Gå til innhold

Tror mannen min har testosteronmanel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 45, lettere overvektig, lat, null energi, kulemage, mannepupper, null energi, økende problem med potensen, og nå har hn luttet å ta initiativ til sex heilt og fult.

Han er trøtt hele iden. Han har søvnape og bruker c-pap maslin om natta.

Førkrøp hsn intil eg og i kunne kose en stund gør han tok maska på og sovna. Noen ganger utviklet kosen seg til sex, andre ganger bare kos.

Nå tar hsn på seg maska før han evt komer med armen og jeg ligger på den noen minutter før han begynner å rykke og pese/snorke. Til tross for c-pap.

Går han på badet først så sover han allerede med masken på når jeg er ferdig på badet, selv om jeg går ned i senga mens han er på badet og går på badet med det samme han er ferig. Og jeg er rask på adet, hsn ligger rett ut og sover med masken på når jeg komer inn på soverommet.

-da føler jeg meg pyton.....

Jeg har hinta om misstanken til testosteron mangl, en han blåser i dårlig form og gir naturlig aldring skylda. Det er ikke han det er noe galt med, drt bare ER slik.....og kondisen hr altid vert dårlig, frisk luft og mosjon og trening har han altid hatet

Finnes det medsin? Mot testosteron nngel??

Anonymous poster hash: b04a9...ac7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes midler mot testosteronmangel ja, men han vil mest sannsynlig ikke få det av legen. Det er mer en bare litt sannsynlig at problemene hans vil løses med mosjon og kosthold. Men, hvordan du skal motivere ham til dette....?

Anonymous poster hash: 314d9...a60

Skrevet

Har han en reell testosterolmangel så kan han få hjelp for dette, ja. Et legebesøk og en enkel blodprøve kan påvise en ev. slik mangel. Vil tro at mannen din kanskje selv vet at han ikke har en slik mangel, og egentlig føler det ganske komfortabelt å leve som han gjør. Han er 45, han er ikke 75 eller 85. Han burde fremdeles være i super form om han orket og var frisk.

Legebesøk er nr. 1

Men behandling nr. en for søvnapné er vektreduksjon og trening!

Så det er stedet han må begynne - uavhengig om han har testosteronmangel eller ei.

Jeg ville stilt ultimatum. Han har ansvar som far og ektemann til å ta ansvar for sin egen helse. Jeg ville ikke levd med en mann som stormer bevisst mot sin egen helsemessige undergang pga. stahet og latskap. Da hadde jeg heller gått. Hadde han skaffet seg hjelp og vist initiativ så hadde jeg støttet ham gjennom det meste. Men livet er for kort til å kaste bort på en som selv ikke vil.

Anonymous poster hash: fe00d...28f
Skrevet

Må si det høres utrolig usexy ut med maske på når man legger seg.. Og når det attpåtil er hans egen skyld!

Jeg hadde ikke hoppa på ham for å si det sånn..

Jeg hadde ikke nølt, satt ultimatum. Mannen må jammen være med å arbeide for å få et forhold til å gli.

Anonymous poster hash: 49d9e...bd7

Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen, mannen her sovner fader meg hele kvelden gjennom, og vi prater aldri sammen før vi sovner. Isåfall avbryter han plutselig pratinga mi med et høyt snork. Veldig lite tiltrekkende.

Det virker som mannen din har blitt litt for komfortabel med deg. Du får si til han at ting må gjøres om du skal være lykkelig. Slå to fluer i en smekk og begynn å trene sammen, da får dere mosjon og nye opplevelser sammen!

Anonymous poster hash: 10ec3...f89

Skrevet

Usexy med maske....vel, masken er ikke hans feil. Når vi var hos legen ar jo eg overnevisk om at dette hadde med hans overvekt og gjøre. Og det lot jeg mannen min få høre også. Og troppet opp der hos legen og sa med dårlig skjult missnøye at han slapp vel den masken om han bare gikk ned i vekt.

Da så legen på meg og sa at denne mannens øvnapne er såalvorlig og denne ,madken må han nok ha resten av livet uavhengig av vekt.

Han er 172 høy og veier 86 kg.

Noen sier de heller ville brutt opp å gått. Tja, det hadde ikke jeg greid. Kaste 20 års ekteskap på båten??

Han synes ikke han har ett problem...

Skrevet

Kan dere ikke ta en felles livsstilendring?

I denne alderen kan man velge å la humla suse - ese ut og kjøre seg selv i grøfta. Eller, man kan ta grep og forbedre helsen sin og dermed livskvaliteten med mange hakk. Snakk om det til ham på en ikke-bebreidende måte. Vær entusiastisk og vis egen motivasjon, ikke legg inn skjulte stikk og kritik av ham. Hvis du kan være motivert på egne og felles vegne kan du muligvis få ham med. Legg fakta om helse og trening på bordet. Sett dere mål og sett i gang

Lykke til!

Skrevet

"Naturlig aldring", haha! Snakk om å lure seg selv. Jeg er 44 og syklet 92 km i høst - 50 km oppover og 40 ned sånn ca (Birken). Han veier alt for mye og kommer ikke til å leve lenge med den livsstilen. Så her hadde det vært på huet og ræva ut om han ikke hadde hatt respekt nok for familien til å endre seg. Selvsagt mangler han testosteron, det følger med overvekten. Det samme gjør søvnapnéen, tynne, trente mennesker har selvsagt ikke søvnapné.

Anonymous poster hash: 1925d...286

Skrevet

Medisin mot testosteronmangel er testosteron.

Det er imidlertid helt naturlig at menn i 40 årene opplever lavere testosteeonnivåer. Dette gjelder enten han er i god eller dårlig form, men utgangspunktet er forskjellig for de to.

En utrent person vil gå fra lave nivåer til enda lavere nivåer og en trent person vil gå fra høyere nivåer til lavere nivåer. Slik er vi konstruert, vi er fruktbare i ungdommen og blir mindre fruktbare når vi blir eldre. For menn er dette veldig merkbart siden testosteron er selve kilden til at menn er menn. Mindre testosteron= mindre mann.

En mann i 20 årene kan være rene supermann, men ettersom årene går vil lavere testosteronproduksjon gjøre 90 kg med muskler om til 90 kg (eller mer) med daukjøtt. Dette er uunngåelige endringer for alle menn, men selvsagt vil fysisk form og utgangspunkt være avgjørende for hvor merkbart det er for omgivelsene.

Hi: mannen din burde uansett få tilført testosteron. Det er ikke naturlig og det kan medføre økt fare for prostatakreft, men det vil gi en fantastisk økt livskvalitet for deg og ikke minst han selv. Noen leger skriver ut testosteronpreparater, men de er dessverre i fåtall så lykke til med deres søken etter en ny vår.

Anonymous poster hash: a7bda...758

Skrevet

Usexy med maske....vel, masken er ikke hans feil. Når vi var hos legen ar jo eg overnevisk om at dette hadde med hans overvekt og gjøre. Og det lot jeg mannen min få høre også. Og troppet opp der hos legen og sa med dårlig skjult missnøye at han slapp vel den masken om han bare gikk ned i vekt.

Da så legen på meg og sa at denne mannens øvnapne er såalvorlig og denne ,madken må han nok ha resten av livet uavhengig av vekt.

Noen sier de heller ville brutt opp å gått. Tja, det hadde ikke jeg greid. Kaste 20 års ekteskap på båten??

Han har kulemage og mannepupper - for mye østrogen. Han er 172 høy og veier 86 kg og er utrent, da er det enda større overvekt enn om han var trent. Mannen din gir blaffen i egen helse. Og dessverre så møtte han en lege som ikke tok tak i det alle med søvnapné må ta tak i - nemlig overvekten! Det er dårlig arbeid av legen! Og din mann velger å bruke det som en sovepute slik at han slipper å gjøre noe med helsen sin. På samme måte som han prøver å skylde på helsen med alderen.

Min eks er nå 48 år, han har fremdeles en kropp som en slank 30-åring i god fysisk form. Han trener ikke tungt, men han trener jevnt, stort sett tre ganger i uken. Han passer kostholdet sitt, han har hud som en tenåring. En tidligere eks av meg er nå 52, han trener lite, men han svømmer innimellom og går en god del. Han er slank, ikke tegn til mage eller pupper, stram og fin i kroppen fremdeles - fordi han holder seg i aktivitet og har et noenlunde sunt kosthold.

Eksen til en venninne fikk samme maske som din mann, Hi. Han var da like gammel som din mann, fikk beskjed om at masken måtte han bruke resten av livet. Han var lett overvektig - mindre enn din mann. Min venninne fikk ham til å legge om kosten og begynne å være mer aktiv. Tre måneder etter han la om livsstilen la han bort masken og har ikke hatt behov for den i etterkant - dette er nå 8-9 år siden.

Mannen din er lat, og kanskje også deprimert?

Du er ikke fornøyd med måten mannen din er på, måten han driter i egen helse. Du har problemer med at mannen din ikke tar var på seg selv, for det går ut over deg. Mannen din synes ikke at det er noe problem. Da er mannen din rimelig ignorant over det faktum at han er i et forhold, dere er to i det forholdet, og det at hans valg går ut over deg og plager deg - det er også hans problem!

Du gir tydelig uttrykk for at du ikke er lykkelig med tilstanden i forholdet slik det er nå. Det skinner også gjennom at du er bekymret for mannen din. Du bryr deg om mannen din. Du starter en tråd her inne, men vil kun vite om det er behandling for testosteronbehandling - selv om du ikke vet med sikkerhet at han har en slik mangel. Men jeg går ut fra at det hadde vært en enkel løsning for deg og mannen hvis han bare kunne ta en tablett om dagen, og så ville alt fikse seg av seg selv uten at mannen din trengte å gjøre noe, uten at du trengte å "krangle" med ham for å ta ansvar for egen helse?

Det fungerer ikke slik, han måtte likevel ta ansvar for sin egen helse! Men mannen din virker ikke interessert i det, han synes det er greit at dere ikke lenger har sex, og han synes at du skal være fornøyd med at han ikke gidder gjøre en innsats.

For all del - er du fornøyd med det så fortsett å leve som dere har gjort.

Er du ikke fornøyd med det - begynn å stille krav. Er du glad i ham så stiller du krav til ham om at han må ta tak i egen helse, og så støtter du ham i prosessen mot å bli friskere.

Og ja, om jeg hadde vært i et slikt forhold, hvor mannen så ung som 45 år forventet at jeg skulle nesten slutte å ha sex fordi han ikke gadd ta vare på sin egen helse, at jeg skulle sitte og holde ham i hånden og vente mens han sakte fører seg selv i døden fordi han ikke gidder gjøre det han kan gjøre for å få normal helse... da hadde jeg gått, selv etter 20 års ekteskap.

Om mannen din går ned i vekt og trener så han blir i bedre fysisk form, da vil hormonnivåene hans bedres betraktelig. Men det er vel lettere med en pille han kanskje egentlig ikke trenger?

Skrevet

Han har kulemage og mannepupper - for mye østrogen. Han er 172 høy og veier 86 kg og er utrent, da er det enda større overvekt enn om han var trent. Mannen din gir blaffen i egen helse. Og dessverre så møtte han en lege som ikke tok tak i det alle med søvnapné må ta tak i - nemlig overvekten! Det er dårlig arbeid av legen! Og din mann velger å bruke det som en sovepute slik at han slipper å gjøre noe med helsen sin. På samme måte som han prøver å skylde på helsen med alderen.

Min eks er nå 48 år, han har fremdeles en kropp som en slank 30-åring i god fysisk form. Han trener ikke tungt, men han trener jevnt, stort sett tre ganger i uken. Han passer kostholdet sitt, han har hud som en tenåring. En tidligere eks av meg er nå 52, han trener lite, men han svømmer innimellom og går en god del. Han er slank, ikke tegn til mage eller pupper, stram og fin i kroppen fremdeles - fordi han holder seg i aktivitet og har et noenlunde sunt kosthold.

Eksen til en venninne fikk samme maske som din mann, Hi. Han var da like gammel som din mann, fikk beskjed om at masken måtte han bruke resten av livet. Han var lett overvektig - mindre enn din mann. Min venninne fikk ham til å legge om kosten og begynne å være mer aktiv. Tre måneder etter han la om livsstilen la han bort masken og har ikke hatt behov for den i etterkant - dette er nå 8-9 år siden.

Mannen din er lat, og kanskje også deprimert?

Du er ikke fornøyd med måten mannen din er på, måten han driter i egen helse. Du har problemer med at mannen din ikke tar var på seg selv, for det går ut over deg. Mannen din synes ikke at det er noe problem. Da er mannen din rimelig ignorant over det faktum at han er i et forhold, dere er to i det forholdet, og det at hans valg går ut over deg og plager deg - det er også hans problem!

Du gir tydelig uttrykk for at du ikke er lykkelig med tilstanden i forholdet slik det er nå. Det skinner også gjennom at du er bekymret for mannen din. Du bryr deg om mannen din. Du starter en tråd her inne, men vil kun vite om det er behandling for testosteronbehandling - selv om du ikke vet med sikkerhet at han har en slik mangel. Men jeg går ut fra at det hadde vært en enkel løsning for deg og mannen hvis han bare kunne ta en tablett om dagen, og så ville alt fikse seg av seg selv uten at mannen din trengte å gjøre noe, uten at du trengte å "krangle" med ham for å ta ansvar for egen helse?

Det fungerer ikke slik, han måtte likevel ta ansvar for sin egen helse! Men mannen din virker ikke interessert i det, han synes det er greit at dere ikke lenger har sex, og han synes at du skal være fornøyd med at han ikke gidder gjøre en innsats.

For all del - er du fornøyd med det så fortsett å leve som dere har gjort.

Er du ikke fornøyd med det - begynn å stille krav. Er du glad i ham så stiller du krav til ham om at han må ta tak i egen helse, og så støtter du ham i prosessen mot å bli friskere.

Og ja, om jeg hadde vært i et slikt forhold, hvor mannen så ung som 45 år forventet at jeg skulle nesten slutte å ha sex fordi han ikke gadd ta vare på sin egen helse, at jeg skulle sitte og holde ham i hånden og vente mens han sakte fører seg selv i døden fordi han ikke gidder gjøre det han kan gjøre for å få normal helse... da hadde jeg gått, selv etter 20 års ekteskap.

Om mannen din går ned i vekt og trener så han blir i bedre fysisk form, da vil hormonnivåene hans bedres betraktelig. Men det er vel lettere med en pille han kanskje egentlig ikke trenger?

Dette.

Anonymous poster hash: 1925d...286

Skrevet

Usexy med maske....vel, masken er ikke hans feil. Når vi var hos legen ar jo eg overnevisk om at dette hadde med hans overvekt og gjøre. Og det lot jeg mannen min få høre også. Og troppet opp der hos legen og sa med dårlig skjult missnøye at han slapp vel den masken om han bare gikk ned i vekt.Da så legen på meg og sa at denne mannens øvnapne er såalvorlig og denne ,madken må han nok ha resten av livet uavhengig av vekt.Han er 172 høy og veier 86 kg.Noen sier de heller ville brutt opp å gått. Tja, det hadde ikke jeg greid. Kaste 20 års ekteskap på båten??Han synes ikke han har ett problem...Anonymous poster hash: b04a9...ac7

Han har kulemage og mannepupper - for mye østrogen. Han er 172 høy og veier 86 kg og er utrent, da er det enda større overvekt enn om han var trent. Mannen din gir blaffen i egen helse. Og dessverre så møtte han en lege som ikke tok tak i det alle med søvnapné må ta tak i - nemlig overvekten! Det er dårlig arbeid av legen! Og din mann velger å bruke det som en sovepute slik at han slipper å gjøre noe med helsen sin. På samme måte som han prøver å skylde på helsen med alderen.Min eks er nå 48 år, han har fremdeles en kropp som en slank 30-åring i god fysisk form. Han trener ikke tungt, men han trener jevnt, stort sett tre ganger i uken. Han passer kostholdet sitt, han har hud som en tenåring. En tidligere eks av meg er nå 52, han trener lite, men han svømmer innimellom og går en god del. Han er slank, ikke tegn til mage eller pupper, stram og fin i kroppen fremdeles - fordi han holder seg i aktivitet og har et noenlunde sunt kosthold.Eksen til en venninne fikk samme maske som din mann, Hi. Han var da like gammel som din mann, fikk beskjed om at masken måtte han bruke resten av livet. Han var lett overvektig - mindre enn din mann. Min venninne fikk ham til å legge om kosten og begynne å være mer aktiv. Tre måneder etter han la om livsstilen la han bort masken og har ikke hatt behov for den i etterkant - dette er nå 8-9 år siden. Mannen din er lat, og kanskje også deprimert? Du er ikke fornøyd med måten mannen din er på, måten han driter i egen helse. Du har problemer med at mannen din ikke tar var på seg selv, for det går ut over deg. Mannen din synes ikke at det er noe problem. Da er mannen din rimelig ignorant over det faktum at han er i et forhold, dere er to i det forholdet, og det at hans valg går ut over deg og plager deg - det er også hans problem! Du gir tydelig uttrykk for at du ikke er lykkelig med tilstanden i forholdet slik det er nå. Det skinner også gjennom at du er bekymret for mannen din. Du bryr deg om mannen din. Du starter en tråd her inne, men vil kun vite om det er behandling for testosteronbehandling - selv om du ikke vet med sikkerhet at han har en slik mangel. Men jeg går ut fra at det hadde vært en enkel løsning for deg og mannen hvis han bare kunne ta en tablett om dagen, og så ville alt fikse seg av seg selv uten at mannen din trengte å gjøre noe, uten at du trengte å "krangle" med ham for å ta ansvar for egen helse?Det fungerer ikke slik, han måtte likevel ta ansvar for sin egen helse! Men mannen din virker ikke interessert i det, han synes det er greit at dere ikke lenger har sex, og han synes at du skal være fornøyd med at han ikke gidder gjøre en innsats.For all del - er du fornøyd med det så fortsett å leve som dere har gjort.Er du ikke fornøyd med det - begynn å stille krav. Er du glad i ham så stiller du krav til ham om at han må ta tak i egen helse, og så støtter du ham i prosessen mot å bli friskere. Og ja, om jeg hadde vært i et slikt forhold, hvor mannen så ung som 45 år forventet at jeg skulle nesten slutte å ha sex fordi han ikke gadd ta vare på sin egen helse, at jeg skulle sitte og holde ham i hånden og vente mens han sakte fører seg selv i døden fordi han ikke gidder gjøre det han kan gjøre for å få normal helse... da hadde jeg gått, selv etter 20 års ekteskap. Om mannen din går ned i vekt og trener så han blir i bedre fysisk form, da vil hormonnivåene hans bedres betraktelig. Men det er vel lettere med en pille han kanskje egentlig ikke trenger? Anonymous poster hash: fe00d...28f

Du har så mye rett i det du skriver. Dette er ord til ettertanke og etteretning.

Takk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...