Gå til innhold

Julefrokost på skolen- kun for foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har invitert stemoren sin dit. Føler det blir feil at hun skal dit også.. Kan jeg si nei?

Anonymous poster hash: 904c1...e1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om barnet ønsker stemor der så er det helt riktig at hun er der. Hva du tenker og føler er faktisk ikke viktig i det hele tatt. Vær glad for at barnet ditt som tross alt er skilsmissebarn har fått en stemor hun ønsker skal ta del i tingene som skjer... Du/dere valgte å la barna bli skilsmissebarn, da må dere bare svelge slike kameler, det er prisen dere må betale for at dere skal ha lykkelige skilsmissebarn.

Anonymous poster hash: 00bc2...fc1
Skrevet

Hva du føler her er faktisk ikke viktig i det hele tatt.

Barnet ønsker stemor tilstede, og da kan du ikke si nei.

Gjest Antarctica
Skrevet

Her pleier mormor å gå, og farfar har også vært med. De som har best tid på morgenen...

Skrevet

Les hva du skriver; BARNET har invitert stemor! Ringer det noen bjeller?

Anonymous poster hash: 4e93c...8c8

Skrevet

Oppfør deg fint, så kan stemor være en glede i barnets liv.

Hun tar ikke din plass, barnet har god plass til både mor og stemor.💜

Anonymous poster hash: a9129...df6

Skrevet

Om barnet ditt har invitert henne kan du ikke si nei, selvom du har aldri så lyst til å være smålig og egoistisk. Svelg kamelen og vær glad barnet ditt har et godt forhold til stemoren sin.

Anonymous poster hash: 13f53...c9c
Skrevet

Unger tenker seg ikke om. Hvis dette resulterer i at du - som er moren, ikke ønsker å gå synes jeg at du skal si dette til barnets far. Tenker nok at barnet helst vil ha mamma der.

Livet er ikke svart hvitt - dere som kun svarer at barnet har bevisst invitert stemoren. Sannsynligvis betyr det ikke så mye om hun er der eller ikke. Den viktigste er at mamma og pappa er tilstede. Stemor/tante/farmor etc er på andreplass uansett

Anonymous poster hash: f7839...e87

Skrevet

Unger tenker seg ikke om. Hvis dette resulterer i at du - som er moren, ikke ønsker å gå synes jeg at du skal si dette til barnets far. Tenker nok at barnet helst vil ha mamma der.

Livet er ikke svart hvitt - dere som kun svarer at barnet har bevisst invitert stemoren. Sannsynligvis betyr det ikke så mye om hun er der eller ikke. Den viktigste er at mamma og pappa er tilstede. Stemor/tante/farmor etc er på andreplass uansett

Det er ikke sikkert. Sønnen min er fryktelig begeistret for tanten sin (søsteren min), og hvis han hadde fått valget om å ha med henne eller meg på et arrangement så hadde han glatt valgt henne. Selvsagt er det viktigst å ha foreldrene der de fleste dagene i hverdagen, men ikke nødvendigvis hver gang når man skal noe gøy. ;)

Anonymous poster hash: b2c15...e38

Skrevet

Men er barnet i det heile tatt tent med ei mor som set sine eigne behov foran barnets?

"Eg elskar deg, men det er uaktuelt å ta meg saman og oppføre meg som ein vaksen ein times tid for di skuld, vennen."

Skrevet

Vær glad han tydeligvis har et godt forhold til stemor. Er ikke det dere enn alternativet?

Skrevet

Men er barnet i det heile tatt tent med ei mor som set sine eigne behov foran barnets?

Det kan du si, men..

Er barnet tjent med en mor som ofte må kvele egne behov for å tekkes at en såkalt stemor må møte opp? At alt skal handle om å holde ut, og ikke kunne kose seg med eget barn på arrangementer fordi far på død og liv må involvere en person til i dette?

Så lenge barnet har ett sett med oppegående foreldre MÅ ikke stemor/stefar alltid blande seg inn.

At en familie er ødelagt får vel være nok?

Skrevet (endret)

Det kan du si, men..

Er barnet tjent med en mor som ofte må kvele egne behov for å tekkes at en såkalt stemor må møte opp? At alt skal handle om å holde ut, og ikke kunne kose seg med eget barn på arrangementer fordi far på død og liv må involvere en person til i dette?

Så lenge barnet har ett sett med oppegående foreldre MÅ ikke stemor/stefar alltid blande seg inn.

At en familie er ødelagt får vel være nok?

Men no var det ikkje far som "på død og liv vil involvere en person til", men barnet som inviterar. Formodentlig fordi han vil ha henne der. Kor vanskelig kan det vere å ta ae8g saman?

Og såkalt stemor? Er du fem år?

Endret av ★
Skrevet

Det er ikke vanskelig å ta seg sammen og jeg er ikke 5 år. Hva slags debattform prøver du å benytte?

Min mening er at så lenge ett barn med skilfte foreldre har en mor eller far tydelig og veldig tilstede i sitt liv trenger de ikke såkalte steforeldre i tillegg. Kjæresten til mamma eller pappa er nok. Rollen som forelder kan de ta med egne barn.

Å være tilstede i livet som kjæreste holder. Dvs holde seg vekke fra arrangementer på skole og fritidsaktiviteter dere begge foreldrene likevel er tilstede for sine barn.

Vonar du oppfattar dette.

Skrevet

Det er ikke vanskelig å ta seg sammen og jeg er ikke 5 år. Hva slags debattform prøver du å benytte?

Min mening er at så lenge ett barn med skilfte foreldre har en mor eller far tydelig og veldig tilstede i sitt liv trenger de ikke såkalte steforeldre i tillegg. Kjæresten til mamma eller pappa er nok. Rollen som forelder kan de ta med egne barn.

Å være tilstede i livet som kjæreste holder. Dvs holde seg vekke fra arrangementer på skole og fritidsaktiviteter dere begge foreldrene likevel er tilstede for sine barn.

Vonar du oppfattar dette.

Og igjen dette "såkalla" og ten totale ignoreringa av at det var barnet som inviterte stemora og ikkje faren.

Og nei, eg ser ikkje korleis det å ekskludere mennesker barnet vil ha med skal vere særlig positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...