Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 Er sykemeldt nesten ut året, men merker allerede nå stor bedring i det som gjør at jeg er sykemeldt. Har opplevd dette før, og erfaring tilsier at bedringen tar mye lenger tid enn det det ser ut til nå. Er derfor legen har sykemeldt meg såpass lenge. Savner jobben min, og jeg blir "gal" av å gå hjemme. Hvis jeg vil tilbake på jobb om et par dager, kan da sykemeldinga oppheves? Evnt forandres slik at jeg jobber litt? Feks 50% ? Anonymous poster hash: 4c5f2...df1
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Det kan du. Men hør på legen! Når jeg sa jeg var mye bedre sa legen "fint, da er du sykemeldt litt til". Men skjønner han jo! Man er sykemeldt for en grunn, men er du veldig mye bedre og vet det ikke forverres av å jobbe redusert så er det bare å ringe legen
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #3 Skrevet 13. desember 2015 Bare ring legen din i morgen du, det er ikke noe problem at han skriver ut en gradert sykemelding istedenfor den på 100%. Men du bør jo passe på at du ikke lager krøll for arbeidsgiveren din også da, om de f.eks har leid inn en vikar som har kontrakt ut året blir det et problem om du kommer tilbake før tiden... Anonymous poster hash: ddd80...d63
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #4 Skrevet 13. desember 2015 Takk for svar 😊 Vet at arbeidsgiver ikke har leid inn vikar for meg. Da tar jeg nok en tlf til legen i morgen. Det er nok mulig hun anbefaler en gradert sykemelding så jeg ikke tar for hardt i, så får høre på henne hvis det er det hun anbefaler 😊 Anonymous poster hash: 8f8ed...172
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #5 Skrevet 13. desember 2015 Du trenger ikke snakke med legen. Det er bare å gå på jobb og føre opp på sykemeldingen hvor mange timer du er der. Jeg jobber med dette 👍 Anonymous poster hash: 8a5c8...f46
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #6 Skrevet 13. desember 2015 Som de andre sier går det fint å endre gradering. Du får da bare en ny sykemelding for den perioden endringen gjelder. Husk at dersom du går tilbake i jobb 100% så må du få en friskmelding fra legen. Anonymous poster hash: 39045...d3e
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #7 Skrevet 13. desember 2015 Som de andre sier går det fint å endre gradering. Du får da bare en ny sykemelding for den perioden endringen gjelder. Husk at dersom du går tilbake i jobb 100% så må du få en friskmelding fra legen. Anonymous poster hash: 39045...d3e Dette er feil. Du friskmelder deg selv på sykemeldingen. Ref. NAV. Anonymous poster hash: 8a5c8...f46
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #8 Skrevet 13. desember 2015 Som de andre sier går det fint å endre gradering. Du får da bare en ny sykemelding for den perioden endringen gjelder. Husk at dersom du går tilbake i jobb 100% så må du få en friskmelding fra legen. Anonymous poster hash: 39045...d3e Dette er feil. Du friskmelder deg selv på sykemeldingen. Ref. NAV. Anonymous poster hash: 8a5c8...f46 Det er riktig at du på sykemeldingen kan fører opp om du har jobbet mer enn du skulle ift sykemeldingen i sykemeldingsperioden, men hele perioden med sykemelding vil inngå i beregningen av maxdato. Dette betyr at om du fx hadde 14 dg med 100% sykemelding og er sykemeldt 100% i en uke og jobber 100% i neste så vil NAV utbetale sykepenger for 50% for hele perioden om du fører opp at du har jobber 37,5 timer i sykemeldingsperioden. For å unngå dette må du ha friskmelding fra legen. Anonymous poster hash: 39045...d3e
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #9 Skrevet 13. desember 2015 Man kan friskmelde seg selv. Flere ganger jeg har kastet hele sykemeldingen når jeg har gått ut fra legen. Men ville nok tatt gradert, siden du har vært borte/syk så lenge Greit å prøve seg først da. Anonymous poster hash: a7bae...85f
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #10 Skrevet 13. desember 2015 Her var det kommer inn flere svar ja! Det er nok lurt som noen sier å ta en gradert sykemelding... Skal som sagt ringe legen i morgen å snakke med henne. Har vært sykemeldt i ca 3,5 uke nå, noe som er leeeenge for meg å være vekk fra jobben. Takk for dere som har svart, er greit å få gjort ting på en ordentlig måte😊 HI Anonymous poster hash: 8f8ed...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå