Gå til innhold

St. Olavs og planlagt ks... Søsken og sånt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha planlagt ks på st. Olavs. Lurer litt på det praktiske med hvor vår 4-åring skal sove. Har ikke slekt som han kan ligge hos, og ingen som kan komme hjem til oss heller. (Kort fortalt)

Så, er det noen her som vet om søsken kan ligge over på pasienthotellet/barsel ved st. Olavs? Vet at far kan ligge over, men står ingenting om søsken.

Takker for svar!

Anonymous poster hash: 980ff...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei de kan selvsagt ikke det. Hvor er far til eldste?

Anonymous poster hash: ccd2c...d72

Skrevet

Det finnes familierom på hotellet, men trodde de som hadde keisersnitt havnet på barsel? Har dere ikke noe familie største kan reise til heller? Eller en god venn fra barnehagen som kan ha besøk en dag eller to? Ellers vet jeg om flere som har spurt ansatte i bhg om hjelp i slik situasjoner 😃 Håper det ordner seg for dere 😃

Anonymous poster hash: a5414...a2b

Skrevet

Kanskje han er far til begge barna, og vil være sammen med mor og baby de første dagene??

Skrevet

Begge har samme far ja...

Jeg spør fordi jeg mener jeg har lest her inne at noen har hatt eldste søsken hos seg på sykehuset etter fødsel. Ønsker såklart å ha faren sammen med meg på sykehuset.

Skrevet

Begge har samme far ja...

Jeg spør fordi jeg mener jeg har lest her inne at noen har hatt eldste søsken hos seg på sykehuset etter fødsel. Ønsker såklart å ha faren sammen med meg på sykehuset.Anonymous poster hash: 980ff...346

Hvis du har planlagt KS så gjennomføres jo dette i hovedsak på dagtid. Eldstemann kan vel da være i barnehage mens far er med deg under fødsel.

Har dere ikke barnevakt utenom vanlig arbeidstid, så må far heller være med eldstebarnet enn å være sammen med deg på natten. Ved KS får man i all hovedsak ikke komme på hotellet samme dag uansett.

Anonymous poster hash: 05774...47a

Skrevet

Kanskje han er far til begge barna, og vil være sammen med mor og baby de første dagene??

Ja, men det er da ikke sånn at man må ha far der om man ikke får barnevakt... man havner vel uansett ikke på det hotellet med ks

Skrevet

Har bare dagmamma, og hun skal opereres selv om to dager. Max uflax..

Skrevet

Nei barnet kan ikke ligge på barsel.far ligger på en small sofa om han skal ligge der.

Hos oss dro far hjem når han måtte hente i Bhg også kom han igjen neste dag

Skrevet

Går ikke 4 åringen i barnehage? Er han hos dagmamma?

Kjenner dere INGEN kolleger, venner, naboer, venner av 4 åringen eller familie som kan hjelpe? Utrolig rart å ha så lite nettverk og nesten en barnevernsak om 4 åringen kun kjenner deg, far og dagmamma.

Da må far prioritere å være med 4 åringen. Hvor tenkte du han skulle være under selve keisersnittet? Inne på operasjonsstua med dere?

Far kan selvsagt ikke være på nettene dersom dere ikke har barnevakt for eldre søsken. Det er ikke familieferie dere skal på.

Anonymous poster hash: 6f1cb...375

Skrevet

Far må selvfølgelig ta vare på den eldste. Sånn er det bare. Du blir tatt godt vare på, på sykehuset.

Anonymous poster hash: 8e917...c75

Skrevet

Far kan være hos deg når dere har barnevakt (barnehage/dagmamma), på ettermiddag, kveld og natt må far være hjemme med eldstebarnet.

Det er helt vanlig å gjøre det sånn.

På sykehuset her har de ikke så mange familierom og de gis hovedsaklig til førstegangsfødende. Veldig sjelden fedrene overnatter når man er fleregangsfødende og søsken overnatter selvfølgelig aldri.

Anonymous poster hash: 9dea4...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...