Gå til innhold

Det er så tungt så tungt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fått enda et avslag og denne jobben var jeg perfekt for. Det var 2 igjen og den andre fikk den. Dette har skjedd sikkert 30 ganger hvis jeg tar med alle jeg har vært på intervju hos med om jeg teller de jeg har søkt på er det enda fler, men bare en håndfull der jeg har vært veldig nært. Jeg har holdt på i 1 år og det går ikke.. Jeg får aldri jobb. Har bare lyst til å gi opp alt og føler meg helt mislykket. Si at det er håp! Jeg er helt på randen..

Anonymous poster hash: 70e04...a5c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er det håp! Du kommer til å få jobb, bare ikke gi opp!

Du sier at du har vært på mange intervjuer, og at du har vært veldig nær mange ganger. Kanskje du skulle ta kontakt med noen av de stedene du har vært innstilt som nr.2 og høre hva det var som gjorde at du ikke ble nr.1? Kanskje det er noe du kan gjøre noe med? Bruk også nettverket ditt for alt det er verd. Det er mange som får et bein innafor i et firma ved at noen kjenner noen som kan steppe inn på kort varsel ol. Så ikke gi opp! Du er jo tydeligvis veldig god, det er bare det at det er noen få som er enda bedre, og snart er det tomt for dem!

Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg spurt de arbeidsgiverne du har vært i dialog med HVA som er årsaken til at de ikke var enige med deg i at det var du som var perfekt for denne jobben.

Man kan si hva man vil om at de som ansetter skal være proffe og ha hovedvekt på kompetanse. Allikevel er en ansettelsesprosess et følelsesspill, og man velger den man har best kjemi med og som man tror vil passe best inn i miljøet, så lenge de kan forsvare vedkommendes kompetanse.

Hvis du ber om en ærlig tilbakemelding på hvorfor det ikke ble deg, så er du bedre rustet neste gang til kanskje å tenke gjennom om det er andre forhold ved deg som gjør at du ikke når gjennom det siste nåløyet.

Lykke til - jeg er sikker på at det ordner seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...