Gå til innhold

Tips ang mating,soving og oppvåkning

Anbefalte innlegg

Gjest Señorita1
Skrevet

Har en 3 mnd gammel gutt. På dagen gir han tydlige tegn på sult, på natten syntes jeg det er vanskeligere. Nå har han begynt å legge seg tidligere også. Matmessig, med tanke på klokkeslett så det slik ut idag...eller igår da:

07.45, 11.30, 14.15, 17.00....så ble han stelt klokken 18.30 og lagt 19, sovnet etter 10 minutter.... Rundt 20 var det mye liv i sengen hand, men han var ikke helt våken, så jeg tipper det var en lett søvnfase...., men han fikk en flaske da også.... Så sov han til rundt 23.50..... Da begynner det å bli sprell igjen.... Men såkommer det jeg lurer på.... Dea er det jo nesten 4 timer siden siste måltid, men jeg syntes det er vanskelig å finne tegn på sult om natten, så jeg vet ikke om han egentlig bare er i en lett søvnfase og trenger hjelp til åkomme over kneika.bør jeg vente til han våkner heeelt opp(om det er dumt å gi mat i halvsøvne) for å se om det er mat han vil ha. Han får kun mme, og drikker som regel 160-200ml per gang. Som regel 200. Og hvis jeg skal gi han mat hver gang han våkner til, med mindre det bare er en time eller to siden forige mating, kan det jo bli mye mme etterhvert. noen ganger når han begynner å bli urolig i sengen, men øynene fortsatt er igjeb, tebker jeg at det er en lett søvnfase, da har jeg i det siste prøvd å gi han smokk. Noen ganger tar han den, blir rolig, og spver stille videre enn 30min tid.

Og bare for ordens skyld, jeg vet at han er liten enda, så jeg mener ikke å si at jeg har noe som helst mål med å slutte med mat om natten og selvsagt skal hab få mat når han er sulten.jeg vet også at det er helt nornalt med oppvåkninger, men jeg føler jeg ikke alltid vet om han våkner fordi han er sulten. Poenget er bare: Små barn kommer jo ikn og ut av disse søvnfasene relativt ofte. Venter derr med å evt gi mat til barnet har våknet helt opp for å se om det er mat som ungen vil ha ? Eller tenker dere ..jaja, det er jo alt 3-4 timer siden sist måltid, så kan like gjerne gi. Jeg er jo opptatt av at han skal regulere selv, men er vanskelig å vite om natten. Han fikk i alle fall flaske nå 23.50....men erfaringer mottaes med takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...