Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #1 Skrevet 14. desember 2015 Akkurat blitt 2 mnd. Sovet MYE siden fødsel. I det siste har han begynt å være mer våken, men gråter og er utilpass nesten hele tiden han er våken. Gir jeg han pupp sovner han. Bysser jeg han så sovner han. Skal jeg fortsette å bysse han i søvn og la han sove dagen lang, eller bør han nå begynne å ha 2-3 faste dupper i løpet av dagen? Usikker på om.han gråter fordi han er trøtt eller fordi noe annet plager han,men han hadde vel ikke sovnet bare ved litt byssing om hn hadde veldig vondt i magen? Anonymous poster hash: d7f02...69f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #2 Skrevet 14. desember 2015 Altfor liten! Vil tro han trenger mer enn 2-3 dubber i løpet av dagen. Legg han når han virker trøtt, så kommer de faste tidene etterhvert Anonymous poster hash: 0c222...c7b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #3 Skrevet 14. desember 2015 Altfor liten! Vil tro han trenger mer enn 2-3 dubber i løpet av dagen. Legg han når han virker trøtt, så kommer de faste tidene etterhvert Anonymous poster hash: 0c222...c7b Når starter man ca? Har jo allerede fast leggetid (han styrer dette selv, men sovner fast ca samtidig hver kveld og sover hele natta). Anonymous poster hash: d7f02...69f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #4 Skrevet 14. desember 2015 Jeg ville ikke stresset med det før han er 6 mnd.. Som regel blir det faste tider av seg selv. 2-3 dupper er vanlig fra 6 mnd alder, men mange trenger mer søvn. Anonymous poster hash: 0c222...c7b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #5 Skrevet 14. desember 2015 Jeg ville ikke stresset med det før han er 6 mnd.. Som regel blir det faste tider av seg selv. 2-3 dupper er vanlig fra 6 mnd alder, men mange trenger mer søvn. Anonymous poster hash: 0c222...c7b Takk, da senker jeg skuldrene en halvmeter litt redd for at han gråt fordi jeg prøver for hardt å få han til å sove, men nå har han sovet siden jeg skrev innlegget så han var nok bare trøtt som vanlig 6 mnd ca,noteres i bakhodet Anonymous poster hash: d7f02...69f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #6 Skrevet 14. desember 2015 Babyen ordner selv faste dupper etter hvert. Du vil etter hvert se behovet tydelig. Fra 3 månedersalder er det vanlig at de begynner å få et mønster på søvnen (produserer da hormonet som skiller dag og natt), og da kan du starte med å legge ham til fast tid om kvelden (dvs vise baby at nå kan han bare sove, for nå er natta her, pysjen er på osv). Når han begynner å legge seg til fast tid om kvelden, vil som oftest dagsøvnen få en rytme i løpet av kort tid. Førstemann hos meg sov 3 faste dupper fra hun var 2,5 måned. La seg 19 hver dag. Skikkelig sovebaby dette, bare så det er sagt. Sov til 9, ca. Så sov hun ca to timers dupp tre ganger daglig. Da hun var 9-10 måneder gikk hun selv over til to dupper, som varte ca 3 timer hver. Så ble like mange timer søvn, men lengre våkenperioder imellom. Da hun var 12 måneder, gikk hun over til èn dupp, som gjerne varte i 3-4 timer. 1,5 år gammel begynte vi å trappe ned på søvnen, 2,5 år gammel så sluttet vi med dagsøvn (hun blir 3 i mars, og hender hun sover litt etter bhg eller om vi kjører bil).Andremann her er av et helt annet kaliber. Ingen rytme overhodet før hun var nærmere 4-5 måneder. Nå er hun 6 måneder, og hun sover ca 2 dupper til dagen. Dette er ingen sovebaby overhodet. Jeg vet aldri hvordan dag eller natt blir... Eneste rytmen hun har fast, er at hun er "natteklar" kl 19-20. Da er hun alltid trøtt og klar for sengen. Vil da ikke sove i vogn eller bilstol, kun sengen. Bare å slappe av, det ordner seg Anonymous poster hash: b3b15...9d5
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2015 #7 Skrevet 14. desember 2015 Babyen ordner selv faste dupper etter hvert. Du vil etter hvert se behovet tydelig. Fra 3 månedersalder er det vanlig at de begynner å få et mønster på søvnen (produserer da hormonet som skiller dag og natt), og da kan du starte med å legge ham til fast tid om kvelden (dvs vise baby at nå kan han bare sove, for nå er natta her, pysjen er på osv). Når han begynner å legge seg til fast tid om kvelden, vil som oftest dagsøvnen få en rytme i løpet av kort tid. Førstemann hos meg sov 3 faste dupper fra hun var 2,5 måned. La seg 19 hver dag. Skikkelig sovebaby dette, bare så det er sagt. Sov til 9, ca. Så sov hun ca to timers dupp tre ganger daglig. Da hun var 9-10 måneder gikk hun selv over til to dupper, som varte ca 3 timer hver. Så ble like mange timer søvn, men lengre våkenperioder imellom. Da hun var 12 måneder, gikk hun over til èn dupp, som gjerne varte i 3-4 timer. 1,5 år gammel begynte vi å trappe ned på søvnen, 2,5 år gammel så sluttet vi med dagsøvn (hun blir 3 i mars, og hender hun sover litt etter bhg eller om vi kjører bil). Andremann her er av et helt annet kaliber. Ingen rytme overhodet før hun var nærmere 4-5 måneder. Nå er hun 6 måneder, og hun sover ca 2 dupper til dagen. Dette er ingen sovebaby overhodet. Jeg vet aldri hvordan dag eller natt blir... Eneste rytmen hun har fast, er at hun er "natteklar" kl 19-20. Da er hun alltid trøtt og klar for sengen. Vil da ikke sove i vogn eller bilstol, kun sengen. Bare å slappe av, det ordner seg Anonymous poster hash: b3b15...9d5 Tusen takk for svar Anonymous poster hash: d7f02...69f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå