anonymous poster hash: a7294...4d0
Hønemor30 Skrevet 16. desember 2015 #13 Skrevet 16. desember 2015 Varmt og mykt skjerf, tykke myke ullsokker feks. God bok, lydbok. CD med fin musikk.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #14 Skrevet 16. desember 2015 I resten av verden rådes kreftpasienter til å avstå fra sukker. Sukker er nemlig favorittmaten til kreftceller, men Norge har litt tungt for det så vi selger sjokoladekake på Radiumshospitalet. En lett og morsom bok tror jeg du kommer langt med Enig! Sist jeg var innom kantinen ved Radiumhospitalet hadde de mellom 10 og 20 ulike typer bakverk, over halvparten søtt bakverk som wienerbrød, sjokoladecroiassanter, muffins m.m. I tillegg kom kaker. Det var sjokolade og annet godteri (tross at Narvesen ligger rett ved inne i bygget). Det var raske karbohydrater og mat med lite næringsstoffer. Og en liten stusselig salatbar som garantert ikke fristet noen, grønnsakene til middagen var overkokte og det var for lite av dem. Dette er 4-5 år siden. Jeg tok det opp med dem, da fikk jeg høre av en av forskerne der "kosthold har ingenting med kreft å gjøre, hverken for å forebygge kreft eller ved behandling". Jeg spurte om de ikke en gang vet hva deres eget sykehus har fått offentliggjort i internasjonale, medisinske tidsskrift ang. de gunstige effektene av sunt kosthold på forebygging og behandling av kreft - og hvorfor i all verden de etter selv å ha bevist at det er kjempeviktig, likevel velger å tilby pasientene sine mat som trigger kreft i stedenfor. Jeg fikk ikke svar... Så tanken er god, Hi, men gi noe annet enn sjokolade og annet søtt! Jeg synes forslag du har fått over er gode, te, lett lesestoff, ullsokker, varmt skjerf, Anonymous poster hash: 09646...1d0
hilde og gutta Skrevet 16. desember 2015 #15 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har kreft og har gått nesten hele året på cellegift. Og jeg ble super kvalm. Kunne ikke spise sjokolade,men salt lakris syntes jeg var veldig godt. Aller helst skal ikke kreft pasienter ha sukker,for kreft cellene lever på sukker. Blomster kan väre litt både og. Noen klarer lukta men andre ikke. Jeg ville gått for en god te og kanskje en god bok. Dagene kan bli lange når man er syk.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #16 Skrevet 16. desember 2015 Blomster da? Roser lukter ikke.... Anonymous poster hash: a7294...4d0 Ehhh... Jo, det gjør de. Anonymous poster hash: f2f27...04d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #17 Skrevet 16. desember 2015 Kryssordblad og en orkide . Lukter lite og klarer seg selv. Anonymous poster hash: 3ddbf...86f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå