Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Her datt 8 åringen hjem i dag etter skolen og med seg hadde han to gutter fra klassen som bor i nabolaget. Alle ville gjøre lekser her. Nå viste det seg at de ikke hadde lekser så alle 3 guttene kom inn. Jeg har sagt til min gutt at han må inn å gjøre lekser først alene så kan han oppsøke venner. Erfaringen min var at lekser med venner ble bare tull. Ikke gjorde han sitt beste og hvis kompisen ble ferdig raskt ble han bare stresset og sur. Så da fant vi vel ut at først hjem å gjøre lekser, så oppsøke venner. Anonymous poster hash: 0fa51...a75
TinaK 1990 Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Jeg er ikke helt konsekvent. Det er 1-2 av vennene han absolutt ikke kan gjøre lekser med da de bare tuller. Men så har han en venn hvor de jobber godt sammen. I utgangspunktet liker jeg vest at han gjør lekser alene.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Vi tar det litt som det kommer hver dag. Har ingen faste regler. Synes ikke at hjemmet bør være et fristed og setter samvær med venner veldig høy. Leksene får vi alltids gjort. Anonymous poster hash: 1c34f...41a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Vi spiser og så gjør vi lekser når det er barn med hjem. .2. klasse. Det går som regel helt greit! Er det et barn som er ferdig før det andre, så får det junioravisa å lese i Anonymous poster hash: 4ee89...469
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 Vi tar det litt som det kommer hver dag. Har ingen faste regler. Synes ikke at hjemmet bør være et fristed og setter samvær med venner veldig høy. Leksene får vi alltids gjort. Anonymous poster hash: 1c34f...41a Ikke så opptatt av lekser eller gode rutiner? Anonymous poster hash: 0fa51...a75
TinaK 1990 Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 Vi ser det egentlig også an. Bortsett fra mandager. Det er den store leksedagen hvor vi får begynt på større ukeslekser og/eller gjort unna skrivekekser. Da tar han ikke med venner hjem såfremt ikke vi har med venner hjem fordi foreldre til det barnet har bedt oss om hjelp i forhold til jobb etc
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Ungen her må Gjøre lekser etter middag. Da er jeg rundt der han Gjør lekser. Jeg følger med og han får hjelp om han trenger. Anonymous poster hash: 49595...359
Mor di! Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Er vi ikke hjemme, får han oppsøke venner etter at leksene er gjort. Han får gjøre de med venner dersom vi er hjemme og har oppsyn med dem.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #9 Skrevet 15. desember 2015 Min 4. klassing har sluttet på SFO. To dager i uka går han på leksehjelp, og gjør leksene der. Lesing og gloser tar vi etter middag. De andre to dagene er regelen å gå hjem alene, spise og gjøre lekser, og så få besøk eller gå på besøk. Ikke alltid den regelen overholdes, kommer ofte hjem fra jobb til gutter på besøk, og lekser glemt. Men vi jobber med saken😊👍🏻 Anonymous poster hash: df0f0...c18
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #10 Skrevet 15. desember 2015 Vi tar det litt som det kommer hver dag. Har ingen faste regler. Synes ikke at hjemmet bør være et fristed og setter samvær med venner veldig høy. Leksene får vi alltids gjort. Anonymous poster hash: 1c34f...41a Ikke så opptatt av lekser eller gode rutiner? Anonymous poster hash: 0fa51...a75 Opptatt av lekser, men ikke rutiner. Har en gutt som trenger å slappe av og koble helt ut etter skolen. Har tre andre barn som også trenger meg i ulik grad, så leksene gjør vi når jeg finner tid. Det kan være ettermiddag, kveld eller morgenen etter. Det hadde sikkert vært annerledes hvis han strevde med leksene, men han raser fort igjennom og ligger flere år foran de andre i klassen. Anonymous poster hash: 1c34f...41a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #11 Skrevet 15. desember 2015 Vi tar det litt som det kommer hver dag. Har ingen faste regler. Synes ikke at hjemmet bør være et fristed og setter samvær med venner veldig høy. Leksene får vi alltids gjort. Anonymous poster hash: 1c34f...41a Ikke så opptatt av lekser eller gode rutiner? Anonymous poster hash: 0fa51...a75 Opptatt av lekser, men ikke rutiner. Har en gutt som trenger å slappe av og koble helt ut etter skolen. Har tre andre barn som også trenger meg i ulik grad, så leksene gjør vi når jeg finner tid. Det kan være ettermiddag, kveld eller morgenen etter. Det hadde sikkert vært annerledes hvis han strevde med leksene, men han raser fort igjennom og ligger flere år foran de andre i klassen. Anonymous poster hash: 1c34f...41a FLERE år faktisk...hehe....uansett. anbefaler deg å lage rutiner. En dag øker leksemengden og vanskelighetsgraden. Greit å ha gode rutiner i bunn. Ikke sånn "forte seg gjøre lekser etter frokost" ....men for all del. Anonymous poster hash: 0fa51...a75
Plutselig_gravid Skrevet 15. desember 2015 #12 Skrevet 15. desember 2015 Jeg har to barn i skolealder. Den ene gjør lekser best om kvelden, den andre en time eller to etter skolen. Med det ene barnet kan vi være fleksible rundt dette med lekser, med det andre barnet må vi ha klare rutiner i bunn. Det ene barnet gjør lekser best alene, det andre kan fint gjøre det sammen med venner. Den ene liker å ha det stille, det andre konsentrerer seg best med litt musikk til arbeidet. Så i bunn og grunn, ulike barn - ulike regler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå