Gå til innhold

Er 14 uker på vei og har stor mage! Nr 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer? Hadde aldri i verden sett for meg å få stor mage så fort! Helt umulig å skjule det. Var ikke i nærheten av like stor med nummer to og i hvert fall ikke med nummer en. Var på ul i uke 11 og da så han bare en der inne. Livmoren slutter rett under navlen.

Flere som fikk svær mage med nummer tre?

Anonymous poster hash: 06f60...12b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare for nummer tre, men så ut som jeg var seks måneder på vei (som med første) da jeg var rundt 14 uker på vei med andremann

Skrevet

Det er ikke bare at den ikke har kommet "opp i magen" ennå da? Jeg flatet ut rundt uke 16 i mine tidligere svangerskap, når den ikke bulte ut bak blæren, men vokste oppover i stedet.

Ellers er det vel ikke uvanlig at magen blir stor fortere for hvert svangerskap. Spent på min, bare 8-9 uker, og helt grei foreløpig, men mener jeg følte meg feit rundt uke 12 de to foregående gangene, så mye kan vel skje på kort tid..

Anonymous poster hash: 842b8...172
Skrevet

Husker jordmor lo da jeg klagde på det samme, hun sa det er deilig å være barn nr tre i magen til mor. Magen er ferdig utvidet og strekt, det blir gjerne produsert litt mer fostervann og barnet inni der har så god plass til å turne rundt.

Jeg ble da også veldig tidlig stor med nr 3, i uke 14 gikk jeg i gravidebukser...

Anonymous poster hash: a8b1c...e8a
Skrevet

Magen kom fortere med nr 3, var synlig i uke 14, men et sted på veien slutten magen å vokse like fort, og jeg endte opp med minst mage i svangerskap nr 3 :) Og det til tross for at hun var større enn sine brødre :)

Skrevet

Takk for svar. Har hatt stor mage med de to andre også, men den har kommet litt senere. Håper det flater litt ut😂😳 ja, helt sikkert herlig å være baby i magen til en tredjegangs, bare ikke like herlig for mor som blir stor raskt😬

Skrevet

Joda den har kommet opp. Tok utvendig ul i uke 11 da den var godt over symfysen.

Skrevet

Kjenner følelsen! Jeg begynte med gravid bukser ca i uke 9 eller så 3 gang jeg var gravid....Men viste seg å vere nr 3 og 4 der inne på OUL, så det var vel kanskje ikke så rart;-)

Anonymous poster hash: 565fe...7db

Skrevet

Kjenner meg igjen ja! med alle fire. Livmor spratt tidlig opp fra bekkenet (også i første svangerskap), og nådde navlehøyde allerede i 1. trimester. Blitt sendt på tidlig UL, fordi jordmor/lege har mistenkt flerlinger og/eller at jeg var flere uker lenger på vei.

Når alt i tillegg fylles med luft så var det veldig tidlig vanskelig å skjule graviditet.

Selv om livmoren vokste fort i første trimester, så kom faktisk aldri livmoren høyere enn rett over navlen med nr 2. Det var helt merkelig. Bærte magen omtrent i knehøyde og symfysemålet var under normalen. Måtte løfte magen når jeg gikk, skulle tisse osv. Resulterte i invalidiserende bekkenløsning. Livmoren vokste liksom innover/bakover og nedover. hehe. Det verste var at barnet var stort og morkaken gigantisk :P 

Med de tre andre hadde jeg forøvring enorm mage, og tvillingsymfysemål. dvs. langt over normal, og utenfor skjema de siste ukene.

Skrevet

Jeg følte meg høygravid hele sv.skapet med nr 3 😂

Ble fort stor mage, men det jevnet seg ut etterhvert.

Anonymous poster hash: 8cc3a...ad7

Skrevet

Nå er jeg 7 mnd på vei, ser ut som jeg kunne født for en mnd siden :-P hadde stor mage ganske tidlig. Også min nr 3 :)

Skrevet

Husker jordmor lo da jeg klagde på det samme, hun sa det er deilig å være barn nr tre i magen til mor. Magen er ferdig utvidet og strekt, det blir gjerne produsert litt mer fostervann og barnet inni der har så god plass til å turne rundt. Jeg ble da også veldig tidlig stor med nr 3, i uke 14 gikk jeg i gravidebukser... Anonymous poster hash: a8b1c...e8a

Kaller du det stort? Jeg gikk i bukser for gravide fom uke 12..

Anonymous poster hash: 21c8f...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...