Gå til innhold

Noen erfaring m amming m brystskjold her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en uke med andremann måtte jeg begynne m skjold. Jenta fikk ikke skikkelig tak, fikk hjelp på barsel men hun er så glupsk! Ble mye roligere når jeg ammet m skjold og siden har jeg fortsatt med det. Nå er jenta fem uker og jeg fikk kjeft av helsesøster pga skjold og hun mente at jenta vår ikke får nok mat siden hun hadde bare lagt på seg 320gr på 16 dager. Jenta er veldig fornøyd, er mer våken og sterk i nakken.

Ble lei meg etter dette.. M første så pumpet jeg, hadde for lite melk så hun hylte mye før vi beg m erstatning.

Anonymous poster hash: 8ea55...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte skjold med førstemann. Fungerte fint for meg, og gjorde at jeg klarte å amme. Men for helsesøster var skjold roten til alt ondt i verden virket det som 😠 Det rare er at ting som ikke var et problem, ble det da hun hørte jeg brukte skjold. Jeg tenker at så lenge det ikke er et problem for DEG, så bruker du skjold. Det er strevsomt å slite med ammingen og barn som ikke får tak, verre det enn å holde på med skjoldene,det blir jo fort en vane. Lykke til iallefall, og ikke la andre lage problemer ut av ting som ikke er et problem for deg ☺

Skrevet

Jeg brukte det på første. Hun fikk ikke nok melk, som førte til at hun lå på puppen hele tiden.

Ikke gikk jeg hun til å ta pupp eller flaske etter en stund med skjold heller, så for meg var dette slitsomt.

Men har hørt at det fungerer for andre, så kanskje også for deg :)

Anonymous poster hash: 22686...163

Skrevet

Min unge fikk ikke godt nok tak på brystvortene mine uten skjold. Så med skjold med ungen god og mett. Helsesøsteren du bruker kan bare klappe igjen nebbet sitt!

Anonymous poster hash: 45d00...d04

Skrevet

Med mine to eldste fikk jeg ikke til ammingen og ga flaske. Med nr 3 prøvde jeg å amme med skjold og det gikk kjempe fint. Lå på seg som hun skulle og ble mett.

Det jeg har lært etter 3 barn er at det er ikke alt du forteller til helsesøsteren. Slipper du unna en del negativitet.

Skrevet

Jeg fikk låne skjold på sykehuset fordi min sønn ikke hadde sterk nok sugerefleks. Stol på magefølsen din og ta helsesøster med en klype salt.

Anonymous poster hash: ee854...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...