Gå til innhold

Tåpelig eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller er det flere som mener at det klinger latterlig ut, at voksne kvinner på over 35 år omtaler sin nye venn for kjærsten sin?

Anonymous poster hash: 56df4...128
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, synes det høres teitere ut med "en venn". kjæreste er jo det det heter?

Anonymous poster hash: 8b226...500

Skrevet

Jeg er 37 år, og sier kjæresten min. Kan jo ikke kalle han for venn. Har jo andre mannlige venner, og de blir kalt for venn.

Skrevet

Er det bare meg eller er det flere som mener at det klinger latterlig ut, at voksne kvinner på over 35 år omtaler sin nye venn for kjærsten sin?

Hva er det rette da?

Anonymous poster hash: da719...cc4

Skrevet

Har dessverre ikke noe fasitsvar på dette, men synes  bare at kjærste ikke høres heøt rett ut. Kanskje du har et forslag?

Skrevet

Heller kjæreste enn venn.

Anonymous poster hash: ac4c7...df1

Skrevet

Høres mer tåpelig ut å kalle kjæresten sin for vennen. Hvordan skal man kunne skille vennene sine da?

Anonymous poster hash: d8689...b65

Skrevet

mine foreldre har vært gift i over femti år, og pappa kaller mamma kjæresten sin :)

Anonymous poster hash: f1b4b...9d3

Skrevet

Jo, det er nok bare deg 👍

Skrevet

Hvis de er kjærester er det vel ikke dumt?

Skrevet

Jeg er gift med kjæresten min. 

Syntes faktisk det var helt nydelig da Paul mcCartney uttalte "I've lost my girlfriend" etter at Linda døde. 

Skrevet

Moren min kaller alltid kjærestene sine for "vennen min", og før jeg var gift kunne hun spørre "har du fått en venn?". Jeg synes DET høres teit ut, for de er jo ikke venner, de er kjærester.

Skrevet

Jeg jobber på sykehjem og noen av de gamle har jo også kjærester. Synes det er vanskelig å skille om de er kjærester eller om det er en venn på lik linje med naboen når de presenterer seg som venn.. Så jeg synes man skal kalle en spade for en spade, er man kjærester så er man det.

Anonymous poster hash: 378cd...938

Skrevet

Folk på den alderen burde ærlig talt si "kavaleren min".

Skrevet

Nå er jeg over 40 år og flere i vår omgangskrets har i løpet av 30-årene blitt skilt og etablert på nytt. Her sier de fleste at de har funnet seg en dame/mann.

Kompisen til mannen har funnet seg en dame nå i høst hører jeg de sier. Men jeg synes det er helt greit å si kjæreste også jeg da. Han er 45 år og har funnet seg en dame på 39 år, de er kjærester. Helt greit i min verden.

Anonymous poster hash: b8ba1...829
Skrevet

Å kalle en ny venn for kjæreste er jo absolutt litt tåpelig. Og forvirrende, ikke minst.

Skrevet

Å kalle en ny venn for kjæreste er jo absolutt litt tåpelig. Og forvirrende, ikke minst.

Hæ, er det forvirrende å kalle en kjæreste for en kjæreste?

Anonymous poster hash: ec727...43d

Skrevet (endret)

Hæ, er det forvirrende å kalle en kjæreste for en kjæreste?

Anonymous poster hash: ec727...43d

Leste du ikke hi? Hun spurte om det er tåpelig å kalle en ny venn for en kjæreste. Og det er det. Og det kan absolutt sies å være forvirrende å kalle nye venner for kjærester.

Og joda, selvsagt forsto jeg hva hun mente, å kalle en kjæreste for en kjæreste. Men det er strengt tatt ikke det hun spør om.

For øvrig er det langt tåpeligere å kalle en kjæreste for en venn. Det gir meg virkelig bestemorvibber. "Har du fått en venn enda da?"

Endret av Mandala
Skrevet

Ja syns det er litt latterlig og forvirrende om en venn bli kalt kjæreste. Jeg mener man bare bør kalle kjærester for kjæreste.

Skrevet

En venn er en venn.

En kjæreste er en kjæreste.

Store forskjeller i hvilket forhold jeg har til en venn og en kjæreste.

Og begrepet kjæreste har ingen aldersgrense i definisjonen ;)

Anonymous poster hash: f731e...3b6
Skrevet

JEG syns det er helt grusomt når noen sier "typen". Herregud så fjortis. Har aldri kalt kjæresten min for typen min og HATER når noen spør hvordan det går med "typen". jeg har en kjæreste. Vi er faktisk forlovet nå men jeg kaller han enten kjæresten min eller mannen min.

Anonymous poster hash: 165b9...745

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...