Gå til innhold

Illeluktende væske fra ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 uker siden hadde jeg ørebetennelse og fikk antibiotika, smertene gikk over. Men siden har det fortsatt (litt av og på) å sive litt væske ut av begge ørene. Og den stinker! Hva kan dette være? Jeg har jo ikke betennelse når det ikke er vondt vel? Jeg har litt skorper/stivnet puss i åpningene som jeg plukker på, og da kommer det mer væske ut. Det er sånn at det blir flekk på puten og jeg må vaske kinnet når jeg står opp.

Må jeg til lege igjen? Føler at jeg renner ned dørene der for tiden.

Anonymous poster hash: d623b...5c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått til legen! Mulig du har øregangsbetennelse. Da siver det ut. Blir det verre etter dusjing?

Anonymous poster hash: 5d147...c16

Skrevet

For 3 uker siden hadde jeg ørebetennelse og fikk antibiotika, smertene gikk over. Men siden har det fortsatt (litt av og på) å sive litt væske ut av begge ørene. Og den stinker! Hva kan dette være? Jeg har jo ikke betennelse når det ikke er vondt vel? Jeg har litt skorper/stivnet puss i åpningene som jeg plukker på, og da kommer det mer væske ut. Det er sånn at det blir flekk på puten og jeg må vaske kinnet når jeg står opp.

Må jeg til lege igjen? Føler at jeg renner ned dørene der for tiden.

"renner ned dørene"? Fnis... Bare jeg som måtte le av det lille ordspillet der? 😱

Anonymous poster hash: 5a917...db3

Skrevet

Høres ut som øregangseksem som har blitt betent, da trenger du antibiotikadråper til å dryppe i ørene.

Anonymous poster hash: 9faa4...1c7
Skrevet

Høres ut som øregangseksem som har blitt betent, da trenger du antibiotikadråper til å dryppe i ørene.

Anonymous poster hash: 9faa4...1c7

Men jeg er gravid og fikk beskjed sist om at det kan jeg ikke bruke nå.

HI

Skrevet

Er nok bakterielt puss etter øreinfeksjonen. Kroppen kommer til å rydde opp selv, mest sannsynlig, men rens gjerne UTENFOR (ikke inni) øret med klorheksidin hvis det renner nedover kinnet, for fort gjort å få brennkopper av pusset. (Men ikke få klorheksidin inn i øret altså!)

Anonymous poster hash: 45a7d...ac7

Skrevet

Ta deg en tur til legen. Man kan få medisin selv om man er gravid. 

Anonymous poster hash: 1e597...7d1
Skrevet

Er nok bakterielt puss etter øreinfeksjonen. Kroppen kommer til å rydde opp selv, mest sannsynlig, men rens gjerne UTENFOR (ikke inni) øret med klorheksidin hvis det renner nedover kinnet, for fort gjort å få brennkopper av pusset. (Men ikke få klorheksidin inn i øret altså!)

Klorhexidin er giftig for trommehinnen og er viktig at du ikke bruker inni øret. Jeg ville heller ha brukt sprit.

Anonymous poster hash: 44d77...1b4

Skrevet

Klorhexidin er giftig for trommehinnen og er viktig at du ikke bruker inni øret. Jeg ville heller ha brukt sprit.

Anonymous poster hash: 44d77...1b4

Hva med Pyrisept?

Skrevet

Synes å ha lært at det betyr at trommehinna har sprukket..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...