Gå til innhold

Dumpet tre uker før termin! Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en heftig diskusjon i går. Forholdet har skrantet lenge, men i går ble det nok. Vi bor heldigvis ikke sammen, da vi hadde planlaht å flytte sammen i sommer pga skolegang til mitt barn fra tidligere forhold.

Krangelen i går endte med at han friker helt ut. Jeg mener det; han brøler, blir usaklig og veldig sint. Det er ikke første gangen han mister besetningen i diskusjon! Selv synes jeg det IKKE er greit å heve stemmen og snakke slik til andre.

Endte opp med at han sa det var slutt. Noe som kanskje er for det beste...

Men hva nå? Termin nærmer seg og fødsel er ikke langt unna. Akkurat må er jeg veldig glad vi ikke bor sammen. Men jeg vet ikke hvordan vi skal gjøre det nå fremmover? Fødsel? Omsorg å permisjon? Samvær?

Anonymous poster hash: 177f5...789

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU bestemmer over fødselen! Fullt og helt!

Resten blir dere enige om. Om du skal amme kan han ikke ha barnet alene den første tiden uansett, så du ser hva du føler for og har god tid. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 9af17...ea5

Gjest Antarctica
Skrevet

Huff, dette var jo leit!

Men HI, det å bo sammen og stadig være i konflikt er jo heller ikke noe å trakte etter.

Hva med å la røyken legge seg litt først, og så ta det opp når dere ikke er helt eksplosive? Dere trenger å lage avtaler osv, men kanskje det er lurt å gjøre med en 3.person til stede.

Skrevet

Høres ut som om det var like greit, for det er ikke sunt å leve med en mann med et slikt temperament. Om du skal vurdere å likevel flytte sammen med ham på et senere tidspunkt så krev at han går et sinnemestringskurs først!

Fødsel - jeg synes du skal strekke deg langt om han har et stort ønske om å delta. Men om det blir for stressende for deg og du tror han ikke vil greie å være en støtte der, så kan du utelate ham. Men om han ønsker å være med så kan det være viktig for videre godt samarbeid om fremtidig samvær at han får muligheten. Diskuter dette gjerne med jordmor.

Som alenemor får vel du all permisjon og han ingenting.

Samvær er noe dere må bli enige om, men det er vel kun kort stund første året med deg tilstede, tror jeg.

Sjekk opp med nav hvilke regler som gjelder slik at du får av gårde alle søknader i tide.

Dette greier du, brett opp ermene og tenk praktisk på det du må få gjort før fødselen.

Stor klem til deg <3

Anonymous poster hash: 544b9...fcc
Skrevet

Fødselen bestemmer du over. Om du vil ha han tilstede, ventende på gangen eller hvordan du vil ha det bestemmer du.

Permisjonen får du alene om dere ikke bor sammen og ikke er kjærester, da får du fedrekvoten også.

Samvær blir dere enige om, på familievernkontoret. For spedbarn er hyppige og korte samvær anbefalt, at han f.eks kommer hjem til deg noen ganger i uken og er sammen med barnet. Så utvider dere etterhvert som barnet blir eldre og kjent med sin far.

Anonymous poster hash: adcb0...531

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...