Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Barnet har uhell i barnehagen av og til, men dette synes ikke barnehagen er greit grunnet at barnet er 4 år, og er for stor til å ha uhell... Hva er galt med å ha uhell noen ganger? Anonymous poster hash: c4059...192
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 En gang i blant?? Hva betyr det? Anonymous poster hash: 65bd4...6a9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Barnehagen synes ikke det er greit? Som den ansatte i barnehagen her sa til meg en gang da jeg unnskyldte meg for at bleieavvenningen dro litt ut i tid, hun sa: Neimen det må du da ikke tenke på, vi har valgt å jobbe med barn, og da er tiss, bæsj, potter, rumpetørking og bleieskift en del av jobben vår. Det er helt greit må du skjønne, akkurat som en sykepleier steller syke steller vi barn, det er ikke noe vi tenker negativt om i det hele tatt. Vi vil jo bare hjelpe barnet å bli tørr vi.... Nå hadde ikke barnet mitt uhell da, men hun turte ikke bæsje i do. Hun bæsjet i bleie til hun var nesten 4 år også måtte hun ha potte i flere uker før hun endelig en uke før 4-års dagen sin endelig turte bæsje i do. Barn er forskjellig, det må de ansatte i barnehagen bare tåle. Anonymous poster hash: 0b8a9...25b
*Miss Marple* Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Ikke lov til å ha uhell? Hvordan vil de forhindre det da? Det ligger jo i ordets betydning at det ikke er noe man styrer selv.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 Hva mener du med at barnehagen ikke synes det er greit? Får det konsekvenser?Jeg forstår ikke hva godt kan komme av å ikke synes det er greit..? Vår gutt er 4 og ikke i nærheten av å slutte å bæsje i bleien. Ingen synes det er greit ( minst av alle oss). Men barnehagen tar det med fatning, og vi har en plan på det (psykolog på nyåret, om ingen fremgang). Anonymous poster hash: 4250b...4f4
FML Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 Vel da må barnhagen følge opp barnet bedre så det ikke skjer 😉
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Uhell skjer opp til sjuårsalder så det må da være lov. Stakkar barnet, de kan vel ikke bli sure for det? Anonymous poster hash: 48abe...097
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Takk, dere er snille som svarer meg. De trodde også det kunne komme av at far og mor ikke har det bra hjemme, og det derfor kan gå utover barnet i barnehage med tanke på uhell. Dette er også en helt ny barnehage. Har bare gått der i noen mnd. Anonymous poster hash: c4059...192
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #9 Skrevet 15. desember 2015 På noen avdelinger kan det være et stort problem hvis de har ofte uhell. I en barnehagen mine barn gikk i hade de for eksempel en friluftsavdeling der de var ute hele året. Dette var kjempepoppulært og mange ønsket at barna deres skulle få mer enn siste året før skolestart de. Der stilte barnehagen krav om at barna skulle ha minnimalt med uhell før de fikk begynne på den avdelingen tdligere enn det året de fylte 5. Det syne jeg var en god løsning. At uhell kn skje må de jo regne med, men hvis det skjer veldig ofte må an jo sette inn noen tiltak. Anonymous poster hash: 6d074...c7a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #10 Skrevet 15. desember 2015 Takk, dere er snille som svarer meg. De trodde også det kunne komme av at far og mor ikke har det bra hjemme, og det derfor kan gå utover barnet i barnehage med tanke på uhell. Dette er også en helt ny barnehage. Har bare gått der i noen mnd. Anonymous poster hash: c4059...192 Høres helt merkelig ut, da må uhellene bli satt i sammenheng med andre ting som de også reagerer på. Hvordan kan tisseuhell alene hos en 4-åring tolkes som at barnet ikke har det bra? Er det mer til denne historien? Anonymous poster hash: 0b8a9...25b
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #11 Skrevet 15. desember 2015 Er ikke noe annet en det nei. Er fordi de synes barnet er for stort til å ha uhell. Anonymous poster hash: c4059...192
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #12 Skrevet 15. desember 2015 Barn kan ikkje gjøre noen ting lenker uten mor,far og barnehage og etc vokter 24/24 La dei bli som før ute og leika uten pass. Sitter her jeg da. Anonymous poster hash: b5e5c...3b2
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #13 Skrevet 15. desember 2015 Er ikke noe annet en det nei. Er fordi de synes barnet er for stort til å ha uhell. Anonymous poster hash: c4059...192 Ene ungen min hadde uhell til litt uti første trinn. Unger er ikke hverandres fasit! Anonymous poster hash: 572ea...a3e
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #14 Skrevet 15. desember 2015 Barnehagen tror at uhell kan komme av at mor og far ikke har det bra sammen. Men vi har det jo bra sammen, så forstår ikke helt jeg. Anonymous poster hash: c4059...192
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #15 Skrevet 15. desember 2015 Barnehagen tror at uhell kan komme av at mor og far ikke har det bra sammen. Men vi har det jo bra sammen, så forstår ikke helt jeg. Anonymous poster hash: c4059...192 Hos en fireåring? Det var en pussig grunn.. Anonymous poster hash: 94b5a...aff
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #16 Skrevet 15. desember 2015 Barn kan ikkje gjøre noen ting lenker uten mor,far og barnehage og etc vokter 24/24 La dei bli som før ute og leika uten pass. Sitter her jeg da. Anonymous poster hash: b5e5c...3b2 Hæ? Du må seriøst gjøre noe med formuleringsevnen din! Anonymous poster hash: cae11...b90
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. desember 2015 #17 Skrevet 15. desember 2015 Selvfølgelig er det lov å ha uhell i bhg, der kan skje til langt opp i skolealder for enkelte og er jo selvsagt ikke noe som kan verken straffes eller forbys. Men bhg kan mene at et barn ikke er modent til å klare seg uten bleie i bhg. Noen ganger går det greit hjemme, men så klarer ikke barnet å si i fra i tide i bhg og det blir uhell på uhell, noe som ikke gir mestringsfølelse for barnet og for mye ekstra arbeid for personalet. I slike tilfeller kan de mene at det blir for mye uhell. Det kan også være at bhg sier ifra hvis et barn som ikke pleier å ha uhell plutselig har uhell flere ganger. Det kan jo være at barnet har uvi og trenger en tur til legen f.eks.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #18 Skrevet 15. desember 2015 Tror jeg hadde satt personale rimelig hardt på plass hvis de antydet at tisseuhell hos mitt barn var direkte tegn på at noe var galt hjemme. Barn har uhell. End of story Anonymous poster hash: 9041b...d10
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #19 Skrevet 15. desember 2015 Tror nok det er mer til denne historien enn du forteller. Anonymous poster hash: b29bb...ff8
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #20 Skrevet 15. desember 2015 Ungen min har fortsatt små uhell ukentlig i 3 klasse!! Fordi h*n er så redd for å gå glipp av lek etc at h*n venter til det lengste med å løpe på do Anonymous poster hash: 4b6b4...996
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #21 Skrevet 15. desember 2015 Samme her, barnet venter som regel i siste liten. Har ikke vært der mer en i tre måneder heller. Og til dere som spør, hva mer skal det være i denne historien? Anonymous poster hash: c4059...192
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #22 Skrevet 15. desember 2015 Barn kan ikkje gjøre noen ting lenker uten mor,far og barnehage og etc vokter 24/24 La dei bli som før ute og leika uten pass. Sitter her jeg da. Anonymous poster hash: b5e5c...3b2 Det er passfrihet i hele Norden, så det kan de godt. Anonymous poster hash: a0842...846
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #23 Skrevet 15. desember 2015 Jeg jobber i bhg. Eneste jeg kan tenke meg er om barne sjeldent rekker do, og har alt for ofte uhell. Og at barnet kanskje ikek var helt modent til og slutte med bleie. evt om man finner løsninger på dette i forhold til at kanskje barnet trenger bleie pånår det er utetid eller noe sånt... Men at det skjer uhell innimellom, kan ikke være noe som ikke er lov.. Anonymous poster hash: 8fce9...f65
Gjest Antarctica Skrevet 15. desember 2015 #24 Skrevet 15. desember 2015 Jeg kan skjønne om barnehagen blir sure hvis mor/far påstår at barnet har slutta med bleie som toåring, og nekter å sende med flere bleier i bhg - med det resultat at de bytter våte bukser hver dag, fordi barnet ikke egentlig er blitt tørr ennå. Men dette er noe annet. Å være uheldig etter bleieslutt er da helt vanlig!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #25 Skrevet 15. desember 2015 Hva mener du med at barnehagen ikke synes det er greit? Får det konsekvenser?Jeg forstår ikke hva godt kan komme av å ikke synes det er greit..? Vår gutt er 4 og ikke i nærheten av å slutte å bæsje i bleien. Ingen synes det er greit ( minst av alle oss). Men barnehagen tar det med fatning, og vi har en plan på det (psykolog på nyåret, om ingen fremgang). Anonymous poster hash: 4250b...4f4 Å bæsje i bleien er IKKE det samme som å ha "uhell". I ha uhell vil si å tisse/bæsje i trusa kontrollert eller ukontrollert, altså å ikke gå på do. Noen barn som går uten bleie klarer ikke å kontrollere behovet for å gå på do i tide. Det kan f.eks være at de ikke kjenner trangen tilstrekkelig, at de velger å ignorere trangen fordi de heller vil leke, at de har sykdom (f.eks UVI) eller at de rett og slett velger å tisse eller bæsje på seg - f.eks. for å få oppmerksomhet. I slike tilfeller han barnehagen mene at barnet ikke er modent nok til gå uten bleie i barnehagen eller f.eks. be foreldrene sjekke om det er andre forhold som påvirker det at barnet ikke holder seg tørr. Noen barn klarer seg kanskje fint hjemme med tett oppfølging, krav om å gå på do ofte osv, men har ofte uhell i barnehagen hvor de ansatte ikke har mulighet til like hyppig og tett oppfølging. Anonymous poster hash: 72412...a83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå