Gå til innhold

"Usynlig sykdom"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et år med mye "sykdom" har jeg virkelig fått ny respekt for alle kronisk syke, spesielt de som har en sykdom som ikke vises utenpå!

Jeg har slitt med blødninger utenom menstruasjon og så store mensblødninger at man skulle tro det var tull det siste året. Jernnivåene er kronisk lave selv med maksdose av tilskudd, som igjen fører til en veldig slapp og sliten kropp. Smerter har jeg daglig..begynte å bli redd for at dette var slik livet skulle være fremover, før en ny lege endelig tok meg seriøst og henviste meg til sykehuset. Der viste det seg at jeg har en stor svulst i livmora (den var heldigvis godarta), og jeg har fått time til operasjon etter nyttår.

Det som nesten har slitt mest på meg har vært det at jeg ikke har kunnet jobbe, smertene er så store, og blødningene kommer så plutselig at jeg har ikke hatt sjangs til å gjøre noe særlig siste 5 mnd..

Møtt mange sure kollegaer som lurer på hvorfor jeg f.eks orket å male barnerommet. Det de ikke visste var at jeg sto der med bleie og blod nedover låra, brukte 6 uker på å male det ferdig, og sov 3 timer om dagen for å orke noe som helst.

Så, all ære til dere som hele tiden må forsvare en sykdom/diagnose dere har, som hele tiden blir uglesett, som sliter med å bli tatt seriøst! En god klem fra meg :)

Anonymous poster hash: 0777d...f76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse god bedring! :)

Anonymous poster hash: e7421...535

Skrevet

Takk.

Jeg fikk kyssesyken for 6 år siden, ble veldig syk, 2 uker på sykehus. Har aldri blitt frisk igjen og har fått diagnosen ME.

Lykke til med operasjon og restitusjon, når du går våren i møte er du frisk og rask igjen :)

Anonymous poster hash: fe506...cdf

Skrevet

Så bra du omsider ble tatt på alvor og fant ut hva som feiler deg - og at du får gjort noe med det :)

Lykke til med operasjonen. Husk at kroppen din nå er så sliten at du må gi den litt tid til å bygge seg opp igjen etterpå også.

Jeg har mange år bak meg med sykdom. Siste tre årene vært i div. utredning uten at de finner årsaken til hva som feiler meg. Nå har de begynt å mumle om å sende meg til utlandet om de ikke finner noe. Ting tar altfor lang tid. Ikke vært i jobb på to år nå, og jeg mistrives med det. Men godt å høre at du fant ut av ting, Hi, og at du også kan få hjelp for det! :)

Jeg tror det du skriver er viktig, mange som ikke kan forstå hvordan det er å gå med usynlig sykdom. Jeg har også av leger fått høre at jeg ser for frisk ut til at jeg kan være syk, også spesialister på sykehus - selv om de har prøvesvarene mine foran seg. Så det er ikke bare ute blant folk man kan oppleve slike holdninger.

Klem til deg også, Hi :)

Anonymous poster hash: c3ed7...1f2
Skrevet

Spør om du kan få jern intravenøst siden du har då store blødninger.

Anonymous poster hash: 99832...c2e

Skrevet

God bedring til deg og Takk for omtanken :)

Anonymous poster hash: 102f5...190
Skrevet

Takk for bedrings-ønsker :) Heldigvis vil jeg bli frisk igjen, ja, føler virkelig med dere som har slike tunge dager hele livet!

Jern intravenøst får jeg innimellom, men det går ned på bunn igjen etter en runde med menstruasjon. Skulle få en dose etter operasjonen, så da håper jeg formen kommer raskt tilbake :)

Hi

Anonymous poster hash: ee1ca...04c

Skrevet

God bedring og lykke til med operasjon :)

Håper du får en fin jul selv om operasjonen er over nyttår.

Det er ikke alltid like lett å være kroniker, nei, takk for innlegget ditt!

Anonymous poster hash: 798e7...c08

Skrevet

Hva er egentlig usynlig sykdom? Er det noen sykdommer som er synlige? Jeg har to kroniske sykdommer selv og det er ikke alltid like lett for andre å forstå hvordan man har det. Men det er jo ikke fordi sykdommen er usynlig, men fordi de ikke har den selv.

Anonymous poster hash: 9e43a...6b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...