Gå til innhold

Hvordan limer jeg sammen pepperkakehuset????


Anbefalte innlegg

Skrevet

D er ferdig pyntet. Ser fot meg en katastrofe. Jeg kunne brukt limpistol men femåringen vil kunne spise av dette på juleafteb.

 

Anonymous poster hash: 25c00...7ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du smelter smørbukk-karamell i vannbad og så bruker du det som lim!

 

 

 

Anonymous poster hash: 8d0ed...d15

Skrevet

Bruker royal icing.

 

Se fra ca 4:40 i denne videoen

 



Anonymous poster hash: ede84...81d
Skrevet

Litt sent nå, men vurder denne til neste år :)

Jeg kjevler ut to brett med deig, steker deigen, og stikker ut delene når platene med deig er nystekte og varme. Slipper å lime delene i det hele tatt, bortsett fra pipa, men den er jo enkel med litt melis.

 

http://www.coolstuff.no/Pepperkakehus-former

 

Jernia har de også, jeg betalte 79kr, så litt billigere enn coolstuff.

 

Men, for å svare på spm; hører mange lykkes med smeltet smørbukk.

Skrevet

Det er best å pynte huset ETTER det er satt sammen. Da kan man skjule evt stygge eller skjeve skjøter med glasur og godterier... Vi bruker for øvrig knekk.

 

Anonymous poster hash: 5dc24...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...