Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Er nå 50% sykemeldt, og lurer på hvordan sykepengene i arbeidsgiverperioden beregnes? Skal de beregnes ut fra hva jeg har tjent hittil i år/de siste mndene, eller utfra hva jeg skulle tjent? Har fast 100% stilling, men har en periode bakover jobbet mer 60-80, så sykepengegrunnlaget ift Nav er ikke så høyt som det kunne vært... Turnus fremover tilsvarer derimot rundt 120% (vi har gjennomsnittsberegning over hele året).. Anonymous poster hash: 1775c...960
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 I arbeidsgiverperioden skal du ha sykepenger utfra allerede avtalte vakter, så alle vaktene som står på vaktlisten din for de 16 dagene skal du ha sykepenger for. Fra nav tar over på dag 17 brukes gjennomsnittslønn. Anonymous poster hash: be4c5...308
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 I arbeidsgiverperioden skal du ha sykepenger utfra allerede avtalte vakter, så alle vaktene som står på vaktlisten din for de 16 dagene skal du ha sykepenger for. Fra nav tar over på dag 17 brukes gjennomsnittslønn. Anonymous poster hash: be4c5...308 Jeg er forresten butikksjef, så dette vet jeg Anonymous poster hash: be4c5...308
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Takk for svar :-) Det var det jeg trodde, men arb.giver snakket om sykepengegrunnlaget som var lavt etc... Er mulig jeg misforstod arb.giver, og at hun kun snakket om perioden etter arb.giverperioden, så jeg tenker at jeg foreløpig får vente å se hvordan lønnsslippen blir seendes ut, og ikke lage noen konflikter hvis det bare er en misforståelse! Anonymous poster hash: 1775c...960
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Takk for svar :-) Det var det jeg trodde, men arb.giver snakket om sykepengegrunnlaget som var lavt etc... Er mulig jeg misforstod arb.giver, og at hun kun snakket om perioden etter arb.giverperioden, så jeg tenker at jeg foreløpig får vente å se hvordan lønnsslippen blir seendes ut, og ikke lage noen konflikter hvis det bare er en misforståelse! Anonymous poster hash: 1775c...960 Det kan hende hun snakket om sykepengegrunnlaget hun må sende til nav? Det er jo hun som oppgir gjennomsnittslønn og sykepengegrunnlag til nav. Anonymous poster hash: be4c5...308
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Det kan godt hende det var det hun mente ja, tolket det litt som en "god grunn " til at jeg burde jobbe mer enn jeg skal (jo-da jo mer lønn, jo bedre, men er sykemeldt av en grunn så klarer ikke jobbe mer, uavhengig av hvor lavt sykepengegrunnlag jeg har.).. men ville ikke si noe på det med sykepenger de første ukene uten å vite hva som er riktig (aldri vært sykemeldt før så kan ikke reglene), blir dumt å krangle bare for å krangle Anonymous poster hash: 1775c...960
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå