Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 År etter år, jul etter jul... Alltid vet jeg hva som befinner seg under treet. Og det er kjempekjedelig! Folk maser og maser etter "ønskelister", helst så detaljerte som mulig. Jeg prøver å si at det er ikke så farlig, kjøp noe du har lyst til å gi bort. Men nei. Det er visst helt utenkelig. Er ikke overraskelsen halve gleden? Anonymous poster hash: b4012...78b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Jeg jobber i en butikk hvor man kjøper typiske julegaver, og ja - folk gir virkelig skriftlige ønskelister! Mange som kommer å sier at de skal ha det og det fordi det har gubben bestilt i år. Utrolig rart, vi har det ikke sånn hos oss. Vi kommer med noen enkle ønsker til familien, men ikke noe man forventer. De kan kjøpe det om de ikke kommer over noe annet. Jeg spør aldri hva folk ønsker seg, utenom barna mine da, jeg kjøper generelt hva jeg føler jeg har lyst å gi til folk. Anonymous poster hash: 154e9...db5
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #3 Skrevet 13. desember 2015 Skulle ønske vi hadde det slik... 🙁 Anonymous poster hash: b4012...78b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #4 Skrevet 13. desember 2015 Blir glad når jeg får noe jeg har ønsket meg. Skuffende å få noe dritt man ikke ønsker. Anonymous poster hash: 66a85...298
TPK Skrevet 13. desember 2015 #5 Skrevet 13. desember 2015 Mannen min og familien hans vil gjerne at jeg "bestiller" noe, men jeg er enig med HI, overraskelse er litt av gøyen.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #6 Skrevet 13. desember 2015 Si du ønsker deg en bok da vel, også kan de velge en bok til deg... Anonymous poster hash: 65e0d...b93
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #7 Skrevet 13. desember 2015 Hos oss er det faktisk slik. I hvert fall listen vi gir til foreldre og hverandre når det etterspøres en ønskeliste. Vi er begge studenter, og har såpass dårlig råd at vi sjeldent kjøper noe til oss selv med mindre det er absolutt nødvendig. Da bruker vi julen som en mulighet til å kunne ønske oss noe vi trenger eller har siklet på lenge, men som vi ikke har råd til å kjøpe selv. Er uasnett ting i relativt rimelige prisklasser. Jeg synes også det er kjekt med ønskeliste, spesielt fra barn. Synes det er vanskelig å vite hva en 8 år gammel gutt liker, og vil mye heller gi bort noe som faktisk blir lekt med, enn noe som bare blir liggende. Anonymous poster hash: 3b527...882
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #8 Skrevet 13. desember 2015 Jeg bruker ønskelister som en guide, vis pappa sier han ønsker seg ullgenser fex får han det + en liten ting jeg har valgt ut selv. I vår familie er barna såpass små at papiret er 1000 ganger mer gøy en selve gaven så vi som har barn ønsker oss somregel litt dyrere ting man "må" ha uansett, På veiene av barnet. vi voksne får somregel det vi ønsker oss + en overraskelse. Funker veldig fint for oss. Men føler på ingen måte at jeg MÅ følge ønskelistene til folk, syntes bare det er veldig greit å få noen spesifikke ønsker å gå etter når man skal kjøpe gaver til 30+ stk. Ikke like lett å finne på noe som passer til alle... Anonymous poster hash: 09968...86b
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #9 Skrevet 13. desember 2015 Jeg vil heller vite hva som er under treet, enn å få noe jeg ikke trenger i det hele tatt. Anonymous poster hash: eb182...287
QueeenBeee Skrevet 13. desember 2015 #10 Skrevet 13. desember 2015 Mulig vi kjenner hverandre godt, men vi gir aldri ønskelister og har fortsatt til "gode" å få bare ræl i julegave. Kun en jeg forlanger å få ønskeliste fra, men de er så kresner og synlig sure vis gaven ikke treffer blink. De er også de eneste jeg ikke liker å gi gave til. Skikkelig utrivelig og upersonlig gave, uten at jeg har kunnet legge tanker og litt innsats i. Bare å få ønsket, gå på butikken, betal og gå hjem. Ikke noe koselig gave å gi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå