Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Vurderer å dra fra min samboer, pga utroskap. Vi har vært sammen i 10 år og har 1 barn. Men økonomien stopper meg, tror jeg. Tjener med barnetrygd, 340 000 ca i året. Vi har hus sammen, men ikke eid så lenga så tror bare vi går i null hvis vi selger. Har ikke råd å sitte alene med det (1.7 mill). Han tjener 410.000,- Hva har jeg krav på? Må prøve å se hvordan ting blir økonomisk før jeg evt går... Leiemarked er dyrt her, og for 2 soverom må jeg nok ut med 10 000,- Anonymous poster hash: a3534...dcf
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 Barnet går i bhg, hvis det har noe å si. Anonymous poster hash: a3534...dcf
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Mye avhenger jo av hvordan dere skal fordele samværet. Om dere skal ha barnet 50/50 har du ikke krav på noe som helst. Skal du ha barnet mest har du krav på en ekstra barnetrygd og bidrag fra far, Støtte til barnetilsyn (nav betaler ca 70% av regningen) og overgangsstønad er behovsprøvd, men siden du ikke tjener mer enn 340.000 vil du få støtten til barnetilsyn og litt overgangsstønad (overgangsstønaden beregnet utfra hva du tjener) Du tjener egentlig for mye til å få bostøtte, men om boligprisene er veldig høye der du bor kan det hende du får litt likevel. Søk for sikkerhets skyld. Så kan det hende du må fire på kravene da, og nøye deg med ett soverom. Man sulter heldigvis ikke ihjel i dette landet, men du får det jo trangere økonomisk enn du har nå Anonymous poster hash: 3b3be...d91
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Takk for svar. Blir nok jeg som evt har barnet mest... Noen som vet ca. hvor mye jeg har krav på? Hvis far har annenhver helg, hvor mye kan jeg forvente i bidrag? Anonymous poster hash: a3534...dcf
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Takk for svar. Blir nok jeg som evt har barnet mest... Noen som vet ca. hvor mye jeg har krav på? Hvis far har annenhver helg, hvor mye kan jeg forvente i bidrag? Anonymous poster hash: a3534...dcf Du kan legge inn din inntekt og hans inntekt i denne kalkulatoren så regner den ut ca bidrag. https://tjenester.nav.no/bidragsveileder/innledning?0 Anonymous poster hash: 3b3be...d91
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Det er jo ingen som kan svare deg på det! Det er jo avhengig av nøyaktig hvor mye du kommer til å ha barnet osv. Anonymous poster hash: 1a088...b46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå