Gå til innhold

Er det mulig?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne, eller kan vel ikke kalles venninne, vi har sjeldent kontakt.

Det er mest jeg som tar kontakt, egentlig..hvis hun skal på ferie, ønsker jeg henne god tur osv...når hun har bursdag, ringer jeg for å gratulere.. Og slike ting.

Hun ringer/sender mld bare hvis hun har noe å skryte av, ting hun har gjort, ting hun har kjøpt.

For litt over et år siden kjøpte jeg nytt hus, og er veldig glad i interiør.

Hun kom på besøk, og likte stilen min, skrøt av den osv.. Lurte på hvor jeg hadde kjøpt de forskjellige tingene, interiørbutikker, tips og råd.

Jeg har en favoritt butikk, som er litt dyr.

Etter en stund skriver hun til meg, jeg har vært i din favoritt butikk og kjøpt masse fint.

Vi har ikke hatt kontakt på flere mnd, plutselig en kveld får jeg masse bilder av henne, hun har sendt meg bilder av hvordan hun nå har det i stua, spisestuen, kjøkkenet etc.. Mye av det er de samme tingene som jeg har, og til og med måten noe er pyntet på.

Hun skrøt så mye..

Er det mulig? Hva er vitsen?

Hvordan kan en person være på den måten?

Anonymous poster hash: eee96...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit at hun likte det jeg har, men hvorfor ha de samme tingene?

Før så hadde hun ingen stil, men etter hun har vært hos meg så har hun forandret det totalt hjemme hos seg.

Det er greit det, men hvorfor sende meg bilder når vi har kobtakt to ganger i året?

Hi

Skrevet

ok

Anonymous poster hash: 8a557...e03
Skrevet

Hun liker stilen din da vel? Ikke noe å henge seg opp i. Ta det som et kompliment i stedet.

Skrevet

Hun vil vel vise hvor fint hun har fått det?

Ta det som et kompliment at hun lar seg inspirere av stilen din.

Skrevet

Ok, det er forsåvidt ok..men hvorfor sende bilder? Når vi ellers aldri har kontakt.

Det er snodig for meg og veldig spesielt.

Hi

Skrevet

Altså. Her er du litt hårsår.

Hun likte stilen din. Etter hun hadde fortalt at hun hadde besøkt butikken, så ville hun vel vise deg hva hun kjøpte?

Er det noe galt i det da?

Anonymous poster hash: 1ad2a...5bc

Skrevet

Hun likte stilen din. Etter hun hadde fortalt at hun hadde besøkt butikken, så ville hun vel vise deg hva hun kjøpte?

Er det noe galt i det da?Anonymous poster hash: 1ad2a...5bc

Butikken besøkte hun for et år siden.

Etter 2mnd uten noe kontakt, så sender hun meg bilder av hvordan hun har det hjemme.

Hvorfor? Det er ikke normalt i mine øyne.

Hi

Skrevet

Etter 2mnd uten noe kontakt, så sender hun meg bilder av hvordan hun har det hjemme.

Hi

Mer normalt enn å løpe til Internett for å lage en helt egen tråd om det.

Jeg kan ikke se noe som helst her du trenger å reagere på. Slapp av!

Skrevet

Ta det som et kompliment.

Jeg har en slik venninne selv.

Hun hermer etter alt. Gardiner, pynteting, klær og ber stadig om oppskrift på mat jeg lager.

Greit nok men det har vært noen episoder hvor jeg har blitt litt forundret over henne.

Jeg hadde kjøpt en ny kjole og hun skrøt så av den, hva den kostet hvor den var kjøpt. Jeg sa jeg skulle bruke på en fest vi skulle. Og så på festen vi skulle på kommer hun i samme kjole. Og i tillegg sier hun at hun ikke visste jeg hadde samme kjole enda hun så den hos meg helgen før liksom. Laget et nummer ut av at vi hadde lik smak osv.

Da jeg sa hun hadde sett den hos meg forrige helg og spurt masse om den så nektet hun.

Blir oppriktig litt bekymret for henne innimellom altså. 🙊

Anonymous poster hash: 28e25...043

Skrevet

Ikke krise, hun likte det samme som deg og kjøpte likt. Ta det som et komplemang.

Da er det hakket værre en tildligere venninne av meg. Hun direkte kopierte meg og flere av våre felles venninner. Kjøpe en av oss en veske, kjøpte hun den samme, bilde, lyse stake, kopierte gangen til den ene av oss. Hadde der ikke vært for vinkelen, så hadde den vært prikk lik. Til og med da jeg fortalte at vi skulle ha baby, ville hun gjøre det samme. Gikk tvert i gang med å prøve, samtidig som hun hadde baby på 3 måneder. Men da hun ikke ble gravid like fort som meg, så ble det ikke. Kan sitte her i hele dag og ramse opp. Hadde en av oss det så skulle hun også ha det. Hvor hun får pengene fra er det ingen som vet,

Skrevet

Du sier hun liker å skryte? Det er vel mer du som skryter (og klager)

Du sa hun ikke hadde noen stil, er det da så rart hun prøver å kopiere en stil hun liker?

Venninnen din høres søt ut. Høres ut som hun vil vise deg at du har hjulpet henne. Og du sitter å klager? Skjerp deg! Makan så surmaga og tverre noen kan være.

Anonymous poster hash: 084b8...57a

Skrevet

Jeg hadde også en slik venninne. Kuttet kontakten for 10 år siden. Dama er gal. Det var en evig kamp om å ha best "fasade", klær, kjæreste osv. Dråpen var vel at jeg hadde flyttet utenlands, etter flere måneder uten kontakt ringer hun kl.22.00 og sier hun har landet på flyplassen i den byen jeg bor, med ny kjæreste og vil overnatte i vår leilighet (27m2) på en onsdag. Jeg nektet men sa jeg kunne spise lunsj med drm dagen etter. Vi skulle møtes et bestemt sted til et bestemt tidspunkt. Hun kom én time forskjent fordi hun skulle vaske tøy! Det ble ingen lunsj på meg og jeg kuttet kontakten der og da. Synd sa det var min eneste barndomsvennine. Men man må ha respekt av sine venner.

Har et så mye bedre liv uten henne.

Lykke til!

Anonymous poster hash: a593f...e13

Skrevet

"Hvordan kan en person være på den måten?"

Haha, skulle tro hun hadde brent ned huset ditt og stjålet mannen din.

Du overreagerer. Veldig mye?

Skrevet

Jeg hadde også en slik venninne. Kuttet kontakten for 10 år siden. Dama er gal. Det var en evig kamp om å ha best "fasade", klær, kjæreste osv. Dråpen var vel at jeg hadde flyttet utenlands, etter flere måneder uten kontakt ringer hun kl.22.00 og sier hun har landet på flyplassen i den byen jeg bor, med ny kjæreste og vil overnatte i vår leilighet (27m2) på en onsdag. Jeg nektet men sa jeg kunne spise lunsj med drm dagen etter. Vi skulle møtes et bestemt sted til et bestemt tidspunkt. Hun kom én time forskjent fordi hun skulle vaske tøy! Det ble ingen lunsj på meg og jeg kuttet kontakten der og da. Synd sa det var min eneste barndomsvennine. Men man må ha respekt av sine venner.

Har et så mye bedre liv uten henne.

Lykke til!Anonymous poster hash: a593f...e13

Se der ja..da vet du hvordan jeg har det.

Hi

Skrevet

"Hvordan kan en person være på den måten?"

Haha, skulle tro hun hadde brent ned huset ditt og stjålet mannen din.

Du overreagerer. Veldig mye?Anonymous poster hash: 1ad2a...5bc

Greit at du synes det.

Jeg synes derimot ikke det.

Hi

Skrevet

Hi

Herlighet, rull inn! Altså hun likte stilen din og kjøpte faktisk noen lignende produkter, og du kaller henne unormal? Æh... Vet ikke helt hvem som er minst normal her, jeg.

Anonymous poster hash: d39d2...a46

Gjest Antarctica
Skrevet

Hun er ikke hva jeg vil kalle en venninne. Hun er en bekjent, slik du beskriver henne. At hun kopierer deg forteller bare at hun i tillegg er uselvstendig. Betyr det så mye hva hun gjør...?

Skrevet

Hun er ikke hva jeg vil kalle en venninne. Hun er en bekjent, slik du beskriver henne. At hun kopierer deg forteller bare at hun i tillegg er uselvstendig. Betyr det så mye hva hun gjør...?

Det betyr null komma niks for meg hva hun gjør. Om hun så bygger samme hus som meg med de samme tingene inni, bryr ikke meg.

Forstår bare ikke greia med å sende meg bilder av alt hun kjøper inn av interiør, når vi så å si ikke har noe kobtakt.

Jeg gir blaffen hva hun kjøper.

Skrevet

Det betyr null komma niks for meg hva hun gjør. Om hun så bygger samme hus som meg med de samme tingene inni, bryr ikke meg.

Forstår bare ikke greia med å sende meg bilder av alt hun kjøper inn av interiør, når vi så å si ikke har noe kobtakt.

Hehe åpenbart ikke, ettersom du lager en tråd om det.

Skrevet

Du gir blaffen? Javel, men så gjør nettopp det, da! Ved å helt tydelig blir opprørt og til og med må lage en egen tråd om det på et nettforum viser helt klart og tydelig at du IKKE gir blaffen.

Du har mottatt og sett på bildene. Er du høflig, så svarer du: "Takk for fine bilder, hyggelig å se at jeg kunne inspirere deg!" Er du mindre høflig: "Takk for bilder. 😃" Men siden du antakelig er av det nokså uhøflige slaget, så lar du rett og slett være å svare. Hvor vanskelig kan det være?

Skrevet

Du gir blaffen? Javel, men så gjør nettopp det, da! Ved å helt tydelig blir opprørt og til og med må lage en egen tråd om det på et nettforum viser helt klart og tydelig at du IKKE gir blaffen.

Du har mottatt og sett på bildene. Er du høflig, så svarer du: "Takk for fine bilder, hyggelig å se at jeg kunne inspirere deg!" Er du mindre høflig: "Takk for bilder. 😃" Men siden du antakelig er av det nokså uhøflige slaget, så lar du rett og slett være å svare. Hvor vanskelig kan det være?

Og da sier vi takk til deg :)

Anonymous poster hash: 458b6...6a1

Skrevet

Herlighet, dette er litt av et luksusproblem. Det er ganske mange der ute som hermer og henter inspirasjon fra andre uten at jeg ville laget en sak ut av det. Det er mulig litt rart at hun sendte bilder men hadde det vært bedre om hun postet disse bildene på FB uten at du visste hvilken inspirasjon du var for henne? Min mening er at hun viser en form for takk til deg for opplysningene du ga henne som har latt henne finne noe hun liker. Synes ikke du har noe å klage på egentlig, vil du ikke at andre skal vite hvor du kjøper ting så sier du ikke det, svar vagt at det var litt her og litt der, husker ikke helt hvilken butikker jeg gikk til for det var over tid.. osv. 

Anonymous poster hash: 0e6d6...769

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...