Gå til innhold

Hva har du og mannen din i samlet inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vi se.. 400 000

Anonymous poster hash: d07f2...b5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tjener som regel rett over 1 million. Vi er i starten av 30 årene, jeg har noe høyere lønn enn mannen min, men han jobber mer overtid, så ender opp ganske likt. Mannen min holder på med videreutdanning, så om noen år håper jeg vi høster litt frukter av det:)

Anonymous poster hash: 83eb4...33e
Skrevet

Tjener ca 850 000 samlet

Anonymous poster hash: c4551...89a

Skrevet

Vi har 46900,- utbetalt totalt i mnd. Mannen på uføretrygd og jeg på aap. Gidder ikke regne det ut i årslønn. Vi er fornøyde og har så vi klarer oss, men skulle helst vært friske å jobbet...

Anonymous poster hash: 2192b...7ce

Skrevet

Syyykt. gleder meg til jeg er ferdig utdannet og kan si en høyere sum. Men med meg som lærling og gubben innen salg så ligger vi på 450 000,-

Vi får det da til å gå rundt, men det er det, endelig snart ferdig som lærling, da håper vi på bedre tider ;)

Anonymous poster hash: e1458...9e2
Skrevet

Enten så svarer alle med god inntekt på denne tråden eller så lyver folk basert på svarene her skulle man tro over halvparten av nordmenn tjener over 1 mill i året

Anonymous poster hash: 66c1c...b41

Tror det er endel som ikke er helt sannferdige når de svarer. Har ingen tro på at flesteparten her har godt over 1 mil i inntekt

Anonymous poster hash: 79c66...9b6

Vel... Det korrelerer jo ganske bra med at mange her inne sier de selv er ellee er sammen/gift med sivilingeniører bl.a.

Anonymous poster hash: 23733...48d

Skrevet

1,1 i året. Han tjener mest og jeg har lengst utdanning 😡

Anonymous poster hash: 07b6f...c79

So what? Det er ikke bare lengden på utdannelsen som teller, du skjønner det?

Må flire av utsagnet ditt. 5 år på høyskole med tilhørende studielån og mannen har kun vgs og 200K mer i året. Utdanning handler om langt mer enn fag, men det er urettferdig at lang utdanning ikke lønner seg.

Anonymous poster hash: 07b6f...c79

Du må le så mye du vil. Jeg vet jeg har rett i dette. Det at man har lang utdanning betyr ikke at man er bedre egnet til feks enkelte typer lederjobber enn de som ikke har det. Og nei, jeg antar ikke at din mann har det.

Det som bestemmer hva slags lønn man fortjener er hvor mye arbeidsgiver er villig til å gi for akkurat dine egenskaper, både faglige og personlige egenskaper. Det har i utgangspunktet ingenting med lengde på utdanning eller mengde studielån (å trekke frem det siste der er jo bent ut tåpelig - det er ikke arbeidsgivers ansvar hvor mye gjeld man har, uansett type) å gjøre. Det burde jo du også vite, som har så lang utdanning.

Og å påstå at det er "urettferdig" (et ord man burde slutte å bruke etter fylte 6 år), blir teit. Men for å bli med på den "galeien" litt: LIVET er urettferdig. Det må man bare leve med.

Du har ikke forstått mye. Høy formell kompetanse koster å tilegne seg, derfor er det mer enn rimelig at arbeidsgiver betaler for å få bruke denne kompetansen i bruk. Om utdanning ikke lønner seg vil færre ta den kostnaden og samfunnet som helhet vil lide. Likevel er det slik at en del bransjer har langt dårligere lønnsvilkår enn andre og ofte henger dette sammen med hvor mye penger stillingen genererer på kort sikt.

Min mann og jeg har like lang utdanning og samme utdanningsnivå. Han jobber privat og tjener dobbelt så mye som meg. Jeg jobber i det offentlige med et viktig område som i langtidsperspektiv sparer samfunnet for store utgifter. Fra år til år er likevel min jobb en utgiftspost i budsjettet. Derfor vil jeg nok alltid ligge langt under mannen. Til sammen har vi 1,3 mill.

Anonymous poster hash: 67f41...8af

Enig i det meste du sier, men det er tilbudet og etterspørselen etter kompetanse som avgjør lønnsnivået. At du som offentlig ansatt har lavere lønn enn din mann som jobber i næringslivet er en selvfølge. Din jobb er sikker som banken mens han kan bli permittert eller sagt opp ved nedskjæringer i bransjen.

Anonymous poster hash: fb7f7...d3b

Skrevet

Ca 1,6 million. Mye lån da.

Anonymous poster hash: 2959b...c0b

Skrevet

470.000. Det går såvidt! Har lite lån på huset da😊

Skrevet

Vi har ca 1,1 mill.

Jeg spl med litt over 500000kr( inkl skifttillegg+ ekstravakter)

Han: 570000kr ingeniør.

Anonymous poster hash: 9bc04...097

Skrevet

Vi har ca 10500000. Det synes jeg er helt ok. Lever ikke knallfett, men har relativt stor bolig i Oslo (vi er fem), og har til det vi trenger.

Anonymous poster hash: a5cd7...793
Skrevet

Vi har ca 10500000. Det synes jeg er helt ok. Lever ikke knallfett, men har relativt stor bolig i Oslo (vi er fem), og har til det vi trenger.

Anonymous poster hash: a5cd7...793

10 mill?? Lever ikke fett?

Anonymous poster hash: e019c...d49

Skrevet

Vi har ca 1.mill tilsammen (mannen betaler barnebidrag + litt ekstra for å hjelpe eksen, for 2 barn. Vi har huslån i tillegg. Så kan ikke kjøpe alt vi vil ha, men har det ikke vondt på noen måte heller.). 

Anonymous poster hash: 22418...6b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...