Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Min sønn på 18 har dessverre fått en anmerkning for å bruke snus i en time. Helt ok. Han hadde en snuspose under leppa i den timen. Det jeg reagerer på er at det står bruk av tobakk/rusmidler. Det er jo et vidt begrep. Rusmidler tenker jeg fort at kan være alt fra alkohol til tunge narkotiske stoffer. Her vet man jo ikke om han brukte snus eller amfetamin feks om man ikke spør. Vises dette når han skal søke på lærlingeplass? Noen som vet? Bare for å ha det sagt så støtter jeg ikke at han snuser! Anonymous poster hash: c1b98...6ed
Øyne som ser!! Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Har de lov å nekte voksne mennesker å snuse i det hele tatt? Jeg har også alltid reagert på at nikotin /alkohol/rusmidler nesten blir likt stilt når det er ett hav i forskjell på lovlig og ulovlig (kriminelt)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Har de lov å nekte voksne mennesker å snuse i det hele tatt? Jeg har også alltid reagert på at nikotin /alkohol/rusmidler nesten blir likt stilt når det er ett hav i forskjell på lovlig og ulovlig (kriminelt) Alle skoler er offentlige bygg, og det er ikke tillatt å bruke tobakksvarer i skoletiden. Dette faller selvsagt inn under røykeloven. Anonymous poster hash: 5d619...745
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Har de lov å nekte voksne mennesker å snuse i det hele tatt? Jeg har også alltid reagert på at nikotin /alkohol/rusmidler nesten blir likt stilt når det er ett hav i forskjell på lovlig og ulovlig (kriminelt)Alle skoler er offentlige bygg, og det er ikke tillatt å bruke tobakksvarer i skoletiden. Dette faller selvsagt inn under røykeloven. Anonymous poster hash: 5d619...745 Det er da ikke selvsagt. Formålet med røykeloven er å beskytte allmenheten fra ufrivillig eksponering til helseskadelig røyk. Snus utsetter ikke allmenheten fra helsefare. Anonymous poster hash: ad73a...ec0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Men går det under rusmidler? Kjipt å ha det som anmerkning når det "bare" er snus....😳 Anonymous poster hash: c1b98...6ed
Hjertefru Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Nå vet jeg ikke så mye om reglene på videregående, men må man ikke ha et visst antall anmerkninger før det kommer på vitnemålet??
skinnfilla Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Anmerkningen er grei nok, med går det ikke an å stryke over rusmidler, da? Merkelig å jamføre tobakk, alkohol og rusmidler! 2av 3 er tross alt lovlige...
HvittHus Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Anmerkningene kommer ikke på vitnemålet så vidt jeg vet, så årsaken til den blir mellom eleven og skolen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Har de lov å nekte voksne mennesker å snuse i det hele tatt? Jeg har også alltid reagert på at nikotin /alkohol/rusmidler nesten blir likt stilt når det er ett hav i forskjell på lovlig og ulovlig (kriminelt)Alle skoler er offentlige bygg, og det er ikke tillatt å bruke tobakksvarer i skoletiden. Dette faller selvsagt inn under røykeloven. Anonymous poster hash: 5d619...745 Hæ? Jeg jobber i barneverntjenesten og snuser dagen lang. Det er da virkelig lov? Sjefen sier ingenting. Snuser ikke under møter med klienter, selvfølgelig. Anonymous poster hash: b553c...e22
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Jeg syns det er en veldig grei regel å lære seg. Alt for mange som snuser steder og i situasjoner man ikke bør gjøre det. Det var nok ingen ukjent regel for han heller. Anonymous poster hash: 2f5cd...8a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå