Gå til innhold

Den jævla julekalenderen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gjort samme tabbe selv, bare ungene sto opp mellom 05-06. Løsningen ble kjapt at de ikke fikk åpne kalenderpakken før etter barnehagen. Å stå opp altfor tidlig fører til sure unger (og voksne) og hvem trenger det i førjulstida?🙈

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hohoi! Leste denne i går, og kom plutselig på at det kunne være grunnen til at sønnen på fem plutselig sto opp rundt fire :P

Takk for tips om å åpne kalenderen etter barnehagen! I dag sov han til syv, og det var helt himmelsk :D

Anonymous poster hash: 9a7a7...157

Skrevet

Åpne til barnetv på kvelden!

Anonymous poster hash: 475ad...2c3

Her og åpnes den på kvelden mes vi ser julekalenderen på tv :D Koselig tradisjon, sjøl om barna er store. Nyter, for dette er nok siste året ;)

Skrevet

Huff da. Jeg har baby med kolikk

Det er sikkert ikke like ille da.

Anonymous poster hash: 82979...9db

Skrevet

Kan ikke kalender være inne på deres rom, så de slipper å gå ut av rommet for å åpne? Synes helt seriøst at det er kjipt å bli sur for noe barna tydeligvis er såå glade for. Forstår at det er kjipt å bli vekt tidlig, men gjør som noen sa over her, ta kalenderåpning på kvelden :) Da får de jo også mer tid å drive med det. Synes det var lurt. 

Skrevet

Mine barn har en kalender hver, en sjokoladekalender til 9.90. Den er ikke mer spennende enn at det er morsomt og se det blir færre og færre luker igjen og åpne, men de står ikke opp i otta for og gjøre det heller. Har opplevd at venner har spurt mine barn; "hva fikk du i kalendergave i dag?"... Og de bare,- jeg har sjokoladekalender, så får sjokolade hver dag? Svar; "Får dere ikke gaver?"...Jo, på juleaften,- og ferdig med det. Selv om de andre barna har fortalt om både lego, kinobillett, stor Freia Melkesjokolade, lommelykt osv osv...... Mine barn er ikke MINDRE bortskjemt enn andre barn,- for og si det sånn, men dette stresset med gavekalender, evt legokalender,- det er bortkastet penger,- har vi funnet ut. Legger heller de ekstra lappene i en skikkelig julegave eller tre. Litt avhengig av hva de faktisk trenger og hva de ønsker seg som er moro for d,e- men ikke nødvendig....

Tror foreldre er de som lager alt styret om press og forventninger til disse kalenderne altså..... Hvorfor bruke tid og krefter g penger på noe som barna EGENTLIG ikke bryr seg så veldig om?

Skrevet

Har brukt mye tid på å bestille legofigurer på ebay, dinosaurer etc. Legger ved en peppernøtt. Her om dagen ble det krise.. Hadde visst glemt peppernøtta.. 😂

Synes han blir litt lei gavekalender hvert år. Plutselig er det kjedelig med lego. Så vi vurderer opplevelseskalender neste år. Tid sammen er nok det barna trenger, ikke mer leker :)

Skrevet

Dere får hva dere ber om, julegaver gjennom hele desember...

Anonymous poster hash: 4ad5d...07b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...