Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 To gutter på 9 år sier til en annen gutt på 9 år at "det passer ikke at vi leker sammen nå" i friminuttet. Er det ok å si, eller er det utestengelse? Til info er alle 3 gode venner. Anonymous poster hash: 0182b...ad4
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Det er utestengelse og ikke greit. På Skola der mine går har de ikke lov til å si nei når andre spør om å få bli med på leken. Anonymous poster hash: 2775d...b6a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 To gutter på 9 år sier til en annen gutt på 9 år at "det passer ikke at vi leker sammen nå" i friminuttet. Er det ok å si, eller er det utestengelse? Til info er alle 3 gode venner. Anonymous poster hash: 0182b...ad4 Veldig vanskelig å svare på når man ikke vet hva disse guttene skulle gjøre. Utestenging er fryktelig stygt, samtidig mener jeg at så store barn har lov å velge hvem de vil være sammen med (med mindre den tredje har noen andre å leke med) Av og til trenger barn å være bare to, kanskje de hadde noe "viktig" de ville snakke om? el.? Om dette er noe som skjer sjelden synes jeg det er ok, skjer det ofte er det ikke ok Anonymous poster hash: dfb36...86f
Gjest Antarctica Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Det er utestengelse og ikke greit. På Skola der mine går har de ikke lov til å si nei når andre spør om å få bli med på leken. Anonymous poster hash: 2775d...b6a Samme på den skolen hvor mine går. Jeg forstår begrunnelsen, og ungene lever godt med den, men det har en slagside også. For eksempel er det noen former for samvær som ikke handler om gruppelek. Det å være "bestevenner", dele hemmeligheter og bygge tillit blir borte i felles aktivitet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #5 Skrevet 15. desember 2015 Ja, vanskelig å vite synes jeg... Derfor jeg spør. hi Anonymous poster hash: 0182b...ad4
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 Siden alle 3 er gode venner, så føles det ut som den tredje blir holdt utenfor. Og jeg synes dette er feil. Min sønn har få venner på skolen, men de få han har er veldig gode venner han har hatt siden 1. klasse. Og hvis de ikke vil leke med han, så må han gå alene. Da føles ikke det bra. Men på fritiden så bytter de jo på hvem som leker sammen, så da får de jo tid alene med hverandre. I friminuttene på skolen synes jeg alle får være venner. Og i hvert fall ikke starte å holde venner utenfor. Anonymous poster hash: 54ba1...60f
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Det må være lovlig å leke en tomanslek noen ganger. Det må til og med være lovlig å være uvenner noen ganger. Guttene må lære at selv om man er gode venner betyr ikke det at det passer bestandig. Da går det an å leke med andre det friminuttet. Dette synes jeg de får finne ut av selv uten at de voksne skal inn og detaljstyre med en gang. Anonymous poster hash: 5aca2...06f
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Takk for svar! Flere? hi Anonymous poster hash: 0182b...ad4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå