Gå til innhold

Noen land har krig med våpen, Norge med priser.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det godt dere!

Er det egentlig riktig, i disse dager med krig, terrorisme osv å kalle det Kiwi og Rema driver med for krig?

Får en dårlig smak av misbruk av ordet.

Anonymous poster hash: 2c744...72b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det godt dere!

Er det egentlig riktig, i disse dager med krig, terrorisme osv å kalle det Kiwi og Rema driver med for krig?

Norge er og ett land med stor våpeneksport...så vi bidrar til krigen. 

Anonymous poster hash: 5432a...f24

Skrevet

Vi har det godt dere!

Norge er og ett land med stor våpeneksport...så vi bidrar til krigen.

Anonymous poster hash: 5432a...f24

Ikke bare våpeneksport vi driver med, vi er med å krige, norske soldater....

Men nå var det ikke helt det som var poenget mitt.

Skrevet

Så ordet "krig" trenger en trigger warning? Gud bedre....

Anonymous poster hash: d9e64...9ee

Skrevet

Det her er egentlig ikke morsomt, men likevel en... søt? historie. Eller, ikke søt, men bittelitt komisk? 

Min farmor har en venninne som såvidt holder kontakt med virkeligheten. Demens som etter hvert har blitt litt for ille, men hun bor fortsatt hjemme og ferdes ute blant folk tilsynelatende uten problemer. Min farmor møtte på henne på den lokale Extra-butikken midt i denne priskrigen, og sperret øynene. Denne damen hadde fylt handlevognen med alt for mye. Hermetikk, poteter, suppeposer, lyspærer og alt mulig. Damen sa som det var til farmor at det var jo krig, så hun måtte hamstre godt nå. Nevnte såvidt at rasjoneringen var bra, for alle måtte jo få sin del, men hun var overrasket over at det ikke var flere mennesker ute på hamstring, og pratet videre om krigen. Da begynte min farmor å ense at noe ikke var som det skulle, før hun skjønte at denne damen snakker om en faktisk krig. Damen var i slutten av tenårene da andre verdenskrig brøt ut, så hun har nok vært med på hamstring før. 

Ok, historien er hverken søt, eller morsom, men den beskriver jo litt av meningen bak ordet krig. 

Anonymous poster hash: c781d...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...