Gå til innhold

Trist: barnet mitt som er 8 mnd tåler ikke egg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er altså egg allergiker.. 😕😕😐🙁🙁 Håper på at han kanskje vokser det i fra seg! Det er jo egg i nesten alt av mat! Dette kommer til å bli tøfft føler jeg

Anonymous poster hash: c9d27...6b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gitt han egg allerede?

Vi har også en på 8 mnd. har bare fått eggeplomme enda, siden eggehvite (der allergi ligger) ikke skal gis før de er over året.

Anonymous poster hash: 2dd97...03c
Skrevet

Til Anonym her over: ingen grunn til å gi hi dårlig samvittighet. Min jente utviklet eggallergi mens vi ammet. Sporer av egg går over i melken. Man kan også være allergisk mot stoffer i eggeplommen. Her tåles intet av egg.

Hi, det har gått overraskende bra å kutte egg! Eneste jeg savner er vafler.

Anonymous poster hash: 23665...727

Skrevet

Hvilke symptomer har babyene deres som har eggealleegi? Min på 9 mnd blir rødflekkete i ansiktet rundt munnen etter å ha spist eggerøre (så gir ikke det lenger). Er det eggeallergi?

Anonymous poster hash: f1617...3cf

Skrevet

Til Anonym her over: ingen grunn til å gi hi dårlig samvittighet. Min jente utviklet eggallergi mens vi ammet. Sporer av egg går over i melken. Man kan også være allergisk mot stoffer i eggeplommen. Her tåles intet av egg.

Du kan lage vafler uten egg :)

Anonymous poster hash: b0f46...b41

Skrevet

Vi har også en på 8 mnd. har bare fått eggeplomme enda, siden eggehvite (der allergi ligger) ikke skal gis før de er over året.

Det er er bare noe tull!

Hvor har du slik info fra?

Anonymous poster hash: 895a8...322

Skrevet

Barnet har så klart IKKE fått egg, han er bare 8 mnd... Men han har kanskje fått det via meg, når jeg ammet.. Ikke vet jeg! Barnelegen sa ingenting om hvorfor eller hvordan han har blitt til egg allergiker.. Han tåler ikke egg i noe som helst. Verken kokt, rått. Ikke en gang i bakst...

Anonymous poster hash: c9d27...6b5

Skrevet

Jeg har vært eggeallergiker siden jeg fikk ordentlig mat for første gang. De aller fleste vokser det av seg, og hvis ikke er det et veldig lite problem å leve med 💜

Skrevet

Vi fikk beskjed når minstemann var ca den alder at hun kunne bli alvorlig syk av egg. Syns det var rart siden hun aldri hadde fått det. Hun er nå 8 år og har aldri reagert på egg. Allergitester er ikke nøyaktige på så små barn.

Anonymous poster hash: 778b4...258

Skrevet

Bytt ut hvert egg med en tskje potetmel

Anonymous poster hash: e1bca...37a

Skrevet

Det finnes veganere som spiser hverken egg eller meieriprodukter. De spiser vafler støtt 😉

Anonymous poster hash: 184f5...c31

Skrevet

Bytt ut hvert egg med en tskje potetmel

Anonymous poster hash: e1bca...37a

Fungerer det i alle oppskrifter?

Anonymous poster hash: 5b60e...c71

Skrevet

Har prøvd ulike oppskrifter med vafler uten egg, men finner ikke en favoritt. :-) Nå senest med banan. Godt, men ikke det samme som vafler stappfulle av egg. :-)

Skrevet

Hei.

Jeg fikk påvist eggallergi da jeg var 10 måneder.

Jeg er i dag 36 år.

Det finnes overraskende mye mat uten egg!

Jeg har ett ganske variert kosthold, og jeg klarer meg godt uten egg, eller produkter med egg.

Jeg vet hva jeg kan spise, og kommer det nye produkter på markedet, så leser jeg innholdsfortegnelsen.

Anonymous poster hash: 6b033...eb5

Skrevet

Min har også nylig fått påvist eggallergi og siden jeg ammer må jeg også holde meg unna da det for over i melken.

Det er egg i mye, men også mye uten. Du må bare lese bak. Alle allergener er uthevet i innholdsfortegnelsen. Appen checkcontent er også ett godt hjelpemiddel.

På butikken og i helsekost kan du kjøpe eggerstattning. Jeg har kjøpt en som heter no egg. Egg kan også erstattes med banan, potetmel eller farris og bakepulver.

Bare Google oppskrifter uten egg, det er MYE!

Min reagerer med eksemutslett, kraftig kløe og veldig store magesmerter.

Skrevet

Min datter fikk påvist eggeallergi da hun var på ca samme alder. Det største problemet har vært på bursdager ol. Da har jeg hatt med eggefri kake til de som ikke er veldig nøre, mens familien baker alltid noe uten egg. Til vanlig er det aldri et problem. Det er faktisk veldig mye som ikke har egg.

Og de fleste vokser det jo sv seg innen 6 årsalderen.

Anonymous poster hash: 05eea...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...