Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Min venninne spurte meg i dag om en ting jeg fikk vondt i magen av. Hun har en liten gutt som er ett år, han ser litt pussig ut men er ikke stygg. Hun får alltid bare høre så blid unge du har. Aldri har noen bortsett fra oss som står henne nær sagt han er søt. Så hun spør meg om jeg synes han er stygg og var nesten på gråten. Fordi hun hadde overhørt en samtale angående stygge barn på bussen og at løsningen på å gi komplimenter om barnet var å si det var en blid unge. Jeg synes jo ikke han er stygg så jeg svarte klart nei. Hun var så redd han var så stygg at han skulle bli mobbet for det. Herregud jeg ble så trist selv. Tror dere mange tenker slik? At hvis ikke ungen er billedskjønn så klarer man ikke si at barnet er søt og god? Så utrolig trist at voksne mennesker kan si at barn er stygge. (Ref den samtalen min venninne hadde overhørt) Og det at jeg sier han ser litt pussig ut snakket min venninne og jeg om i dag når hun ba om min oppriktige mening (så jeg går ikke bak ryggen hennes ved å si det her) og vi er enige om at han er liksom litt uferdig på en måte, slik noen barn kan være. Anonymous poster hash: 1bd92...801
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har til dags dato ikke sett en baby som ikke er søt. Selvsagt ser jeg at enkelte er mer 'billedskjønne' enn andre, men alle babyer er søte på sin måte. Feks Olsen - tvillingene. De var ikke vakre som babyer, men veldig søte. Blir lei meg når noen sier slikt. Anonymous poster hash: c44f3...331
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har til dags dato ikke sett en baby som ikke er søt. Selvsagt ser jeg at enkelte er mer 'billedskjønne' enn andre, men alle babyer er søte på sin måte. Feks Olsen - tvillingene. De var ikke vakre som babyer, men veldig søte. Blir lei meg når noen sier slikt. Anonymous poster hash: c44f3...331 Herre, så teit å si sånt! Klart du har sett babyer som ikke er søte!! Man trenger narurligvis ikke å si det høyt, men det må være lov å mene at noen babyer er stygge! Anonymous poster hash: 1d9bb...06f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har til dags dato ikke sett en baby som ikke er søt. Selvsagt ser jeg at enkelte er mer 'billedskjønne' enn andre, men alle babyer er søte på sin måte. Feks Olsen - tvillingene. De var ikke vakre som babyer, men veldig søte. Blir lei meg når noen sier slikt. Anonymous poster hash: c44f3...331 Herre, så teit å si sånt! Klart du har sett babyer som ikke er søte!! Man trenger narurligvis ikke å si det høyt, men det må være lov å mene at noen babyer er stygge! Anonymous poster hash: 1d9bb...06f Vel, du får lov å tenke det. Men sånn er det, kjære deg😊 Anonymous poster hash: c44f3...331
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har til dags dato ikke sett en baby som ikke er søt. Selvsagt ser jeg at enkelte er mer 'billedskjønne' enn andre, men alle babyer er søte på sin måte. Feks Olsen - tvillingene. De var ikke vakre som babyer, men veldig søte. Blir lei meg når noen sier slikt. Anonymous poster hash: c44f3...331 Herre, så teit å si sånt! Klart du har sett babyer som ikke er søte!! Man trenger narurligvis ikke å si det høyt, men det må være lov å mene at noen babyer er stygge! Anonymous poster hash: 1d9bb...06f Jeg har faktisk aldri sett en baby som ikke er søt. Klart, noen er rare i tillegg. Eller pussige som HI skriver. Og ikke alle er vakre. Men søte er de på en eller annen måte uansett. Anonymous poster hash: b8ff6...f80
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har til dags dato ikke sett en baby som ikke er søt. Selvsagt ser jeg at enkelte er mer 'billedskjønne' enn andre, men alle babyer er søte på sin måte. Feks Olsen - tvillingene. De var ikke vakre som babyer, men veldig søte. Blir lei meg når noen sier slikt. Anonymous poster hash: c44f3...331 Herre, så teit å si sånt! Klart du har sett babyer som ikke er søte!! Man trenger narurligvis ikke å si det høyt, men det må være lov å mene at noen babyer er stygge! Anonymous poster hash: 1d9bb...06f Du er da veldig bastant. Jeg har ALDRI sett en stygg baby. Når noen er stygge så er det fordi de har råtten personlighet og dårlige verdier. En baby har ingen av delene. Du derimot..... HI Anonymous poster hash: 1bd92...801
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #7 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har til dags dato ikke sett en baby som ikke er søt. Selvsagt ser jeg at enkelte er mer 'billedskjønne' enn andre, men alle babyer er søte på sin måte. Feks Olsen - tvillingene. De var ikke vakre som babyer, men veldig søte. Blir lei meg når noen sier slikt. Anonymous poster hash: c44f3...331 Herre, så teit å si sånt! Klart du har sett babyer som ikke er søte!! Man trenger narurligvis ikke å si det høyt, men det må være lov å mene at noen babyer er stygge! Anonymous poster hash: 1d9bb...06f Det er faktisk ganske stygt bare å se deg skrive "noen babyer er stygge". Det er ganske ille npr noen er stygge synes jeg. Ser sjelden stygg folk, da voksne. Ser mange hverdagslige og slitne, men sjelden stygge. Kan ikke huske sist jeg tenkte det. Har tilgode å se en stygg baby på mine 27 år. Klart noen er mer billedlig vakker, men stygg baby?? Anonymous poster hash: 8cf64...5df
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Stor forskjell på søt og billedskjønn. Alle babyer er jo søte da de har noe uskyldig over seg. Jeg ville aldri sagt føler tenkt at en baby er regelrett stygg. Og utseende kan jo ende seg. En venninne av meg har en jente som var langt fra noen bildeskjønn baby/spedbarn. I en alder av 10 år er denne jenta virkelig vakker. Anonymous poster hash: f4d6b...6f0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #9 Skrevet 14. desember 2015 Jeg gjør det samme. Om jeg møter en baby/et barn jeg ikke liker utseende på, så komplimenterer jeg for noe annet. Og om babyen smiler, så har du jo letteste utvei servert på et sølvfat. "Heia,bare smiiiler du du da? Såååå blid du er da!" Anonymous poster hash: 9bd19...d53
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #10 Skrevet 14. desember 2015 Jeg jobber på en barneavd, og ser stadig stygge barn. Sier ingenting jeg da, bare gjør jobben min! På privateid så bruker også jeg "så blid, så fin i tøyet etc" om stygge unger Anonymous poster hash: 65687...8a8
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #11 Skrevet 14. desember 2015 Ei på barselgruppa mi hadde en unge som virkelig ikke var pen, for å si det slik. Ungen var visst normal, men så ut som h*n hadde et syndrom, i tillegg til rare proporsjoner på ting. Men jeg løy, å som jeg løy Anonymous poster hash: 480c7...2e2
mamma_bergen Skrevet 14. desember 2015 #12 Skrevet 14. desember 2015 Man klarer alltid å finne noe pent å si om babyer selv om de ikke er bildeskjønne Hår, øyne, utstråling, humør, smil, osv. Får litt vondt i magen når det er snakk om "stygge unger"!
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #13 Skrevet 14. desember 2015 Ei på barselgruppa mi hadde en unge som virkelig ikke var pen, for å si det slik. Ungen var visst normal, men så ut som h*n hadde et syndrom, i tillegg til rare proporsjoner på ting. Men jeg løy, å som jeg løy Anonymous poster hash: 480c7...2e2 Uff... Jeg vet ikke hvorfor, men innlegget ditt fikk lyd i hodet mitt. Og den stemmen var grusom🙊 Anonymous poster hash: 769d8...946
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #14 Skrevet 14. desember 2015 Ei på barselgruppa mi hadde en unge som virkelig ikke var pen, for å si det slik. Ungen var visst normal, men så ut som h*n hadde et syndrom, i tillegg til rare proporsjoner på ting. Men jeg løy, å som jeg løyAnonymous poster hash: 480c7...2e2 Uff... Jeg vet ikke hvorfor, men innlegget ditt fikk lyd i hodet mitt. Og den stemmen var grusomAnonymous poster hash: 769d8...946 Eh...javel? Og hva skal det bety? Anonymous poster hash: 480c7...2e2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #15 Skrevet 14. desember 2015 Ei på barselgruppa mi hadde en unge som virkelig ikke var pen, for å si det slik. Ungen var visst normal, men så ut som h*n hadde et syndrom, i tillegg til rare proporsjoner på ting. Men jeg løy, å som jeg løyAnonymous poster hash: 480c7...2e2 Uff... Jeg vet ikke hvorfor, men innlegget ditt fikk lyd i hodet mitt. Og den stemmen var grusomAnonymous poster hash: 769d8...946 Eh...javel? Og hva skal det bety? Anonymous poster hash: 480c7...2e2 Nei si det du Anonymous poster hash: 769d8...946
soleia Skrevet 14. desember 2015 #16 Skrevet 14. desember 2015 Jeg har til dags dato ikke sett en baby som ikke er søt. Selvsagt ser jeg at enkelte er mer 'billedskjønne' enn andre, men alle babyer er søte på sin måte. Feks Olsen - tvillingene. De var ikke vakre som babyer, men veldig søte. Blir lei meg når noen sier slikt. Anonymous poster hash: c44f3...331 Herre, så teit å si sånt! Klart du har sett babyer som ikke er søte!! Man trenger narurligvis ikke å si det høyt, men det må være lov å mene at noen babyer er stygge! Anonymous poster hash: 1d9bb...06f Eg synes ingen babyar er stygge, og er ganske forferda over at folk kan meine noko slikt. Ikkje alle er like yndige, men alle har noko ved seg.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #17 Skrevet 14. desember 2015 Ei på barselgruppa mi hadde en unge som virkelig ikke var pen, for å si det slik. Ungen var visst normal, men så ut som h*n hadde et syndrom, i tillegg til rare proporsjoner på ting. Men jeg løy, å som jeg løyAnonymous poster hash: 480c7...2e2 Uff... Jeg vet ikke hvorfor, men innlegget ditt fikk lyd i hodet mitt. Og den stemmen var grusomAnonymous poster hash: 769d8...946 Eh...javel? Og hva skal det bety?Anonymous poster hash: 480c7...2e2 Nei si det du Anonymous poster hash: 769d8...946 Det var sikkert ekko av din egen skinnhellige stemme. Eller mener du at det er bedre at flere her sier de ser stygge babyer hele tiden, men når jeg sier at denne ungen var rar i utseende, men jeg fikk moren til å bli glad ved å rose ungen og holde for meg selv min egentlige mening ( gikk ikke rundt og fortalte om denne ungen til andre,liksom) så er det så ille og grusomt? Dessuten kan du droppe den barnslige " om du ikke vet hva du har gjort gidder jeg ikke si det til deg heller"- tonen Anonymous poster hash: 480c7...2e2
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #18 Skrevet 15. desember 2015 Jeg jobber på en barneavd, og ser stadig stygge barn. Sier ingenting jeg da, bare gjør jobben min! På privateid så bruker også jeg "så blid, så fin i tøyet etc" om stygge unger Anonymous poster hash: 65687...8a8 Hjelpes, du høres ut som et sjarmtroll. På mine 15 år i helsevesenet har jeg ikke en eneste gang tenkt at et barn er stygt!!!! Faktisk heller ikke en voksen. Jeg fokuserer på det gode i alle, og bedømmer ikke utseende til folk. Anonymous poster hash: d6bb9...5c6
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #19 Skrevet 15. desember 2015 Jeg har til dags dato ikke sett en baby som ikke er søt. Selvsagt ser jeg at enkelte er mer 'billedskjønne' enn andre, men alle babyer er søte på sin måte. Feks Olsen - tvillingene. De var ikke vakre som babyer, men veldig søte. Blir lei meg når noen sier slikt. Anonymous poster hash: c44f3...331 Herre, så teit å si sånt! Klart du har sett babyer som ikke er søte!! Man trenger narurligvis ikke å si det høyt, men det må være lov å mene at noen babyer er stygge! Anonymous poster hash: 1d9bb...06f Vel, du får lov å tenke det.Men sånn er det, kjære deg😊 Anonymous poster hash: c44f3...331 Enig Jeg har også til gode å se en stygg baby. Absolutt alle jeg har møtt har vært søte. Noen direkte vakre også - og det er jo greit. Alle har vært søte. Anonymous poster hash: 0e1c9...dd2
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. desember 2015 #20 Skrevet 15. desember 2015 Hvis han er en veldig blid og smilende gutt så kan det jo hende at folk kommenterer det fordi det er det de først og fremst legger merke til? Jeg kommenterer aldri fremmedes barns utseende, men det hender i blant jeg sier noe hyggelig til en blid og morsom liten som smiler og shower litt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #21 Skrevet 15. desember 2015 Datteren min var ikke søt som baby. Faktisk, virkelig ikke. Men hun har alltid vært en strålende sjarmerende unge! Nå er hun ti år gammel, og fra hun var 2-3 år har hun vokst seg finere, men hun er ikke akkurat noe over snittet tror jeg. Hun er derimot fortsatt verdens mest inkluderende og oppriktig blide unge, og veldig populær. Så utseende er selvsagt ikke alt. Og et "mindre pent" barn er da ikke dømt til et liv i skyggen. Anonymous poster hash: fdc6f...c9f
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #22 Skrevet 15. desember 2015 Uff, dette er ikke lett 😞 jeg er typen som synes de fleste babyer er veldig søte. Så fikk min nærmeste venninne baby og både de og vi rundt fikk sjokk av hvordan babyen så ut 🙊😳 Babye så ut som den hadde et syndrom, ja, og var i tillegg veldig tykk det første året. Babyen var også veldig grinete og ikke særlig blid.. I begynnelsen sa jeg bare "så god", "så deilig unge" osv, men jeg bestemte meg for at jeg skulle si at babyen var pen, så jeg bare gjorde det og jammen ble ikke babyen pen (i mine øyne). Jeg så at det betydde mye for moren at jeg var så raus med komplimenter, da hun har sagt rett ut at hun fikk helt sjokk av babyens utseende og måtte venne seg til det. Babyen har heldigvis vokst av seg alt det "rare" og er i dag en hjerteknuser som både ser pen ut og har en nydelig personlighet. Dette er IKKE lett og jeg tror ikke de som sier de ikke har sett en baby som ikke er skjønn har sett en som avviker så fra "normalen" som det min venninnes gjorde. Hun så det jo godt selv, og alle andre så det. Til og med moren hennes og søskna hennes kommenterte det (ikke til henne) at babyen så veldig pussig ut. Anonymous poster hash: b143c...9e0
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #23 Skrevet 15. desember 2015 Uff, dette er ikke lett jeg er typen som synes de fleste babyer er veldig søte. Så fikk min nærmeste venninne baby og både de og vi rundt fikk sjokk av hvordan babyen så ut Babye så ut som den hadde et syndrom, ja, og var i tillegg veldig tykk det første året. Babyen var også veldig grinete og ikke særlig blid.. I begynnelsen sa jeg bare "så god", "så deilig unge" osv, men jeg bestemte meg for at jeg skulle si at babyen var pen, så jeg bare gjorde det og jammen ble ikke babyen pen (i mine øyne). Jeg så at det betydde mye for moren at jeg var så raus med komplimenter, da hun har sagt rett ut at hun fikk helt sjokk av babyens utseende og måtte venne seg til det. Babyen har heldigvis vokst av seg alt det "rare" og er i dag en hjerteknuser som både ser pen ut og har en nydelig personlighet. Dette er IKKE lett og jeg tror ikke de som sier de ikke har sett en baby som ikke er skjønn har sett en som avviker så fra "normalen" som det min venninnes gjorde. Hun så det jo godt selv, og alle andre så det. Til og med moren hennes og søskna hennes kommenterte det (ikke til henne) at babyen så veldig pussig ut. Anonymous poster hash: b143c...9e0 Jeg er ikke enig med deg. Uansett utseende på babyer og små barn så har jeg aldri sett noen som ikke er skjønne. Men det har kanskje med det å gjøre at en person aldri bare er det ytre for meg, jeg er mer opptatt av utstråling og personlighet. Noen er heldigere med å ha et mer "klassisk vakkert" utseende enn andre. Men når jeg sier at jeg ikke har sett uskjønne babyer så mener jeg det virkelig. Så en gang en baby med stort hakeskår på sykehuset - fantastisk skjønn baby med utrolig levende og glitrende øyne, en enste stor sjarmklump som bare var utrolig skjønn. Samfunnet er så opptatt av utseende at jeg tror det er det som får mange til å reagere når de ser babyer og småbarn som kanskje er litt mindre heldig med sitt første utseende, man kan tenke på at det barnet senere kan møte ufortjent dårlige holdninger hos andre. Men da gjelder det jo å heller gi barnet et positivt selvbilde og selvtillit fra det er lite slik at det har verktøy til å møte slike dumme holdninger. Og ofte er det de med utseende litt utenfor "normalen" som får de mest interessante ansiktene som voksne. Men jeg har aldri sett en baby som ikke er skjønn! Likevel er det ikke ofte jeg sier det - nettopp fordi jeg legger mer merke til utstråling og personlighet. Så Hi - om jeg kjenner din venninne så kan jeg være en av de som ikke sier at barnet hennes er søt/skjønn selv om jeg mener det. Jeg bare synes andre egenskaper er langt viktigere og derfor kommenterer slike positive egenskaper i stedenfor det ytre. Anonymous poster hash: 491cf...6bd
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #24 Skrevet 15. desember 2015 Stygg baby??? Hvordan kan små deilige babyer være det? Dere som sier babyer er stygge, SER dere ikke? Ser dere ikke de nydelige øynene, ser der ikke de små klubbehendene og det vakreste av alt, det lille tannløse smilet? Anonymous poster hash: 769d8...946
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2015 #25 Skrevet 15. desember 2015 Stygg baby??? Hvordan kan små deilige babyer være det? Dere som sier babyer er stygge, SER dere ikke? Ser dere ikke de nydelige øynene, ser der ikke de små klubbehendene og det vakreste av alt, det lille tannløse smilet? Anonymous poster hash: 769d8...946 Noen ganger blir det skjønne overskygget av det merkelig stygge! Anonymous poster hash: 65687...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå