Gå til innhold

Er det helt galt? (ang godteri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstera synes jeg er såå slem som ikke kjøpte lørdagsgodt til gutta i dag. Vi har bakt pepperkaker i dag og barna har spist pepperkaker og deig i rikelig monn. I morgen skal vi pynte pepperkakehus med non stop, seigmenn, bamsemums etc og da spiser både små og store mye av pynten mens vi pynter...

Barna er mer enn fornøyd. Må man virkelig ha lørdagsgodt i tillegg? Prøver liksom å regulere litt inntak her...

Anonymous poster hash: 90ff9...9d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke, det holder i massevis. :) Vi hadde derimot "lørdagsgodt" både i går og i dag fordi 4-åringen er syk og ikke spiser noe som helst. "Mat"inntaket for i går og i dag bestod av til sammen 6 smågodtbiter og 2 smothieposer. Man må jo tilpasse seg situasjonen. :)

Anonymous poster hash: ce4bb...838
Skrevet

Her er det rutine med lørdagsgodt til barne-tv uansett hva vi har gjort på dagen, så jeg synes det høres litt kjipt ut ja. Jeg hadde i alle fall fått protester

Skrevet

Nei hallo!!! Selvsagt ikke slemt...De får jo godter så det monner, og desember er jo sukkermnd nummer 1, så det er nesten daglig noe kakelig for våre unger, og da prøver vi å begrense snopemengden i helgene. Her i huset har vi ikke hatt lørdagsgodter i dag, men de fikk bolle på kafe og bittelitt chips til barnetv. I morgen baker vi lussekatter ;)

Anonymous poster hash: 7c255...d0b
Skrevet

Her er det rutine med lørdagsgodt til barne-tv uansett hva vi har gjort på dagen, så jeg synes det høres litt kjipt ut ja. Jeg hadde i alle fall fått protester

Kjip når barna til hi har spist pepperkaker og på søndag skal spise godteri?

Holder i massevis...greit å moderere seg litt. Får de spise godteri på søndag er det virkelig ikke nødvendig med lørdag også.

Glad mine ikke MÅ ha godteri hver lørdag

Skrevet

Synes ikke du er slem. Hos oss heter det ikke lørdagsgodt, men lørdagskos. Det kan være godteri, chips eller popcorn, eller boller/annet bakverk, eller noe annet godt. Noen ganger velger ungene, noen ganger velger vi voksne. Ungene velger ganske ofte boller eller kake fremfor godteri. Setter også fram sunne alternativ i tillegg, f.eks grønnsaker med dip eller frukt og bær.

Anonymous poster hash: 8b0da...0f0
Skrevet

Vil tro søsteren din er en av de som er redd for å gjøre noe som andre ikke er enig i?

Du har rett - du er på ingen måte kjip, tvert imot skaper du mye kos for barna dine og viser dem at kos ikke mååå være bare kjøpgodteri lørdag kveld, men at man kan være litt fleksibel både på når man får det og hva man får.

Veldig fornuftig å begrense litt den frotsingen som ofte blir i desember.

Anonymous poster hash: 57328...d91
Skrevet

Mine unger vet ikke hva lørdagsgodt er en gang. Det gjør ikke 50% av ungene i klassen heller. Kjempekjipt? Nei.

Anonymous poster hash: fcdcd...38f

Skrevet

Enig med TPK

Anonymous poster hash: f71c3...4b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...