Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 På vår skole får ikke foreldrene lærerenes private telefonnummer og all kontakt skal skje i arbeidstiden via skolens kontordame som setter oss over til riktig avdeling hvis lærerene er tilgjenglige og tar imot beskjeder i noen tilfeller. Nå har hun blitt syk og skolen har sendt ut fellesmali om at sentralbordet er stengt og at de ikke kan nås på telefon. Mail er veldig upålitlig. Noen sjekker daglig, andre ukentlig virker det som. Noen anger tar det en mnd å få var på den måten, hvis vi i det heletatt får svar. Hvor lenge er det greit at en skole har det slik? Anonymous poster hash: 2770f...f32
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Det ville jeg tatt opp med fau, det skal ikke være sånn. Her bruker vi mail, men alle lærerne har i instruksen sin at de skal sjekke mail når de kommer på jobb klokken åtte. Så mail vi har sendt kvelden før eller tidlig på morgenen blir sett og besvart når de kommer på skolen. Anonymous poster hash: f82d0...21b
TPK Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Jeg synes det er vekdig greit at dere ikke har fått lærerens private nummer, skjønner ikke de skolene som vil ha det sånn. Men da må det gå an å få kontakt på andre måter. Svare telefonen kan vel "hvem som helst" klare, så de burde ta inn en vikar. Ta det opp med rektor gjennom fau.
Honningmelon Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Her har vi mobilskole. Veldig praktisk. Men, vi har også lærerenes private nummer.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 At lærere gir privatnr sitt, det har jeg aldri skjønt. Men at lærere er vanskelig å få tak i, ja! Jobber med skoler, og bruker mye tid på å ringe og legge igjen beskjeder. Håper på vanlig arbeidstid for lærere... Anonymous poster hash: 4f246...a69
TinaK 1990 Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 Jeg skjønner VELDIG godt at lærerne ikke gir ut private tlf nummer. Foreldre har ingenting med å ringe lærerne på deres fritid. Men de må ha gode rutiner for å sjekke mail, ha mobilskole eller tlf nummer til lærernes arbeidsrom på skolen.
MarianeA Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Har dere ikke system med meldebok? Jeg ringer ikke skolen for å melde om sykdom, det skriver jeg i boka når barnet er blitt frisk igjen. Ved lengre tids sykdom må man vel si ifra, men får jeg ikke svar hos kontordamen ene dagen så ringer jeg neste dag.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Dere må ta opp dette via FAU. Krev at skolen har et ordentlig system. Hos oss er det et fast telefonnummer vi sender sms til ved sykefravær. Vi har mailadresse til læreren og sfo. Skolens mailadresse fungerer også. Jeg skjønner godt at lærerne ikke gir ut sine private telefonnumre. Jeg gjør heller ikke det i min jobb. Anonymous poster hash: 639da...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå