Gå til innhold

Soverutiner 3mnd

Anbefalte innlegg

Gjest Señorita1
Skrevet

Han har begynt å bli trøtt tidligere og tidligere. Noen ganger alt kl 17. Hadde tenkt å begynnemed kveldsrutiner rundt 18.30, men det virker som han ofte alt er stuptrøtt da. Så da tenkte jeg 17.30. Han sovner jo når han sovner. Men tenkte det var greit å ha et slags klokkeslett å forholde seg til.

På torsdag sovnet han 17.30 sov til 21, spiste, sov til 02, spiste, sov til 6.30.

Onsdag sovnet han ca 21.30 sov til 4, spiste, sov til 20.

Jeg legger han i sengen når han viser tegn til trøtthet. Gnir seg i øya, gjesper etc. Men som oftest såligger han og styrer, og sovner ikke før rundt 23/24.og må gjerne bysses i søvn. Jeg starter ikke med å bysse han, men etterhvert blir han lei lg begynner å gråte. Venter maks 1 min for å se om han er en av de som må gråte litt for å sovne, men nei.

De to eksepsjonelt gode nettene som jeg beskrev over, hører med til sjeldenhetene. På dagen er han også ofte trøtt, men sover aødri lengre lurer lenger. En halvtime hee, en halvtime der. Han er flaskebarn.

Dette med å markere kvelden med pysj, mindre lyd og lys etc har vo gjort siden han ble født, ca rundt 19, men har aldri vært noe interessert i å sovne før 23/24,fordi hsn ikke har virket trøtt før da. Men nå, som sagt, virker han kjempe trøtt i 17/18 tiden, men som regel tar det timesvis før han sovner og må som regel bæres. Jeg tror heller ikke jeg øegger han for sent, for som sagt, fra aøt mellom 17-19 er han stjp trøtt.gnir seg i øynene, gjesper så det holder etc. Dette lurer jeg på:

Jeg vil gjerne lære han å finne roen selv. Tips?

Syntes det er vanskelig å vite når jeg egentlig "skal" legge han, med tanke på at han blir trøtt så tidlig, men kan ta evigheter før han sovner, som regel med hjelp. What to do og how to do it?

Vi skal bort på julaften i en annenby, men må hjem på kvelden. Siden han som regel blir trøtt tidlig, men det er vanskelig å vite når han sovner vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Når han sover sålite på dagen etc. Har jeg ekstremt lite lyst til å vekke han når han først sovner for kvelden. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Señorita1
Skrevet

Bæresele er kun en høydare 2 av 10 ganger, vogn utretter heller ikke mirakler

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...