Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #1 Skrevet 13. desember 2015 Hvordan gjør dere det med bilseter på sydentur? Det er 1 times kjøring til og fra flyplass og i tillegg kommer vi til å leie bil og kjøre litt rundt. Det er mulig å leie seter der vi skal, men de er ikke av typen vi ville brukt hjemme. Minste er 1,5 år og det er billige seter/ukjente merker som ser velbrukte ut (fikk tilsendt bilde av stolene de har) som ikke kan monteres bakover. Hva ville dere gjort? Ta med hjemmefra? Anonymous poster hash: bc95e...98c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #2 Skrevet 13. desember 2015 Tok med selv så lenge de brukte babystolen. Etter det har vi leid og nå har vi kjøpt bubble bum vi skal bruke på neste tur siden de er store nok, men liker å komme litt opp enda. Anonymous poster hash: 8a252...23a
Gjest Skrevet 13. desember 2015 #3 Skrevet 13. desember 2015 Hvis dere skal ha buss fra flyplassen til hotellet, så får du ikke brukt det setet. Hadde personlig ikke gidde å drasse på et sete i tilegg til bagasje.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #4 Skrevet 13. desember 2015 Ikke giddet?? Det er snakk om sikkerheten til barna mine det er snakk om da! Det er biltur til ig fra bosted. Anonymous poster hash: bc95e...98c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #5 Skrevet 13. desember 2015 Ikke giddet?? Det er snakk om sikkerheten til barna mine det er snakk om da! Det er biltur til ig fra bosted. Anonymous poster hash: bc95e...98c Hadde brukt setene de har til leie. Har drasset nok på bilseter og vogner til å vite når jeg ikke orker det. Hadde det vært bilferie over et par uker hadde jeg tatt med. Anonymous poster hash: 74ea8...b6c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #6 Skrevet 13. desember 2015 I Alicante fikk vi helt fine barnestoler med leiebilen. Tror det var Hertz. De var fremovervendt da, men akkurat det må man kunne leve med en ukes tid. Anonymous poster hash: c27ad...a12
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #7 Skrevet 13. desember 2015 De har som sagt sendt meg bilder av de setene dd har til leie og de ser ikke bra ut. Det blir mye kjøring da stedet vi bor på er litt avsides, så alt vi skal gjøre krever litt kjøring og i tillegg en drøy time kjøring på 130 km/t veier tur/retur flyplass. Det er mulig å ta med setet inn i kabinen til minste barnet? Anonymous poster hash: bc95e...98c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #8 Skrevet 13. desember 2015 Dette burde man vel egentlig tenke på når man bestiller sydentur med så små barn? At man reiser til et sted hvor man ikke er avhengig av bilkjøring/buss/taxi der man bor. Buss mellom flyplass og hotell må man jo regne med, og da må man dessverre bare holde babyen. Disse charterbussene til og fra flybussen har ofte en eller to bilseter, men ser de fleste bare holder babyen, gjerne i bæresele. Barnet ditt var kanskje litt større enn dette? Vi skal til syden med baby til sommeren og kommer da til å reise til Alcudia, Mallorca nettopp fordi at man da har alt man trenger i området rundt hotellet. Reising og opplevelser rundt omkring tar vi når barnet er større. Anonymous poster hash: df0f5...37a
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #9 Skrevet 13. desember 2015 Barnet er 1,5 år? Nei. Kan ikke ta setet med i kabinen. Kun babysete dersom du har eget sete. Anonymous poster hash: 74ea8...b6c
Blondzilla Skrevet 13. desember 2015 #10 Skrevet 13. desember 2015 Bilsetet kan bare tas med inn i flyet dersom du har kjøpt eget flysete til barnet. Du kan sende bilsetet som spesialbagasje sammen med vogn.
Blondzilla Skrevet 13. desember 2015 #11 Skrevet 13. desember 2015 Og bilsete i kabinen må være sånn babysete opp til 12 kg. Hvis barnet ditt er 1,5 år er han kanskje for stor for det setet?
Appelsinpiken Skrevet 13. desember 2015 #12 Skrevet 13. desember 2015 Mitt barn fikk plass i et britax babysafe da hun var to år, så om barnet hr plass i babystol så er det lettest å bare ta ned et slikt. Det får plass i bagasjehyllen. Et annet alternativ er å kjøpe eget ste til barnet og ta med stolen inn i kabinen og montere den der. Barnombord.no har en fin liste over stoler som får plass i flysetet. Eler så pakker du det godt inn og sender det som bagasje. Men ville absolutt tatt med eget sete ja.
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #13 Skrevet 13. desember 2015 Hadde helt klart tatt med barnets eget sete. Ingen garanti for at man får et sikkert sete, og mange ser ikke verdien av et bakovervendt sete. For oss har sikkerheten alt å si. Sannsynligvis går det greit og ingen kollisjoner, men om det ikke går bra, skal jeg ihvertfall ikke utsette barnet vårt for unødvendig skade fordi vi bare skulle være borte en uke eller to, og det sikkert går greit... Anonymous poster hash: 199b6...ba6
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #14 Skrevet 13. desember 2015 Helt enig med siste innlegg her! Kunne aldri levd med det hvis barnet mitt ble skadet fordi jeg ikke gadd å ta med setet hennes. Det er ikke SÅ mye styr altså, det er å få det gjennom flyplass og ut i bilen. Vi har reist til dette stedet i mange år og vi er ikke av typen som ferierer på store hotell med charterbuss og ligger ved bassenget, man må ikke det selvom man har barn. Jeg lurte bare på hvordan man ordner ting rent praktisk når det viser seg at utleirsetene ikke er noe bra. Jeg kan ikke kose meg på tur om ikke det kjæreste jeg har sitter trygt og godt. Vi reiser til akkurat dette stedet i dette landet og nabolandet fordi vi har familie og venner der, så det er ikke aktuelt med andre steder med kort vei til flyplass. Men jeg har nå funnet ut at vi kan ha med oss et britax two way elite ombord i flyet, så da ordner det seg jo greit! Anonymous poster hash: bc95e...98c
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2015 #15 Skrevet 13. desember 2015 Vi tok med setet på flyet som håndbagasje. Anonymous poster hash: 507b2...d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå