Gå til innhold

dere som bruker toro ol... frustrert :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager veldig god mat, det vet jeg. Men blir så frustrert når vi har besøk av svigers fordi de kun bruker toro. De nesten klager på maten fordi det ikke smaker sånn som de er vant til.

I år skal vi feire jul hjemme og jeg vurderer å kjøpe alt ferdig... Til og med min nydelige riskrem med hjemmelaget saus likte de ikke. Svigermor liker bare piano-sausen og pleier å kjøpe ferdiggrøt som hun har usøtet krem i.

Blir så frustrert. Litt fordi de er frekke, men mest fordi de ikke setter pris på god mat fordi de lever på toro ol.

Gruer meg til de kommer på julaften.

Anonymous poster hash: d0609...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes vel ikke toro julemat? Hva er det de ikke liker med julematen din da?

Kjøtt, poteter og grønnsaker smaker jo det det smaker, kan da ikke være så stor forskjell på om du eller svigermor har kokt potetene eller tilberedt ribba/pinnekjøttet?

For å slippe klaging kan du jo ha to sauser til maten, en hjemmelaget og en toro. Da må vel alle være fornøyd?

Lag riskrem som du pleier og ha to sauser, det har vi alltid. En hjemmelaget saus av jordbær fra frysa og en Piano saus, så tar folk det de selv foretrekker. At søsteren min foretrekker piano fremfor jordbærsausen min er da ikke noen big deal...

Anonymous poster hash: 4812a...2c3

Skrevet

Synes heller ikke dette er en big deal. Selv synes jeg kjøpesaus smaker godt og tyr gjerne til den for å slippe å lage selv. Så ha begge deler du, så kan folk velge.

Skrevet

Unnskyld, men er du sikker på at du faktisk lager god mat?

Søstera mi lager alt fra bunnen av, bruker mye av det hun har på slump, og jo, hun er flink som lager alt fra bunn, men det er virkelig ikke alt som smaker godt allikevel altså 🙈

Anonymous poster hash: 8122f...d60

Skrevet

Det er jo karamellsaus som er best på riskremen! :konsentrerer meg om det viktigste: ☺️

Anonymous poster hash: 200d5...b15

Skrevet

Lag skikkelig julemat til dere og tilby dem Fjordland sin. Tror de har riskrem også.

Skrevet (endret)

Kjøp egen saus til dem og server det rett fra kartongen!!!

Voksne folk som klager på mat er lavmål.

Hehe...Vær så snill gjør dette. Kjøp ferdigmat i serverungsklare kartonger. Bordet vil se forferdelig ut, men kanskje de da endelig ser hva de spiser. Men lag ordentlig mat også til dere selv!

Endret av Muji81
Skrevet

Her lager jeg det meste fra bunnen, og andre voksne elsker min mat. De fleste i hvert fall. Men barna mine foretrekker Toro, de får dette hos far. Så innimellom så lager jeg toro til de, og hjemmelaget til meg.

Anonymous poster hash: 3c0b2...dc0
Skrevet

Prat sammen!

Om maten er det "eneste problemet" denne kvelden så er dette lett å løse.

Si ifra til de, at du er klar over at de foretrekke smakene hjemmenfra, og at det du lager fra bunnen ikke alltid faller i smak hos de.

Si at dere foretrekker mat fra bunnen og kommer til å lage det også i år. (julaften hos dere- dere bestemmer menyen)

Fortell videre at:  "det er viktig for deg at de trivest hos dere på julaften og at du mer en gjerne vil imøtekomme noen av deres smaksløker, så hva gjør vi nå? Vil dere selv sørge for desserten deres? Vil dere ta med dere den torosausen dere måtte foretrekke på maten?

Fortell meg hva jeg kan gjøre for at dere skal få et fint måltid."

Da er du raus! :)

Skrevet

Voksne som gjer eigen særhet til normalen er irriterande. Eg ville sagt til dei at de prøvar å lære barna bordskikk, så det hadde vore fint om dei også øvde seg litt på det.

Skrevet

Hjemmelaget saus til riskrem smaker faktisk ikke godt. Bare piano som funker, og aller helt bringebærsausen :)

Anonymous poster hash: cc243...b43

Skrevet

Er vel ikke noe å lage drama for...? Synd for de at de ikke setter pris på ordentlig mat.

Anonymous poster hash: 9f883...a98

Skrevet

Julematen er bare et eksempel siden det er neste på planen...

Men i stedet for en god fløtesaus eller en hjemmelaget brun saus så er det posesaus.

Har servert de utallige retter men sitter kun og pirker i maten.

Ja jeg vet at jeg lager god mat. Har laget mat til en rekke selskaper, og hadde nok ikke blitt leid inn igjen om det smakte dritt... :)

Matlaging er min største "hobby", og får mye skryt. Bortsett fra toro-svigers 😂

Anonymous poster hash: d0609...044

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...