Gå til innhold

Litt sur og bitter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben skal ta ungene idag fordi jeg må til en spesialist på en legetime der og han er seriøst livredd for å hente eldste (par år) i barnehagen med baby med seg. Han bagatelliserer det at jeg må gjøre nettopp det, dra ut døra med baby og småbarn, hver eneste dag. Jada, det er mas og stress når begge står og hyler og du ikke vet hvem du skal trøste først :P og må kle på og ordne og passe på at man husker alt.. eller det å bære den tunge vognbagen opp en skråning. Jada. Men når jeg skal gjøre det er det ingen sak?? Når han skal gjøre det så blir han redd for alt stresset. Jeg er også sur for at jeg må vaske alle klærne våre, og alle flaskene til babyen hver dag. Vi har 10 flasker eller noe og jeg må alltid vaske dem! Ber han gjøre det, men han gjør det bare ikke. Det er mer slitsomt for meg å mase på ham enn å gjøre det selv for å si det sånn, men skulle bare ønske han kunne ta initiativet selv.. Har kolikkbaby og vi sover dårlig. Jeg har kolikkbabyen alene hver dag, han har "fri" på jobben og kan koble ut og vekk fra småbarnslivet. Det kan ikke jeg, og merker at jeg begynner å bli for sliten. Kunne trengt utkobling jeg og, f.eks at jeg kunne gått meg en tur (ALENE) når han vasket flaskene, istedet for at jeg må stå 30 min og drive med det jeg driver med hele døgnet ellers.

Jaja.. Måtte bare skrive det. For nytter ikke å si noe til ham, nemlig..blæ....

Anonymous poster hash: 8a6ab...898

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Oj. Tre småbarn og ett stort, skjønner jeg...?

Skrevet

Blir så lei av frekkheten din Pashla!

Kanskje du skulle logge ut noen timer? Ta deg en kaffe eller ti? Eller hva enn du måtte trenge for å være LITT mer omgjengelig.

Hun har jo rett, selv om hun kanskje kunne ha formulert seg en tanke mer diplomatisk. Her er jo en mann som nekter å innse at han har et ansvar i AS Familien.

Skrevet

Stort ja, hehe.. Du har faktisk rett. Hvordan få ham til å vokse opp raskt?

Anonymous poster hash: 8a6ab...898

Skrevet

Og du har ikke bestilt time til familiekontoret enda??

Sett dere ned og fordel oppgaver i hjemmet i detaljer for hver ukedag. Han har sine oppgaver og vet når og hvordan de skal gjøres, du dine. Sett først opp lister som viser alt du gjør + tidsbruken på det, og så det han gjør. Så hører du om han mener det er rettferdig at han gjør så lite.

Han lar være å gjøre ting fordi han vet at du tar det likevel. Så vet å velge "letteste utvei" - å gjøre ting selv i steden for å "mase" - så er du med på å gjøre det fullt mulig for ham å fortsette slik. Han vet jo at du ordner opp, han vet at du greier deg uansett. Uempatisk egoist - men du muliggjør at han fortsetter slik.

Familievernkontoret asap! Og det er ikke noe valg, det er et ultimatum. Og vil han ikke, så si at du håper han vil lære seg alt når han blir delvis alenepappa...

Anonymous poster hash: 37efa...a34
Gjest Antarctica
Skrevet

Skjønner ikke helt hvem jeg er frekk mot når jeg sier dét? Mannen til HI leste det vel neppe. Og HI vet det fra før.

Skrevet

Blir så lei av frekkheten din Pashla!

Kanskje du skulle logge ut noen timer? Ta deg en kaffe eller ti? Eller hva enn du måtte trenge for å være LITT mer omgjengelig.

Hun har jo rett, selv om hun kanskje kunne ha formulert seg en tanke mer diplomatisk. Her er jo en mann som nekter å innse at han har et ansvar i AS Familien.

Så det, derfor jeg slettet.

Er vant med Pashlas krasse svar og trodde det sto noe alla "oh... Tre barn, stakkars deg" eller noe i den stilen ;)

Beklager Pashla, dømte for fort der (men ikke helt uten grunn)

Anonymous poster hash: aacf8...863

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...