Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Har mye kynnere, babyen ligger langt ned i følge fastlegen i morgen vil de ha meg inn på fødeavdelingen for kontroll. Noen som har erfaring med akkurat dette? Anonymous poster hash: 1e9e7...c78
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Fødselen min startet av seg selv nesten 3 uker før tiden. Ikke voldsomme greier, men.. Ble da bedt om å komme med en gang, og de satte i gang måleapparater osv. Ble satt på riedempende, men d ga seg ikke helt før 1 døgn etter... Da ventet vi slik at det var 13. Dager før termin, og da tok de keisersnittet. Ville holde inne lengst mulig sa de... Og det gikk fint! :-) Dette var mitt 3. Barn da, og mitt 2. Keisersnitt. Hun hadde nok hatt det fint om hun lå noen dager til også, for var ganske liten når hun ble født. 46 cm, og 2900. Men frisk og fin, og alt gikk fint :-) Anonymous poster hash: 196a3...7b2
TinaK 1990 Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Er veldig spent. Vil helst vente lengst mulig...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Fødselen min startet av seg selv nesten 3 uker før tiden. Ikke voldsomme greier, men.. Ble da bedt om å komme med en gang, og de satte i gang måleapparater osv. Ble satt på riedempende, men d ga seg ikke helt før 1 døgn etter... Da ventet vi slik at det var 13. Dager før termin, og da tok de keisersnittet. Ville holde inne lengst mulig sa de... Og det gikk fint! :-) Dette var mitt 3. Barn da, og mitt 2. Keisersnitt. Hun hadde nok hatt det fint om hun lå noen dager til også, for var ganske liten når hun ble født. 46 cm, og 2900. Men frisk og fin, og alt gikk fint :-) Anonymous poster hash: 196a3...7b2 Fikk ikke dra hjem altså, ble innlagt (selv om jeg fikk gå ut og slikt innimellom da). Pga medisiner og at de ville ha kontroller ofte. (bor 1,5 time unna sykehuset, så d var også en risiko) Anonymous poster hash: 196a3...7b2
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 Det kommer vel litt an på hvorfor du skal ha keisersnitt? Dersom det er viktig med keisersnitt, må de gjøre tiltak for at ikke fødsel starter før. Dersom det ikke er så viktig (fare for liv og helse) med keisersnitt kan man vente og se an og heller følge opp med hyppige kontroller. Anonymous poster hash: 5c700...3b5
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Jeg måtte ha planlagt snitt med yngstebarnet, da vannet gikk 15 dager før termin (en uke før dato for snitt) tok de bare keisersnittet som hastesnitt istedenfor planlagt snitt. Ingenting hastet jo da, men de kaller det hastesnitt når det ikke er planlagt på forhånd. Var et rolig og fint snitt, ingen dramatikk, alle var blide og hyggelige. Var på kvelden dette og alle på vakt synes det var så koselig med et udramatisk keisersnitt på kveldsvakta si. Anonymous poster hash: 25c41...8ba
TinaK 1990 Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Det kommer vel litt an på hvorfor du skal ha keisersnitt? Dersom det er viktig med keisersnitt, må de gjøre tiltak for at ikke fødsel starter før. Dersom det ikke er så viktig (fare for liv og helse) med keisersnitt kan man vente og se an og heller følge opp med hyppige kontroller. Anonymous poster hash: 5c700...3b5 Har 3 keisersnitt tidligere og ingen mulighet for å føde vaginalt
petitt Skrevet 15. desember 2015 #9 Skrevet 15. desember 2015 Det kommer vel litt an på hvorfor du skal ha keisersnitt? Dersom det er viktig med keisersnitt, må de gjøre tiltak for at ikke fødsel starter før. Dersom det ikke er så viktig (fare for liv og helse) med keisersnitt kan man vente og se an og heller følge opp med hyppige kontroller. Anonymous poster hash: 5c700...3b5 Har 3 keisersnitt tidligere og ingen mulighet for å føde vaginalt Om de mener det er fare for at fødsel starter før planlagt KS da, så fremskynder de keisersnittet.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #10 Skrevet 15. desember 2015 Har mye kynnere, babyen ligger langt ned i følge fastlegen i morgen vil de ha meg inn på fødeavdelingen for kontroll. Noen som har erfaring med akkurat dette? Anonymous poster hash: 1e9e7...c78 Hadde veldig mye kynnere med de to siste som er tatt med ks. Ingen ekstra kontroller og de ble tatt til planlagt tid. Dersom fødsel starter gjør de sikkert noe. Om det bare er plagsomt må du nok belage deg på å ha det slik siste tiden. Lykke til😊 Anonymous poster hash: 58ca0...be4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå