Gå til innhold

Vil noen diagnostisere babyen min? :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

07.30 : Våkner (gråter)

Stelles og får pupp.

08.00: Gråter videre.

08.30: levering i bhg, gråter fortsatt (minus en 5 min dupp i bilen)

09.00: hjemme. Gråter. Får pupp. Gråter videre.

09.30 Legger han i vugga og han sovner med en gang av vugginga.

12.30 våkner, gråter, får pupp, gråter.

13.00 legges i vogna og sovner med en gang jeg triller. Triller en lang tur og henter i bhg på vei hjem.

15.00 hjemme. Sover ute i vogna, evt i vogna i gangen om det er veldig kaldt.

16.00, våkner, gråter, får pupp, gråter videre.

16.30, gråter fortsatt,men sovner i vugga.

18.30 våkner, gråter, får pupp, gråter mer. Er nå våken frem til 20.00 når han pleier å sovne igjen. Mellom 18.30 og 20, mye gråt,men også smil og stille stunder.

Mellom 20.00 og 07.30 sover han,ingen gråt om natta verken ved oppvåkning, bleieskift eller noe. Får pupp 3 ganger. Kan noen ganger være våken en time på natta, da kun smil og stillhet.

Hva skjer på dagtid? Han får mye kos, han får gjerne sove oppå meg selv om jeg ikke skriver det, og jeg bærer og trøster mye når han gråter. Forstår ikke hvorfor han gråter. Han har tørr bleie, er mett, har rapet, han hadde vel ikke sovna så lett om han hadde vondt i magen? Kolikk er det neppe så blid som han er på natt/kveld.

Kan det være så enkelt at han gråter fordi han vil sove? 2 mnd gammel.

Anonymous poster hash: 922d1...875

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Den der var ikke så enkel å regne ut.

Har han noe annen atferd som tyder på smerte, da? Krøker bena under seg el lign?

Og hva slags "lyd" er det av gråten, hvis du skjønner?

Skrevet

Ingen tegn til smerte tror jeg. Han krøker ikke beina i hvert fall. De gangene han har hatt vondt i magen har gråten vært hysterisk. Men den daglige konstante gråten føler jeg er mer klaging, utilpass gråt. Vanskelig å forklare lyden...

Synes det er så rart at han gråter hvert eneste sekund han er våken,men sovner lett om han legges og vugges. Når kvelden kommer og "normale" babyer ofte gråter litt mer da er han plutselig roligere.

Skrevet

Kanskje han rett og slett ikke har snudd døgnrytmen sin? Har natt når det er dag, og derfor er utilpass på dagen.

Hvilken type gråt har han? Sutring/klaging eller full gråt?

Kan han ha vansker med å skjerme seg fra lyd og lys, og får bare energi nok til å være våken på natt, når det er helt stille og mørkt over alt?

Skrevet

Kan han få for mykje stimuli?

Er det mykje lyd og lys på dagtid? Står tv og radio på?

Skrevet

Prøv å la han sove mer, når min var 2 mnd. sov han nesten hele dagen og natten. Noen har bare masse behov for søvn de første månedene. Siden han sovner med en gang tenker jeg at jeg ville prøvd å legge ham litt oftere dersom han virket utilpass.

Skrevet

Kanskje han rett og slett ikke har snudd døgnrytmen sin? Har natt når det er dag, og derfor er utilpass på dagen.

Kan han ha vansker med å skjerme seg fra lyd og lys, og får bare energi nok til å være våken på natt, når det er helt stille og mørkt over alt?

Ikke sutring. Gråt, men av klagende type og ikke hysterisk type. Tror han har normal døgnrytme siden han faktisk sover fra 20-19.30 (fra lyset slukkes til det slås på)...

Han er sjelden våken om natta,ville bare presisere at OM han er våken en times tid om natta så er det uten gråt.

Han sliter med å sove om dagen hvis det er lyder rundt. Men har det som regel stille. Er ikke så opptatt av å lære han å tåle lyd. Når han sovner kan jeg støvsuge og bråke men ikke før han har sovna ordentlig.

Skrevet

Kan han få for mykje stimuli?

Er det mykje lyd og lys på dagtid? Står tv og radio på?

Lite lyd. Normalt dagslys.

Skrevet

Prøv å la han sove mer, når min var 2 mnd. sov han nesten hele dagen og natten. Noen har bare masse behov for søvn de første månedene. Siden han sovner med en gang tenker jeg at jeg ville prøvd å legge ham litt oftere dersom han virket utilpass.

Har tenkt det samme, skal prøve :)

Skrevet

har du prøvd manuelterapaut, kan være låsning i rygg/nakke...

Anonymous poster hash: ec1ff...3b3
Skrevet

Ikke sutring. Gråt, men av klagende type og ikke hysterisk type. Tror han har normal døgnrytme siden han faktisk sover fra 20-19.30 (fra lyset slukkes til det slås på)...

Han er sjelden våken om natta,ville bare presisere at OM han er våken en times tid om natta så er det uten gråt.

Han sliter med å sove om dagen hvis det er lyder rundt. Men har det som regel stille. Er ikke så opptatt av å lære han å tåle lyd. Når han sovner kan jeg støvsuge og bråke men ikke før han har sovna ordentlig.

Høres ut som om du "gjør alt riktig". Det er jo normalt at babyer gråter, og noen gråter mer enn andre. Også er det bare slik det er. De gråter pga umodenhet i sentralnervesystemet, eller at integrasjonen av det autonome systemet tar mye energi. Vanligvis øker mengden gråt til det når en topp rundt 6-8 uker, så reduseres det frem til tre måneder. Og ofte så er det eneste man kan gjøre er slik du gjør, pluss at man må ordne seg med avlastning innimellom for ikke selv å bli helt utslitt.. 

Håper det ordner seg kjapt. 

(men snakk for all del med helsesøster også, kanskje hun har noen bedre råd).

Skrevet

har du prøvd manuelterapaut, kan være låsning i rygg/nakke...

Anonymous poster hash: ec1ff...3b3

Vært hos manuellterapeut, alt ok :)

Skrevet

Høres ut som om du "gjør alt riktig". Det er jo normalt at babyer gråter, og noen gråter mer enn andre. Også er det bare slik det er. De gråter pga umodenhet i sentralnervesystemet, eller at integrasjonen av det autonome systemet tar mye energi. Vanligvis øker mengden gråt til det når en topp rundt 6-8 uker, så reduseres det frem til tre måneder. Og ofte så er det eneste man kan gjøre er slik du gjør, pluss at man må ordne seg med avlastning innimellom for ikke selv å bli helt utslitt..

Håper det ordner seg kjapt.

(men snakk for all del med helsesøster også, kanskje hun har noen bedre råd).

Takk. Jeg vet at det kan være helt normalt, det bare hjelper å høre det :) er ikke vant til sånt fra mine andre barn. Var de tørre og mette så lå de og smilte og pludra. Mer gråting på kveldene med i forbindelse med at de hang i puppen hele kvelden.

Savner bare å kunne ligge pp gulvet med babyen å leke og smile og kose oss ;) tåler gråtinga,men må si jeg forguder folk som overlever kolikk-babytiden. Dere er enestående!!

Skrevet

Hvordan er huden, og hva slags klær har barnet.

Min sønn stakkar har ikke eksem, men en "atopisk hudtype" i følge hudlegen. Han er veldig allergisk mot ull.

Han ble ganske stor før jeg skjønte at han plagdes veldig av ullklær, for han har jo ikke eksem. Han er i dag 11 år og får fremdeles helt hetta om han får på seg ull. Senest i fjor lurte søsteren min han og sa genseren var vanlig superundertøy og han tok den på i god tro, klar for å ut i snøen. Han kom ikke til yttergangen engang før han desperat vrengte av seg den trøyen, for det kriblet i huden sa han, den kunne han ikke ha...

Anonymous poster hash: 2890f...7af
Skrevet

Tror vondt i magen. Stimuler magen, sykkle teknikken.

Anonymous poster hash: 8c277...087
Skrevet

Hvordan er huden, og hva slags klær har barnet.

Min sønn stakkar har ikke eksem, men en "atopisk hudtype" i følge hudlegen. Han er veldig allergisk mot ull.

Han ble ganske stor før jeg skjønte at han plagdes veldig av ullklær, for han har jo ikke eksem. Han er i dag 11 år og får fremdeles helt hetta om han får på seg ull. Senest i fjor lurte søsteren min han og sa genseren var vanlig superundertøy og han tok den på i god tro, klar for å ut i snøen. Han kom ikke til yttergangen engang før han desperat vrengte av seg den trøyen, for det kriblet i huden sa han, den kunne han ikke ha...

Anonymous poster hash: 2890f...7af

Har ikke prøvd ull siden storebroren er atopiker. Orker ikke prøve før han kan si ifra selv, for jeg ser hvor ille storebroren synes det er å bruk ull (noe han ikke gjør lenger såklart). Huden er ok bortsett fra hormonutslett i ansiktet da. Men det kom i går, så det er ikke årsaken.

Skrevet

Har du prøvd å legge han i en mørk krok med en leke?

Når min gutt var 4 månder begynte han med å gråte uansett hva man gjorde. Tilslutt bare la jeg han fra meg. Da ble han liggende og pludre med en sokk. Virket rett og slett som han trengte egentid. Frem til da var han altid på kropp satt i fanget og ble snakket til osv, osv.

Han ville jo stadig ha kos, men han trengte et par halvtimer alene med en leke og ro i løpet av dagen rett og slett.

Anonymous poster hash: b6c41...3ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...