Gå til innhold

Hvordan limer du ditt pepperkakehus?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Med knekk eller bare melis?

 

 

Anonymous poster hash: 44046...ec4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smørbukk-karamell som er smeltet i vannbad.

 

Anonymous poster hash: 39508...bbc

Skrevet

Smørbukk-karamell som er smeltet i vannbad.

 

Anonymous poster hash: 39508...bbc

Aaaaah. Det hørtes deilig ut.

 

Anonymous poster hash: 44046...ec4

Skrevet

Melis, eggehvite og sitrondråper



Anonymous poster hash: 89ede...117
Skrevet

Smeltet sukker bruker jeg. Limer huset før barna slipper til.

Skrevet

 

Melis, eggehvite og sitrondråper

 

Anonymous poster hash: 89ede...117

Hvor mye av hvert?

 

 

Anonymous poster hash: 44046...ec4

Skrevet

Limpistol. Det er enklest, og det blir uansett ikke spist.

Skrevet

 

Melis, eggehvite og sitrondråper

 

Anonymous poster hash: 89ede...117

Hvor mye av hvert?

 

 

Anonymous poster hash: 44046...ec4

 

 

Et par skjeer med melis, eggehvite til det blir en fast masse og 3-4 sitrondråper

 

Anonymous poster hash: 89ede...117

Skrevet

Royal icing (eggehvite, melis og sitron)

 

Du finner oppskrift på nettsiden til Tine (melk)

 

Anonymous poster hash: 9146a...744

Skrevet

3 eggehviter

7 dl melis

Saften fra halv sitron

Pisk med maskin helt stivt sånn at det sitter fast i bolla når du snur på hodet

Fyll det i en brødpose og klipp et hull i et hjørne

Sprøyt i vei

 

Anonymous poster hash: 0ad89...9bd

Skrevet

Melis og eggehvite

 

Anonymous poster hash: 570e1...5b0

Gjest Antarctica
Skrevet

Har prøvd alle, og smeltet Smørbukk fungerer best! Den trenger ikke så høy temperatur som sukker, og holder seg klissete lenge nok til at man rekker å stable opp huset. Melis er den mest tungvinte, spør du meg.

Skrevet

Limpistol her også. 

 

Spiser ikke pepperkakehuset når det har stått framme i 14 dager uansett. 



Anonymous poster hash: 85179...8e1
Skrevet

Smeltet sukker. Smaker drit

Men vi har uansett ikke godt av å spise det

 

Anonymous poster hash: fdf07...59a

Skrevet

Smeltet sukker. Og aldri igjen!! Brant meg skikkelig her om dagen. Resten av pyntingen ble en lidelse med en bolle kaldt vann i umiddelbar nærhet. Ødela hele kosen :( Styr unna!!

 

Anonymous poster hash: f29b0...40b

Skrevet

Det er ikke vanskelig med royal icing, ganske lett faktisk ;)

 



Anonymous poster hash: 9146a...744
Skrevet

Smeltet sukker. Går bare lekkert det! Brukte limpistol før. Har vokst opp med den teknikken siden foreldrene mine slet sånn med smeltet sukker, men jeg har funnet ut at det går helt greit.

 

Anonymous poster hash: 24c3d...2b7

Skrevet

Bruker former som gjør at man setter sammen huset uten behov for 'lim'

 

Anonymous poster hash: 1748c...e7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...