Gå til innhold

Noen her som har blitt gravide når de er 40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor alt gikk bra?

Jeg er 40 nå, men veldig usikker her...

Anonymous poster hash: 18578...758

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte yngste da jeg var 39,5. Teller det? Husk at selv om det er økt risiko for kromosomavvik bla, så er ikke den risikoen veldig høy. Vi takket ja til duotest.

Anonymous poster hash: 57a2d...e1d

Skrevet

Fødte yngste da jeg var nesten 38, og nr. 2 da jeg var nesten 41. Gikk bra begge ganger - tok duotest begge ganger. Lykke til!

Skrevet

Ja. Er nå 42 og har baby på 8 mnd.

Letteste svangerskapet og storkoser oss!

Anonymous poster hash: ec606...daa

Skrevet

Ja, eller 40 da jeg fødte, da. Kjenner flere som har fått barn mellom 38 og 44, har gått bra med alle :-)

Anonymous poster hash: 70cb4...563

Skrevet

Kjenner to stk som har fått baby da de var godt over 40.

Har gått veldig bra med begge!

Anonymous poster hash: f79f1...324
Skrevet

Fikk siste 6 uker før 40-årsdagen. Teller det?

Alt gikk bra.

Anonymous poster hash: 7f5fc...275

Skrevet

Jeg fikk siste da jeg var 41 år. En strålende fin unge og et svangerskap uten komplikasjoner 😊

Skrevet

Har ikke opplevd det selv ettersom jeg bare er 28 år,men kjenner to som ble gravid som 40 åring.

Hun ene gikk jeg i barselgruppe med å hun var 40 år å ventet sitt første barn.

Hun andre ble jeg kjent med når barnet var 1.5 år for da trengte hun dagmamma.Hun ble gravid når hun var 40 år med barn nummer 4.

Anonymous poster hash: ebb7f...140
Skrevet

Jeg fikk mitt 5 barn i alder på ca 41 år. Og jobber med og bli gravid igjen og er 44 år

Anonymous poster hash: 22e20...e4f
Skrevet

Tusen takk for svar alle.

Jeg sitter her med tusen tanker.

Kommer jeg til å bli mer sliten enn med de andre (fikk de i 20årene)?

Er det slitsom med baby og tenåring samtidig?

Er barselgruppen bare unge jenter?

Kommer jeg til å holde meg frisk i svangerskapet?

Kommer babyen til å bli frisk?

Hva om jeg blir alenemor ,teit og urealistisk tanke for øyeblikket, men er redd jeg skal bli et hormontroll😂 osv. osv. Listen min slutter visst aldri...

Anonymous poster hash: 18578...758

Skrevet

Fikk første rett etter jeg ble 39. Det var så forbausende lett å være gravid. Barnet var friskt. Vi tok bare tidlig UL. Vurderer nummer to nå. Er snart 41. Jeg ble gravid på første forsøk med første så håper jeg er like fruktbar nå.

Anonymous poster hash: 3cc07...a5f

Skrevet

Jeg fødte minsten et par måneder før jeg fylte 40. Alt gikk bra, og han er en frisk og fornøyd toddler nå. :) Jeg ble raskt gravid, fikk lav risikoprofil etter duotest/UL, var i fin form hele svangerskapet og synes babytiden ikke var mer eller mindre slitsom enn med de de andre to (som er født da jeg var hhv 34 og 37).

På barselgruppa var det heldigvis en jevnaldrende mamma. De andre fire var både veldig mye yngre enn meg og med ganske annerledes livserfaring, så det var begrenset hva vi hadde felles utover babyene. Vi hadde hyggelige barseltreff de første 6-7 månedene, men ingen kontakt nå lenger.

Lykke til med valget ditt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...